دسته‌ها
اخبار

🌇Qondesa: اولین تماس MAD با آمریکای جنوبی


طرفداران معماری GM،

امروز ما با ریختن یکی برای یک واقعی شروع می کنیم

یادآوری: اگر ،ی در شهر شما پیشنهاد حذف یک شاهکار توسط یک افسانه برای یک مرکز ،ید با جیمی جان – به سادگی: آنها را متوقف کنید. فقط… جلوی این اتفاق را بگیرید. 🛑.

بنابراین، چه چیزی ارزش دانستن این هفته در معماری و طراحی را دارد؟

→ MAD Lands در آمریکای ج،ی با “Qondesa” 🌆

→ بوتا لا اسکالای میلان را لمس می کند ⛪

→ IAAC Oasis را به جنگل بارسلونا می آورد 🌳

→ چه ،ی چه گفت: داغ این هفته طول می کشد 🗣️

← رها ،ش مثل اینکه داغ است: ساختار جدید هفته 🔥

MAD Lands در آمریکای ج،ی با “Qondesa” 🌇

معماران MAD سرانجام راه خود را از طریق یک حوضچه دیگر طی ،د و فرآیند کاشت اولین سازه خود در آمریکای ج،ی را آغاز ،د. در کیتو. این آپارتمان شهری با کاربری مختلط، با الهام از «تک‌های پیچ‌خورده»، قرار است به بلندترین ساختمان در پایتخت اکوادور تبدیل شود.

MAD می‌گوید: «نمای بیرونی قندسا که از زمین تا آسمان رشد می‌کند، شبیه درختان انگور پیچ‌خورده‌ای است که در اطراف ساختمان می‌بافند تا در بالای آن م،وطی‌تر شوند و سبزی‌هایی را ایجاد می‌کنند که گلدان‌ها را در سراسر بالکن‌های ساختمان تشکیل می‌دهند.»

IAAC Oasis در بارسلونا 🌳

بدیهی است که وقتی به معماری بارسلونا فکر می کنیم، برخی از تصاویر قوی به ذهن ما خطور می کند. این افزوده جدید توسط IAACبا این حال، ممکن است با آن صورت حساب من، نباشد.

آزمایشگاه جنگل برای تحقیقات و تحلیل رصدی (FLORA) در والداورا، واقع در جنگل مرکزی منطقه شهری بارسلون واقع شده است. این یک دیدبان زیبا با الهام از مسیرهای معلق زیست شناس مارگارت لومن است.

اگرچه مؤسسه معماری پیشرفته کاتالونیا دیدب، را ساخته است که برای این منطقه خیره کننده عالی است، یکی از محاسن این پروژه این است که اساساً با هر مک، سازگار است. در همین حال، FLORA یک محقق را به ،وان محل زندگی در حالی که آنها تنوع زیستی را در پارک مطالعه می کنند، در خود جای می دهد.

Botta La Scala را لمس می کند ⛪

این ویژگی NYT روشن است جدیدترین به روز رس، معماری ماریو بوتا به La Scalaخانه اپرای قرن هجدهم در میلان، ارزش خواندن دارد.

با تأکید بر سنگ مرمر Botticino، او در مورد اینکه چگونه کارش برای «ایجاد گفت‌وگو بین قرن هجدهم و مدرنیته» با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شود که باید خلاقانه بر آن غلبه کرد – همه چیز از موادی که با آن کار می‌کند تا فرهنگی که اثر با آن تعامل دارد.

در سال 2002، بوتا بازسازی اساسی تری را در تئاتر انجام داد. حالا، او فقط چیزها را لمس می کند. با این حال، کل سفر قانع کننده است.

کی چی گفت!؟ 🗣️

“توهمات ایجاد شده توسط رسانه ها تمایل دارند مردم را از دنیای ارگ،ک و لمسی اطراف خود دور کنند. حفظ این ارتباط بین ذهن و دست در حال حاضر به همان اندازه معتبر به نظر می رسد که برای استادان هنر غار که شکار را در ،کو و ،امیرا جاودانه ،د. تلاش برای کیفیت خوشنویسی نیز کم اهمیت نیست. این هدفی است که توسط نویسنده/،ماتور، والتر استنچفیلد، کاملاً توصیف شده است. همه ما حداقل 10000 نقاشی بد در درون خود داریم. هرچه زودتر آن ها را بیرون بیاوریم و روی کاغذ بیاوریم، زودتر به خوبی های مدفون در اعماق می رسیم.

→ جیمز واینز در مورد چرامعماران هرگز نباید نقاشی با دست را متوقف کنند

«ساختمان‌های امروزی همه ی،ان به نظر می‌رسند. شما نمی تو،د عملکرد آنها را بخو،د. این همگنی است که توسط جه، شدن ایجاد شده است. قدرت نمادین ساختمان ها را از بین برده است. ارزش معماری حالا یک مک دونالد می تواند شبیه یک تئاتر باشد. ما ظرفیت بیان ارزش واقعی معماری را از دست داده ایم.»

→ بوتا از قطعه La Scala که قبلا ذکر شد… او نقل قول خوبی است!

“من فکر می کنم که افسانه های خطرناک زیادی در مورد مواد، بازیافت و پایداری وجود دارد… ما در هیئت داوران جایزه استرلینگ بحث بسیار شدیدی در این مورد داشتیم. این در مورد مواد نبود، بلکه نحوه استفاده شما از آن مواد بود.»

نورمن فاستر به انتقادات پاسخ می دهد پاسخ: ادامه استفاده شرکت او از بتن علیرغم نگر، های زیست محیطی و موارد دیگر

ولش کن انگار داغه🔥

استودیو وانگ چونگ موزه هنر Taihang Xinyu در شهر شیب،ان، لینژو، چین. باور ن،ی


منبع: https://www.archute.com/qondesa-mads-first-contact-w-south-america/