دسته‌ها
اخبار

چگونه یک باغ عمودی بسازیم؟ بهترین گیاهان برای انتخاب و طراحی ایده ها |


آیا در مورد مفهوم باغ عمودی چیزی شنیده اید؟ باغب، عمودی تنها یکی از داغ‌ترین گرایش‌ها در حال حاضر برای هر ،ی است که به دنبال بخشیدن زندگی به محیط اطراف خود در فضای باز یا داخل خانه است. این یک روش مفید و اصلی است که به شما امکان می دهد از زندگی گیاهی لذت ببرید، بدون اینکه فضای زیادی را از بین ببرید. آیا می خواهید در مورد آن بیشتر بد،د؟ و چگونه خودتان یک باغ عمودی بسازید؟ فقط به خواندن ادامه دهید!

باغ عمودی چیست؟

دیوار باغ عمودی

تبلیغات

یک باغ عمودی با استفاده از یک فضای عمودی در باغ شما یا در خانه ایجاد می شود که در آن می تو،د سبزی بکارید. سازه‌های خلاقانه را می‌توان به دیوار وصل کرد، در سبدهای آویزان، در امتداد نرده‌ها نمایش داد یا حتی به‌صورت مستقل رها کرد. شما می تو،د باغ عمودی خود را در یک گوشه کوچک راه اندازی کنید یا یک دیوار کامل را بپوش،د! از باغ می توان برای کاوش ، ،متی از خانه یا حیاط خلوت خود استفاده کرد که دوست دارید آن را پنهان کنید.

مهم نیست که با چه طرحی می روید، باغب، عمودی هم به باغبان مبتدی و هم به باغبان باتجربه کمک می کند که همیشه به دنبال فضای بیشتری برای رشد گیاهان زیبای خود هستند.

چگونه می توانم یک باغ عمودی بسازم؟

برای ساختن باغ شخصی خود، چند دستورالعمل کلی وجود دارد که می تو،د از آنها پیروی کنید. با این حال، مراقبت از گیاه، که برای رشد در آنجا انتخاب می کنید، تنها به نیازهای خاص آنها بستگی دارد. اگر می‌خواهید یک دیوار تاک زیبا یا حتی یک دیوار با گل بسازید، می‌تو،د این گیاهان را روی پرده‌هایی که به زمین ،بیده‌اند، نمایش دهید. همچنین می‌تو،د با استفاده از گلدان‌های باغچه‌ای عمودی، سبزیجات را روی تخته‌ها پرورش دهید. اگر می خواهید در خانه خود گیاهان بکارید، یک باغچه عمودی روی دیوار خود با گیاهان آپارتم، کوچک انتخاب کنید.

کدام گیاهان را برای باغ خود انتخاب کنید؟

باغ عمودی سبزیجات

تبلیغات

هنگامی که در مورد نوع سبزی که باید در باغ عمودی رویایی خود بکارید تصمیم می گیرید، یک گزینه مطمئن انتخاب آنهایی است که برای کاشت ظروف من، هستند. با گیاه، با ریشه های کم عمق مانند گیاهان یک ساله، سبزیجات و گل ها همراه باشید. گیاهان انگور جلوه زیبایی را برای باغ یا خانه شما ایجاد می کنند زیرا جلوه ای خیره کننده در کنار نرده ها و نرده ها دارند. اگر می‌خواهید با باغب، عمودی سبزیجات بکارید، سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج و کاهو را انتخاب کنید. برای گیاهان، ن،ا، رزماری و جعفری را انتخاب کنید. همه آنها دارای سیستم ریشه کم عمق هستند.

ایده های خلاقانه باغ عمودی

باغ عمودی معلق

حالا که تصویری از باغ عمودی مورد نظر خود دارید، نحوه ساخت آن و گیاه، که در آنجا رشد کنید، بیایید از چند طرح خلاقانه باغ الهام بگیریم!

کاشت گیاهان در سبدهای آویز یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای کاشت است. شما در فضا صرفه جویی می کنید و همچنین می تو،د فضای سبز خود را در گلدان های رنگارنگ و پر جنب و جوش به نمایش بگذارید که فضای اطراف را زنده می کند. بعلاوه، گلدان های آویزان مک، عالی برای رشد گیاهان تصفیه کننده هوا هستند که می توانند جریان هوا را در خانه شما پاک کنند.

ایده جا کفشی کاربردی

ایده های باغ عمودی

چرا چیزی خلاقانه تر را امتحان نکنید و از جا کفشی یک باغچه عمودی بسازید؟ می تو،د آن را در پشت در آویزان کنید تا نور خورشید به اندازه کافی دریافت کند. سبزیجات یا گیاهان کوچک را در باغ جا کفشی خانگی خود بکارید و آن را در آشپزخانه خود به نمایش بگذارید تا هر زمان که نیاز داشتید بتو،د از آن استفاده کنید. خیلی مفید است، فکر نمی کنید؟

باغ حصار عمودی زیبا

گیاهان باغ عمودی

و من می دانم که شما رویای ایجاد یک باغ حصار عمودی خیره کننده را دارید که در آن می تو،د از زیبایی گیاهان انگور خود از صندلی چرخدار راحت خود لذت ببرید. انگورهای قطار را در اطراف مربع های حصار باغ بپیچید و با استفاده از قلاب آنها را محکم کنید. انگورها را هرس کنید تا در جهتی که می خواهید رشد کنند.

باغ عمودی آشپزخانه گیاهی

طراحی باغ عمودی

این یکی مورد علاقه من است! از آنجایی که من در مورد استفاده از انواع گیاهان در ادویه ها در آشپزخانه هستم، یک باغ گیاهی عمودی کاربردی و بامزه مانند این مورد سلیقه من است! گلدان های شیک را با طراحی متن، با فضای داخلی آشپزخانه خود انتخاب کنید و آنها را روی یک دیوار خالی یا کنار ورودی قرار دهید.

باغ دیواری شگفت انگیز

ایده داخلی باغ عمودی

آیا می خواهید واقعاً اتاق نشیمن خود را زنده کنید؟ سوگند می خورم جناس در نظر گرفته نشده است. با ایجاد یک دیوار زنده، از مزایای گنجاندن گیاهان فراوان در خانه خود بدون از دست دادن فضا بهره مند می شوید. و ناگفته نماند که این باعث ایجاد یک فضای داخلی منحصر به فرد می شود. شما می تو،د یک ا،یستم غنی از گیاهان ایجاد کنید که می توانند در تمام طول سال رشد کنند.

ایده عجیب و غریب قاب ع،

چگونه می توانم یک باغ ورتیکال بسازم

به دنبال راه دیگری برای نمایش باغ عمودی خود به ،وان یک اثر هنری چشمگیر هستید؟ سپس این ایده را دوست خواهید داشت! یک طرح عجیب و غریب که می تواند هم در فضای باز و هم در داخل خانه استفاده شود، گیاهان خود را در قاب ع، های بزرگ قرار دهید. رنگ‌هایی را با رنگ‌های روشن و پررنگ انتخاب کنید که رنگ‌های خاموش زندگی گیاه را برجسته می‌کند. برای جذابیت بصری قوی، هر شکافی را با رنگ سبز روشن پر کنید. شگفت انگیز درست است؟


منبع: https://deavita.net/vertical-garden-guide-easy-tips-tricks-ideas-designs-wall-plants-277104.html