دسته‌ها
اخبار

کفپوش لمینت در مقابل وینیل: تفاوت، مزایا و معایب


بالا،ه تصمیم گرفتید کف خانه خود را اصلاح کنید. انتخاب نوع کفپوش مورد استفاده می تواند تجربه گیج کننده ای باشد. آیا کف بادوام، کاربردی و نگهداری آسان است و آیا با دکوراسیون کلی خانه هماهنگ می شود؟ اینها برخی از سوالاتی است که قبل از تصمیم گیری در مورد نوع کف مورد استفاده از آنها خواهید پرسید. به احتمال زیاد خانه ای را رد کرده اید فقط به این دلیل که کف با استانداردهای “زمین رویایی” شما مطابقت ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، چه چیزی باعث می شود که نوع کفپوشی که انتخاب می کنید جنبه مهمی از مالکیت خانه داشته باشد؟

کف یکی از بزرگترین سطوح خانه است و نقش بسیار زیادی در طراحی داخلی دارد. برخلاف رنگ‌آمیزی دیوار و مبلمان که نیاز به تلاش و زمان کمتری برای تغییر دارند، تغییر نوع کف می‌تواند بسیار پرهزینه و زمان‌بر باشد، بنابراین آن را به یکی از حیاتی‌ترین پرداخت‌ها در خانه تبدیل می‌کند.

بنابراین مهم است که در مورد انتخاب طبقه خود و همچنین در دراز مدت هوشمندانه فکر کنید. آنچه امروز ممکن است تصمیم خوبی به نظر برسد، ممکن است در آینده چندان عملی نباشد. برخی از مواردی که باید قبل از تعیین نوع کفپوش در نظر بگیرید، ارزش های زیبایی شناختی، موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، دوام کف و نوع اتاق است.

برخی از گزینه های معروف کفپوش عبارتند از چوب، فرش، کاشی، بامبو، وینیل، لمینت، مشمع کف اتاق، و کف سنگ واقعی. در روند جستجوی بهترین گزینه کفپوش، به دنیای کفپوش های لمینت و وینیل از راه دور منتقل می شوید. هر دوی آنها بادوام، جذاب و نصب آسان هستند. اما وقتی صحبت از لمینت در مقابل وینیل می شود، بهترین گزینه کدام است؟ قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام یک استفاده کنید، ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام را بخو،د.

کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: ytimg.com

شکل 1: لایه های کفپوش لمینت. منبع-انتخاب طبقات

در برخی کشورها به ،وان کاشی چوبی شناور نیز شناخته می شود. کفپوش حدود 50 سال است که وجود دارد. از 4 لایه تشکیل شده است: سایش، طرح، هسته داخلی و لایه پشتی. لایه ها با استفاده از حرارت بالا و فشار شدید ذوب می شوند.

لایه پشتی تخته را در برابر رطوبت محافظت می کند و حس تعادل را در کف ایجاد می کند، لایه هسته از تخته در برابر فرورفتگی و رطوبت محافظت می کند، لایه طراحی ع،ی با وضوح بالا از نحوه ظاهر شدن سطح کف در هنگام لایه سایش ارائه می دهد. از ا،ید آلومینیوم ساخته شده است که وظیفه محافظت از کف را در برابر ریزش، سوختگی سطح و شستشوی رنگ بر عهده دارد.

کفپوش وینیل چیست؟

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: jdmagicbox.com

شکل 2: لایه های کفپوش وینیل مجلل. منبع: DMV Home Design

این یک گزینه کفپوش مصنوعی است که از پ،تیک پلی وینیل ک،اید ساخته شده است (پی وی سی). این شامل چهار لایه است که به یکدیگر فشرده می شوند تا یک کفپوش بادوام و مقاوم در برابر آب تشکیل دهند. لایه زیرین لایه پشتی است که از چوب پنبه یا فوم ساخته شده است.

این به ،وان لایه زیرین کفپوش وینیل عمل می کند، بنابراین نیازی به نصب مواد دیگری قبل از قرار دادن کفپوش وینیل نیست. در بالای آن لایه ضد آب قرار دارد که وظیفه جذب رطوبت را بدون تورم دارد. لایه بعدی لایه طراحی است که یک تصویر چاپ شده به انتخاب شماست.

چاپ را می توان به شکلی شبیه چوب، سنگ، مرمر یا سایر مواد درجه یک انتخابی شما ساخت. لایه سایش بالاترین لایه ای است که کف را از آسیب محافظت می کند. بسته به ترافیک، لایه می تواند ضخیم یا نازک باشد. به ویژه، کفپوش وینیل لو، می تواند تا شش یا هشت لایه داشته باشد.

تفاوت های کلیدی: مقایسه کفپوش لمینت با وینیل

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: civiconcepts.com

تشخیص تفاوت بین کفپوش لمینت و وینیل می تواند یک کار باشد. در واقع از دور و در نگاه اول دو طبقه شبیه به هم به نظر می رسند.

کف پوش لمینیت

از چهار تا پنج لایه مواد تشکیل شده است. کفپوش لمینت از نظر ظاهری شبیه به تخته های وینیل لو، است، اما تفاوت اساسی آن در این است که هسته آن از محصولات جانبی چوب متصل به رزین ساخته شده است.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل 100% مصنوعی است و برای مناطق مرطوب بسیار من، است. به نظر یک ماده جامد و همگن است اما در واقع لایه لایه است. کفپوش وینیل دارای حداقل چهار لایه است و کفپوش وینیل مجلل دارای شش تا هشت لایه است.

کدام طبقه بهترین است؟

ظاهر و راحتی:

کف پوش لمینیت

کفپوش لمینت اجازه می دهد تا نقش برجسته سه بعدی عمیق و واقعی بر روی لایه عکاسی آن ایجاد شود تا ظاهری از سنگ یا چوب واقعی ایجاد کند. علاوه بر این، کفپوش لمینت تقریباً در همه رنگ ها، گونه ها و انواع کفپوش های چوبی و سنگی طبیعی موجود است.

از نظر راحتی، کفپوش لمینت دارای ،یب ضخیم تری است که شامل محتوای چوب است، که به آن کمک می کند تا گرم تر و کمی نرم تر شود.

کفپوش وینیل

تخته وینیل گران قیمت و با کیفیت از یک لایه تصویر یا ع، در زیر لایه سایش سخت و شفاف استفاده می کند تا ظاهر واقعی تری به آنها بدهد. تصویر معمولاً از گونه های چوبی یا کمتر متداول از سنگ است. برخلاف پارکت لمینت در طرح های محدود موجود است.

نگهداری و مراقبت:

کف پوش لمینیت

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: thespruce.com

کف لمینت بادوام است و نگهداری آن بسیار آسان است. با این حال، اگر برای مدت طول، در معرض آب قرار گیرد، ممکن است لایه های آن به مرور زمان از بین برود. لایه سایشی آن پس از بریدگی یا ،اشیدگی بسیار ظریف است و قابل تعمیر نیست. یک لایه سایش دستکاری شده همچنین به آب اجازه می دهد تا به لایه های پایینی وارد شود.

هنگام تمیز ، کفپوش لمینت بهتر است با روش های خشک تمیز شود. هنگام تمیز ، مرطوب کفپوش لمینت، موپ مورد استفاده باید یک شوینده مرطوب باشد که در لمس تقریباً خشک شود.

کفپوش وینیل

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: thespruce.com

کفپوش وینیل یک ماده کفپوش سخت است که می تواند نیازهای ترافیکی بالا را تحمل کند. در مقابل، کف‌پوش‌های وینیل تخته‌ای نازک نسبت به کفپوش‌های وینیل گران‌تر با چندین لایه در برابر آب بهتر می‌مانند، بنابراین برای مناطق مرطوب توصیه می‌شود.

بر خلاف کفپوش لمینت، کفپوش وینیل را می توان به صورت مرطوب تمیز کرد و با استفاده از محصولات تمیز کننده ایمن می توان آن را به شدت تمیز کرد.

طول عمر:

کف پوش لمینیت

یک کفپوش لمینت که به خوبی نگهداری شود می تواند بین 15 تا 25 سال دوام بیاورد در حالی که یک کفپوش ضعیف ممکن است 5 تا 10 سال دوام بیاورد.

کفپوش وینیل

کفپوش نازک وینیل کمتر از 10 سال عمر می کند در حالی که کفپوش ضخیم و با کیفیت بالا به خوبی نگهداری می شود تا 25 سال دوام می آورد.

هزینه:

کف پوش لمینیت

هزینه کفپوش لمینت از حدود 1.00 دلار به ازای هر فوت مربع برای کف 7 میلی متری متغیر است در حالی که برای تخته های 12 میلی متری حدود 5.00 دلار در هر فوت مربع است.

کفپوش وینیل

درست مثل کف پوش لمینیتکفپوش وینیل نازک و ،بناک می تواند به ازای هر فوت مربع 1 دلار هزینه داشته باشد در حالی که هزینه تخته وینیل لو، ضخیم می تواند حدود 5 دلار در هر فوت مربع باشد.

نصب و راه اندازی:

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: s،pify.com

کف پوش لمینیت

کف‌های لمینت اغلب بر روی کف‌های موجود نصب می‌شوند، بنابراین به ،وان کف‌های شناور شناخته می‌شوند. روش نصب کلیک و قفل در هنگام نصب این طبقات استفاده می شود که زبانه یک تخته در شیار یک تخته مجاور با زاویه ثابت می شود. برش تخته لمینت با استفاده از اره دایره ای، رومیزی یا دستی انجام می شود. وقتی صحبت از آن به میان می آید یک انتخاب ارجح است پروژه های DIY.

کفپوش وینیل

آنها همچنین با استفاده از روش کلیک و قفل نصب می شوند. در حین نصب، می توان آنها را روی کف زیرین ،باند یا می توان آنها را شل گذاشت. بر خلاف کفپوش لمینت، نصب ورق های وینیل به تنهایی برای افراد سخت است و برش آنها می تواند پیچیده باشد زیرا مواد سنگین و بزرگ هستند، بنابراین نصب حرفه ای ممکن است یک ضرورت باشد.

آب، گرما و محیط زیست:

کفپوش لمینت در مقابل وینیل

منبع: thespruce.com

کف پوش لمینیت

کفپوش لمینت بهترین انتخاب در مورد سطح مرطوب نیست. هنگامی که هسته آن آب را می مکد، پس از خشک شدن به ابعاد اولیه خود باز نمی گردد. همچنین، هنگام نصب کفپوش لمینت بر روی بتن، به یک مانع بخار برای جلوگیری از ورود رطوبت به کف نیاز دارد.

کفپوش لمینت زم، که در معرض گرما قرار می گیرد بعید است به دلیل هسته تخته فیبر با چگالی بالا تحت تأثیر قرار گیرد. با این حال، زم، که لایه بالایی در معرض گرمای شدید قرار می گیرد، احتمالا ذوب می شود. هسته تخته فیبر کفپوش لمینت که دارای محتوای چوب طبیعی است در مقایسه با کفپوش وینیل سازگارتر با محیط زیست است. همچنین تولیدکنندگان به‌طور فزاینده‌ای، کفپوش‌های لمینتی را ارائه می‌کنند که واجد شرایط LEED MR4 (محتوای بازیافتی) به ،وان راهی برای بهبود قامت سبز کف هستند.

کفپوش وینیل

برخلاف کفپوش لمینت، کفپوش وینیل کاملا ضد آب است. وقتی کفپوش وینیل در آب خیسانده می شود می تواند خشک شود و بعد و ظاهر اصلی خود را حفظ کند. با این وجود، کف می تواند تحت تأثیر گرما قرار گیرد، به خصوص اگر بالاتر از 158 فارنهایت باشد.

از نظر زیست محیطی، وینیل یک ماده مصنوعی است که می تواند در هنگام سوختن مواد شیمیایی سمی تولید کند. این مواد در محل های دفن ، تجزیه نمی شوند و قابل بازیافت نیستند. در طول سال‌ها، کف‌پوش‌های وینیل قد سبز خود را بهبود بخشیده‌اند و برخی از تولیدکنندگان کف‌های وینیلی را ارائه می‌کنند که به اعتبار EQ4.3 LEED برای مواد کم انتشار می‌رسند.

ارزش فروش مجدد:

کف پوش لمینیت

یک کفپوش لمینت ممتاز که به خوبی نگهداری می شود و در شرایط خوبی قرار دارد و نسبتاً جدید است، می تواند ارزش فروش مجدد بیشتری به خانه بدهد.

کفپوش وینیل

ارزش فروش مجدد کفپوش وینیل به کیفیت آن بستگی دارد. یک نام تجاری اصلی از کفپوش های وینیل مجلل ارزش فروش مجدد من،ی را در مقایسه با کفپوش های با کیفیت پایین به ارمغان می آورد که ،یدار ممکن است پس از ،ید خانه به ،وان یک پروژه در انتظار تلقی شود.

به طور قانع کننده ای، کفپوش وینیل ارزش فروش مجدد کمتری نسبت به کفپوش لمینت دارد.

همچنین بخو،د: راهنمای کفپوش: مقایسه چوب جامد و چوب لمینت

برندهای برتر:

کف پوش لمینیت

  • پرگو
  • گام سریع
  • موهاوک
  • شاو
  • آرمسترانگ
  • خانه رویایی
  • آکوا گارد

کفپوش وینیل

  • متروفلور
  • CoreTEC
  • در کارند
  • کرینتل
  • منینگتون
  • آرمسترانگ

نتیجه

به طور خلاصه، دادن پاسخ مشخص به این سوال که “کدام بهتر است؟” دشوار است. این به این دلیل است که انتخاب شما به طراحی خانه، عملکرد اتاق و مزایا و هزینه های هر کدام بستگی دارد. کفپوش وینیل زم، که به کفپوش بادوام برای یک منطقه مرطوب نیاز دارید انتخاب بهتری است.

از سوی دیگر، اگر می خواهید ظاهری شیک تر، ارزش فروش مجدد بالاتر و راحتی زیر پا داشته باشید، لمینت ترجیح داده می شود. هر دو کفپوش لمینت و وینیل هستند هنگامی که به دنبال یک کفپوش مقرون به صرفه، آسان برای مراقبت، بادوام و جذاب برای خانه خود هستید، انتخاب های خوبی است. نصب دو طبقه نیز به همان اندازه آسان است و هزینه تقریباً ی،، دارند.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد ایده های بهبود خانه، نکات تمیز ، و دکوراسیون به سایت مراجعه کنید ایده های معماری.

برای به روز رس، روزانه ما را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید @architectures_idea.




منبع: https://architecturesideas.com/laminate-vs-vinyl-flooring/