دسته‌ها
اخبار

چگونه شراب قرمز را از فرش خارج کنیم: 5 روش موثر


همه ما این حس را می د،م که یک عصر آرامش بخش تغییر غیرمنتظره ای پیدا می کند و قبل از اینکه متوجه شوید، به لکه شراب قرمز روی فرش خود خیره شده اید. من هم آنجا بوده ام و می دانم که چقدر می تواند ناامید کننده باشد. وحشت نکنید؛ با تکنیک های من، و کمی تلاش می تو،د به طور موثر شراب قرمز را از فرش خود خارج کنید. برای خودتان یک لیوان شراب بگیرید (اما مراقب باشید که این بار نریزید!) و اجازه دهید راهنمای نحوه خارج ، شراب قرمز از فرش را بررسی کنیم.

آنچه برای از بین بردن لکه شراب قرمز از فرش نیاز دارید

آنچه برای از بین بردن لکه شراب قرمز از فرش نیاز دارید

منبع تصویر: wfla.com

1. یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی

استفاده کنید پارچه های تمیز کننده میکروفیبر یا دستمال کاغذی این ابزارها برای از بین بردن شراب اضافی و جذب لکه هستند. برای جلوگیری از انتقال رنگ، مطمئن شوید که آنها تمیز و در حالت ایده آل سفید هستند.

2. آب

برای شستشو و رقیق ، کامل لکه به آب نیاز دارید.

3. صابون ظرفشویی یا مایع ظرفشویی

a را انتخاب کنید مایع ظرفشویی یا یک مایع ظرفشویی ملایم که حاوی سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی قوی نباشد. این یک ،صر حیاتی در محلول تمیزکننده خانگی شما خواهد بود.

3. پاک کننده لکه فرش تجاری

اگر یک گزینه آماده را ترجیح می دهید، به دنبال یک لکه پاک کننده فرش تجاری باشید که برای از بین بردن لکه های شراب قرمز فرموله شده است. ما توصیه می کنیم پاک کننده لکه مایع شراب قرمز شراب دور، 12 اونس. برای بهترین نتیجه، دستورالعمل های روی بر،ب محصول را دنبال کنید.

4. لوازم اضافی

1. چگونه با لکه بر فرش شراب قرمز را از فرش خارج کنیم

برای از بین بردن لکه های شراب قرمز از روی فرش خود با استفاده از یک لکه بر فرش تجاری، مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه شراب قرمز را با لکه‌بر فرش از روی فرش پاک کنیم

منبع تصویر: localexpertcleaning.co.uk

مرحله 1: دستورالعمل ها را بخو،د

دستورالعمل‌های روی محصول لکه‌بر فرشی که استفاده می‌کنید را به دقت بخو،د. هر گونه اقدامات احتیاطی ذکر شده توسط سازنده را دنبال کنید.

مرحله 2: لکه شراب را پاک کنید

با استفاده از یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی، ناحیه لکه دار را به آرامی پاک کنید تا شراب جذب شود. برای جلوگیری از گسترش بیشتر لکه، توصیه می کنیم از خارج از ناحیه لکه دار به سمت مرکز لکه کنید.

مرحله 3: از پاک کننده لکه فرش استفاده کنید

همانطور که روی بر،ب محصول مشخص شده است، لکه‌بر فرش را روی محل لکه‌دار ،ید. اطمینان حاصل کنید که کل ناحیه لکه دار را با پاک کننده پوشانده اید. لکه بر را برای مدت زمان توصیه شده بگذارید.

مرحله 4: لکه بزنید و بشویید

پس از سپری شدن زمان توصیه شده، از یک پارچه خشک یا حوله کاغذی استفاده کنید تا ناحیه لکه دار را دوباره پاک کنید. سپس محل را با پاک ، آن با یک پارچه آغشته به آب بشویید تا هرگونه باقیمانده از فرش پاک شود.

مرحله 5: در صورت ،وم تکرار کنید

اگر لکه از بین نمی رود، می تو،د مراحل 3 و 4 را تا زم، که لکه از بین برود تکرار کنید. برخی از لکه های سرسخت ممکن است به چندین کاربرد نیاز داشته باشند.

مرحله 6: فرش را خشک کنید

فرش را با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود. اطمینان حاصل کنید که فرش به اندازه کافی خشک شده است تا از رشد کپک یا کپک بالقوه جلوگیری شود.

2. چگونه با کلاب سودا شراب قرمز را از فرش خارج کنیم

کلاب نوشابه یکی از راه حل های تمیز کننده برای از بین بردن ریختن شراب قرمز از روی فرش ها بوده است. در اینجا نحوه استفاده از نوشابه برای از بین بردن ریختن شراب قرمز از روی فرش آورده شده است:

نحوه پاک ، شراب قرمز از فرش با سودا

منبع تصویر: mom4real.com

مرحله 1: لکه را پاک کنید

به آرامی ناحیه لکه دار را با یک پارچه سفید پاک کنید تا شراب جذب شود. از مالیدن لکه خودداری کنید، زیرا می تواند در الیاف فرش پخش شود و عمیق تر شود.

مرحله 2: کلاب سودا را داخل لکه بریزید.

مقداری نوشابه کلوبی را مستقیماً روی ناحیه لکه دار بریزید. کربناته نوشابه کلاب به از بین بردن لکه کمک می کند. بگذارید نوشابه کلاب چند دقیقه روی لکه بماند.

مرحله 3: دوباره لکه کنید

بعد از چند دقیقه استراحت دادن به نوشابه کلاب، دوباره محل را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید. به آرامی فشار دهید تا نوشابه و لکه شراب شل شده جذب شود.

مرحله 4: نوشابه کلاب بیشتری بریزید

اگر لکه از بین نرفت، می تو،د مراحل 2 و 3 را تا زم، که لکه از بین برود تکرار کنید. صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید زیرا برخی از لکه های شراب قرمز ممکن است بیش از یک بار تلاش کند تا از بین برود.

مرحله 5: آبکشی و خشک کنید

پس از از بین رفتن لکه، محل را با آب تمیز و سرد بشویید تا پودر نوشابه کلابی که هنوز وجود دارد پاک شود. از پارچه سفید یا حوله کاغذی برای پاک ، فرش استفاده کنید تا رطوبت آن جذب شود.

3. چگونه با صابون ظرفشویی و سرکه سفید شراب قرمز را از فرش خارج کنیم

اگر به دنبال پاک ، لکه های شراب از روی فرش خود هستید، می تو،د از صابون ظرفشویی و سرکه سفید برای انجام این کار استفاده کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

چگونه با صابون ظرفشویی و سرکه سفید شراب قرمز را از فرش پاک کنیم

منبع تصویر: bluejaycarpetcleaning.com

مرحله 1: لکه را پاک کنید

برای خلاص شدن از شر هر گونه شراب اضافی، با پاک ، لکه تازه با یک پارچه تمیز و خشک یا حوله کاغذی شروع کنید. از مالیدن لکه خودداری کنید، زیرا می تواند در الیاف فرش پخش شود و عمیق تر شود.

مرحله 2: یک محلول تمیز کننده آماده کنید

دو فنجان آب گرم، یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی و سرکه سفید را به یک کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سرکه سفید به ،وان پاک کننده لکه عمل می کند، در حالی که صابون ظرفشویی به تجزیه لکه کمک می کند.

مرحله 3: محلول تمیز کننده را اعمال کنید

یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و به آرامی آن را در ناحیه لکه دار ،ید. محلول پاک کننده را چند دقیقه روی لکه بگذارید.

مرحله 4: لکه بزنید و بشویید

با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک، ناحیه لکه دار را پاک کنید تا لکه شراب و محلول تمیز کننده جذب شود. سپس، ناحیه مورد نظر را با یک حوله تمیز آغشته به آب تمیز بشویید. این کار هر گونه باقیمانده سرکه و صابون را از بین می برد.

مرحله 5: در صورت ،وم تکرار کنید

اگر لکه از بین نمی رود، می تو،د مراحل 3 و 4 را تا زم، که لکه از بین برود تکرار کنید. لکه های سرسخت ممکن است به تلاش های متعدد نیاز داشته باشد.

مرحله 6: فرش را خشک کنید

فرش را با یک پارچه خشک یا حوله کاغذی پاک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود. یک حوله خشک را روی ناحیه مرطوب فشار دهید تا آب اضافی جذب شود.

4. چگونه شراب قرمز را از فرش با آب ا،یژنه

می تو،د به راحتی از پرا،ید هیدروژن برای پاک ، لکه های شراب قرمز از روی فرش استفاده کنید. با این حال، پرا،ید هیدروژن یک اثر سفید کننده دارد و به طور بالقوه می تواند فرش شما را تغییر رنگ دهد. بنابراین، عاقلانه است که ابتدا آن را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید و تأثیر آن را از نزدیک مشاهده کنید.

چگونه شراب قرمز را با پرا،ید هیدروژن از فرش پاک کنیم؟

منبع تصویر: procarpetcleaningsydney.com.au

مرحله 1: لکه شراب مرطوب را پاک کنید

با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک، ناحیه لکه دار را به آرامی پاک کنید تا شراب مرطوب جذب شود.

مرحله 2: پرا،ید هیدروژن را رقیق کنید

به مقدار مساوی مخلوط کنید پرا،ید هیدروژن 3 درصد و آب در یک کاسه. اطمینان حاصل کنید که از پرا،ید هیدروژن 3٪ استفاده می کنید که به راحتی در داروخانه ها در دسترس است.

مرحله 3: محلول پرا،ید هیدروژن را آزمایش کنید

قبل از استفاده از پرا،ید هیدروژن بر روی فرش خود، عاقلانه است که آن را روی یک منطقه کوچک و محتاط آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تغییر رنگ نمی شود.

مرحله 4: محلول را اعمال کنید

محلول پرا،ید هیدروژن را با استفاده از یک پارچه تمیز روی ناحیه لکه دار ،ید. به آرامی لکه را پاک کنید. محلول را برای چند دقیقه روی لکه بگذارید، اما از خشک شدن آن روی فرش خودداری کنید.

مرحله 5: لکه بزنید و بشویید

با استفاده از یک پارچه خشک، ناحیه رنگ شده را پاک کنید تا محلول پرا،ید هیدروژن همراه با لکه شراب شل شده جذب شود. سپس، نواحی را با پاک ، آنها با یک پارچه تمیز آغشته به آب بشویید.

مرحله 6: در صورت ،وم تکرار کنید

اگر لکه شراب قرمز باقی ماند، می تو،د مراحل 4 و 5 را تا زم، که لکه ناپدید شود تکرار کنید.

مرحله 7: فرش خود را خشک کنید

فرش را با یک پارچه پاک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود. علاوه بر این، می تو،د یک حوله خشک را روی ناحیه مرطوب فشار دهید تا آب اضافی جذب شود.

5. چگونه شراب قرمز را با نمک از فرش خارج کنیم

چگونه شراب قرمز را با نمک از فرش خارج کنیم؟

منبع تصویر: helpling.com.sg

مرحله 1: روی لکه نمک بپاشید

سخاوتمندانه یک لایه نمک را مستقیماً روی لکه بپاشید. اطمینان حاصل کنید که ناحیه لکه دار کاملاً با نمک پوشیده شده است. نمک را حداقل 15 دقیقه روی شراب بگذارید یا تا زم، که رطوبت شراب را جذب کند.

مرحله 2: نمک را جاروبرقی بکشید

هنگامی که نمک جذب شراب مرطوب شد و خشک شد، از جاروبرقی استفاده کنید تا نمک فرش را از بین ببرید. اطمینان حاصل کنید که ناحیه لکه‌دار را کاملاً جاروبرقی بکشید تا ذرات نمک باقی‌مانده از بین برود.

مرحله 3: لکه را ارزیابی کنید

بررسی کنید که آیا لکه های شراب پس از جاروبرقی ناپدید شده اند یا خیر. اگر هنوز مقداری لکه وجود دارد، می تو،د مراحل 1 و 2 را تکرار کنید تا لکه به اندازه کافی پاک شود. به یاد داشته باشید که از بین بردن لکه های شراب قرمز از فرش شما ممکن است چندین بار تلاش کند.

مرحله 4: فرش را تمیز کنید

توصیه می کنیم فرش را با استفاده از آب و صابون ظرفشویی ملایم یا یک قالیشویی تمیز کنید. یک پارچه تمیز را با محلول تمیز کننده خیس کنید و محل را ،ید تا باقیمانده آن پاک شود.

سوالات متداول در مورد چگونگی بیرون آوردن شراب قرمز از فرش

1. چه چیزی شراب قرمز را از فرش خارج می کند؟

شش قاشق غذاخوری پرا،ید هیدروژن را با سه قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی در یک کاسه (بسته به اندازه ناحیه لکه دار روی فرش) مخلوط کنید. مخلوط را روی ،مت لکه دار فرش خود استفاده کنید. لکه بزنید و این کار را تکرار کنید تا لکه شراب از بین برود. در صورت ،وم، پس از 20 دقیقه تا یک ساعت، دوباره لکه را انجام دهید.

2. آیا شراب قرمز به سختی از فرش خارج می شود؟

نه. از بین بردن لکه های شراب قرمز از روی فرش شما آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی، ناحیه لکه دار را پاک کنید تا قرمزی از بین برود. نمک یا جوش شیرین را اضافه کنید و اگر لکه شراب باقی ماند، بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. باقی مانده نمک یا جوش شیرین را جاروبرقی بکشید، سپس آن را پاک کنید تا لکه از بین برود.

3. چگونه شراب قرمز را با نمک از فرش بیرون می آوریم؟

مقداری نمک خوراکی بردارید و آن را روی لکه شراب مرطوب بپاشید. نمک به جذب شراب از فرش کمک می کند. هنگامی که نمک جذب شراب مرطوب شد و خشک شد، از جاروبرقی استفاده کنید تا نمک فرش را از بین ببرید. اطمینان حاصل کنید که ناحیه لکه‌دار را کاملاً جاروبرقی بکشید تا ذرات نمک باقی‌مانده از بین برود.


منبع: https://www.archute.com/get-red-wine-out-of-carpet/