دسته‌ها
اخبار

کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان

اگر ساختمانی که طراحی میکنید چند طبقه است و فضای کافی دارد حتما بالکن و یا تراسی متناسب با فضا تعبیه کنید. بنابراین طراحی نقشه کار راحتی نیست و حتما باید زمان زیادی را به عنوان یک طراح صرف کنید تا در نهایت یک نقشه ی عالی تسلیم کارفرما کنید. این چیزی است که ما در اینجا در گروه معماری آرکا دوست داریم و بیش از 10 سال است به مشتریان در انجام آن کمک می کنیم. طراحی تأسیسات ساختمان که شامل طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می شود. با این حال برای عموم مردم، اهمیت و جایگاه طراحی در ساختمان سازی چندان واضح نیست!

مهندس ساختمان معمولاً شامل خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی باشد. وبسایت انستودیوز به عنوان اولین ارائه دهنده ی خدمات آنلاین معماری کشور، فعالیت خود را از اسفند ماه 1393 آغاز کرده است و تا کنون به بیش از 1300 خانواده ایرانی خدمات ارائه کرده است. آماده سازی ادامه ی این مطلب کمی زمانبر خواهد بود، در صورتی که سوالی دارید، می توانید از طریق این صفحه به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالتان را مطرح نمایید، همکاران ما حتما پاسخگوی شما خواهند بود.

  • زیرا تا زمان عدم تهیه ی این موارد، بقیه ی مراحل کار به تعویق خواهد افتاد .
  • ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود.
  • هنگامی که در حال رسم نقشه با این نرم افزار هستید فضا ها را در ذهنتان به صورت سه بعدی تصور کنید به گونه ای که گویی در حال قدم زدم در آن فضا هستید این کار به شما کمک میکند با ذهنی باز تر طراحی کنید و نقشه ای که رسم می کنید قابل اجرا باشد.
  • با توجه به موقعیت قرارگیری پله و آسانسور که گفتیم بهترین موقعیت آن در اینگونه ساختمان‌ها، در وسط پلان است، یک سمت پلان را به قسمت‌های خصوصی مثل اتاق خواب‌ها و حمام و سمت دیگر پلان را به قسمت‌های عمومی و نیمه خصوصی مثل پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه اختصاص می‌دهیم.
  • اگر یک ویلا و یا یک آپارتمان زیبا و با رعایت اصول معماری و ضوابط مهندسی بسازند هنگام فروش می‌توانند قدرت چانه زنی بیشتری با مشتری داشته باشند و معامله را به سرانجام برسانند.
  • پس از شکل گیری پلان، میبایستی هر فضا به نسبت کاربرد آن در آن مبلمان چیده شود برای مبلمان کردن فضا میتوان ازفایل های آماده استفاده نمود.

پس از شکل گیری پلان، میبایستی هر فضا به نسبت کاربرد آن در آن مبلمان چیده شود برای مبلمان کردن فضا میتوان ازفایل های آماده استفاده نمود. تمام تلاش خود را بکنید تا در نقشه ای که طراحی می کنید دیوار های کج و با زاویه نداشته باشید بهترین دیوار ها، دیوارهایی هستند که زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که در اصطلاح گونیا شده به آن می گویند. های کج هم زیبایی بصری ندارند و هم در هنگام چیدمان با مشکل مواجه خواهید شد. بخش هایی مانند پارکینگ و انباری ها نیز باید مطابق استاندارد ها طراحی شوند و تمام حالت های ماشین، جای دور زدن، حرکت به عقب و هر تمام حالت های دیگر را در نظر بگیرید تا افرادی که از پارکینگ استفاده می کنند در هنگام ورود، خروج و پارک کردن ماشین اذیت نشوند.

تاسیسات مکانیک برای کاربری‌هایی مثل طراحی نقشه آپارتمان، طراحی نقشه ویلا، طراحی نقشه فروشگاه، طراحی نقشه سوپرمارکت و طراحی نقشه های ساختمان اداری اشاره کرد. شاید در آغاز این طوربه نظر بیاید که اجرای نقشه برداری ساختمان و نقشه کشی ساختمان دارای یک مفهوم باشند. امروزه روز نقشه‌کشی ساختمان را نباید فقط به طراحی نقشه پلان ساختمان محدود کنیم. چون به طور کلی کارفرما بعد از تمام شدن نقشه کشی ساختمان برای اخد جواز های مورد نیاز اقدام میکند.

نقشه خانه ویلایی

حتماً شما هم بارها ساختمان هایی با جلوه ناخوشایند را در سطح شهر دیده اید که با ایرادات کوچک و بزرگ خود، ظاهر زشتی به شهر داده اند. شامل موتورخانه، رختشوی خانه، پارکینگ و انباری است که باتوجه به متراژ و برخورداری از برق مناسب در پلان قرار می‌گیرد. باید به نورگیر بودن ساختمان توجه کافی را داشت و موقعیت فضاها را طوری قرار داد که فضاهایی که نور زیادی می خواهند نور طبیعی خورشید را دریافت کنند. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند. در طراحی نقشه های مسکونی حفظ حریم های خصوصی و عمومی بسیار مهم است.

دانلود ویدئوی آموزش ستون‌گذاری

برای طراحی پلان معماری ساختمان‌تان، لطفا با شماره شرکت تماس بگیرید. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است. نقشه این ساختمان در دو طبقه طراحی شده و دارای دو طبقه جداگانه زیرزمین و همکف است .

دقت داشته باشید که حتما لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های جنوبی را به شکلی که گفته شد، انجام دهید. درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد. نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است. سازه به کار رفته در آن اسکلت فلزی است.جزییات بیشتر پلان ساختمان دو طبقه را ببینید.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی مدرن

همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود. بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند.

بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. فعالیت خانه طرح در زمینه تولید محتوای معماری و دکوراسیون داخلی است . ما حامی همایش های ملی و بین المللی در جهت رشد و توسعه علمی کشور هستیم. همچنین خدمات تخصصی را در زمینه طراحی ارائه می دهیم که این خدمات در هرکجا که باشید قابل دسترس است. فرم درخواست خدمات را پر کنید و از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید. گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان ها با کارفرما های متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند.