دسته‌ها
اخبار

7 بهترین لنز سونی برای عکاسی معماری


وقتی صحبت از دوربین های سونی به میان می آید، به خصوص دوربین های بدون فریم سونی، مشکل اصلی یک عکاس، انتخاب لنز است.

دوربین‌های بدون آینه سونی بسیار محبوب هستند و می‌توانند لنزهای مختلفی را نصب کنند و تعداد زیادی از آن‌ها در بازار موجود است که هر کدام برای اه، مختلفی من، هستند.

بنابراین، سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر دوربینی مانند سونی DSRL دارید، چه نوع لنزی برای عکاسی معماری نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم!

ما در مورد بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری که می‌تو،د روی تج،ات حماسی سونی خود نصب کنید صحبت خواهیم کرد!

فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را بخو،د و دقیقاً متوجه خواهید شد که به چه چیزی نیاز دارید.

بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری

1. سونی SEL50F18 50mm f/1.8

اولین لنز در لیست ما لنز پرایم 50 میلی متری E-Mount SEL50 مقرون به صرفه است. متوجه خواهید شد که وقتی صحبت از عکاسی به میان می آید، لنز پرایم 50 میلی متری پرطرفدارترین لنز در بازار است. این به این دلیل است که یک لنز پرایم 50 میلی‌متری تقریباً همیشه اولین گام برای یک کیت کامل لنز برای هر عکاسی است. دستی است، قابل حمل است و کاربردی است.

دلیل اینکه ما این لنز را برای عکاسی معماری پیشنهاد می‌کنیم این واقعیت است که در 50 میلی‌متر، یک فریم با زاویه دید نسبتا من، همراه با گستره دیافراگم همه‌کاره f/1.8-f/22 دریافت می‌کنید. بنابراین، چه برای بوکه‌های داخلی به آن نیاز داشته باشید و چه برای ع،‌های معماری کامل از سازه‌های بزرگ، این لنز تقریباً قطعاً می‌تواند همه چیزهایی را که از آن نیاز دارید انجام دهد.

از نظر ثبات و کیفیت، وضوح در همه دیافراگم ها واقعا خوب است. با این حال، لنز در شرایط نور کم لنگ می‌زند. فو، خودکار ممکن است کمی نادرست باشد و شعله ور شدن لنز برای دیدن در تصاویر کمی آزاردهنده باشد.

طرفداران

  • تصاویر واضح و واضح در همه دیافراگم ها
  • در 50 میلی متر، یک فاصله کانونی با زاویه باز نسبتا قابل اجرا به دست می آورید
  • دیافراگم f/1.8 در صورت نیاز، جلوه های بوکه قوی را می دهد
  • فو، خودکار دقیق و سریع در شرایط نور خوب

منفی

  • عملکرد در نور کم می تواند کمی سخت باشد
  • چند مشکل در برخورد با شعله ور شدن لنز دارد

2. Sony 55mm F1.8 Sonnar T FE ZA

لنز بعدی در لیست ما لنز 55 میلی متری F1.8 Sonnar T FE ZA گران تر است. این لنز 55 میلی‌متری پرایم که توسط Zeiss Optics پشتیب، می‌شود، برای دوربین‌های فول فریم من، است. چیزهای زیادی برای دوست داشتن این لنز وجود دارد.
وضوح تصویر در همه دیافراگم ها تقریبا بی نظیر است و با ا،ر لنزهای موجود در بازار در این محدوده قیمت قابل مقایسه نیست. لبه های واضح و رنگ آمیزی عالی، استفاده از این لنز را لذت بخش می کند. در یک دوربین فول فریم، به سختی می تو،د با آن اشتباه کنید. 55 میلی‌متر برای ع،‌های معماری به اندازه کافی پهن است، اگرچه باید کادربندی خود را کمی تنظیم کنید.

حلقه فو، بزرگ و مفید است. می تو،د به راحتی از آن استفاده کنید و در هنگام استفاده از حالت فو، دستی به گرفتن تصاویر بهتر کمک می کند. فو، خودکار در تمام شرایط نوری سریع و دقیق است و همه چیز در مورد این لنز احساس بسیار خوبی دارد.

طرفداران

  • تصاویر واضح و واضح در همه دیافراگم ها
  • عملکرد فو، خودکار عالی
  • حلقه فو، بزرگ برای فو، دستی راحت
  • در حالت 35 میلی متری به ،وان یک لنز متفاوت دو برابر می شود
  • Zeiss Optics رنگ های زیبایی را در قاب ارائه می دهد

منفی

  • بسیار گران است، اما ارزش قیمت را دارد.

3. لنز Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

اگر لنزهای زوم را به پرایم ترجیح می دهید، ما لنز من، را برای شما داریم. لنز Sony FE 24-70mm f/2.8 GM یکی از بهترین لنزهایی است که استفاده کرده ایم و نشان می دهد. مشکلات خود را دارد اما اینها ،وماً یک معامله شکن نیستند. اما چیزی که باعث می‌شود ما این لنز را توصیه کنیم، مزایای آن است و وقتی از این لنز به بهترین شکل استفاده می‌کنید، مشکلات فوراً بی‌اهمیت می‌شوند.

در محدوده فاصله کانونی 24-70 میلی متر، Sony FE تطبیق پذیری زیادی را ارائه می دهد، چه از موقعیتی که می خواهید زوم کنید یا به زاویه بسیار وسیعی برای عکاسی نیاز دارید و نزدیک ساختار هستید، تطبیق پذیری زیادی را ارائه می دهد. این لنز به خوبی لنز af/1.8 نیست، اما اگر به دنبال عکاسی معماری هستید، واقعاً نمی تو،د از آن شکایت کنید.

موتور فو، خودکار در این لنز بسیار سریع عمل می کند و به همین دلیل حتی در حالت فو، خودکار می تو،د تصاویری از اشیاء با حرکت سریع را به خوبی ثبت کنید. این لنز همچنین دارای یک دکمه فو، است که به شما امکان می دهد فو، را روی یک سوژه یا فاصله یا بخشی از کادر خود به صورت دستی حفظ کنید بدون اینکه هر زمان که در اطراف حرکت می کنید دوربین به تنهایی آن را تغییر دهد.
هرچند مشکلات خودش را دارد.

لنز به خودی خود حجیم و بسیار بزرگ است. دوام آن نگران کننده نیست و حتی در برابر رطوبت نیز مقاوم است و به شما امکان می دهد حتی در شرایط آب و هوایی ناآرام ع، بگیرید. اما حمل آن و استفاده از آن در سه پایه های سبک تر می تواند مشکل ساز باشد. اگرچه بهتر از همتای نی، خود است، بنابراین این وجود دارد.

طرفداران

  • بازآفرینی تصویر شارپ
  • کیفیت تصویر عالی
  • محدوده فاصله کانونی همه کاره
  • بادوام و قابل استفاده در انواع آب و هوا
  • دکمه Focus Hold یک ویژگی عالی است

منفی

  • حجیم
  • استفاده در سه پایه های ارزان تر یا سبک تر ممکن است دشوار باشد
  • گران

4. لنز Sony SELP18105G E PZ 18-105mm F/4 G OSS

ما در اینجا با لنز زوم 18-105 سونی، بودجه را در نظر می گیریم. این چیز بسیار ارزان تر از 24-70 میلی متر است اما سازش های زیادی را ایجاد می کند. اگرچه محدوده فاصله کانونی وسیع تری را ارائه می دهد و این مهم است. از نظر قیمت، کارهای زیادی می تواند انجام دهد.

وقتی صحبت از عکاسی معماری به میان می‌آید، این لنز به دلیل حداقل فاصله کانونی 18 میلی‌متری، می‌تواند ع،‌های با زاویه دید بسیار خوبی بگیرد. کیفیت تصاویر به اندازه کافی من، و وضوح قابل توجه است. این لنز زیاد لنگ نمی‌زند و یک عکاس خوب قطعاً می‌تواند نتایج عالی را با استفاده از این لنز ارائه دهد.

البته میدان دید عالی است و کیفیت تصویر در سطح بالایی قرار دارد. اشتباه ، با این لنز سخت است. هر چند چند اشکال وجود دارد. لنز واقعاً حجیم است و وزن آن بسیار زیاد است. اگر نتو،د با لنزهای بزرگ و سنگین کنار بیایید مشکل خواهید داشت، اما اگر بتو،د به آن عادت کنید، این لنز واقعاً خوب است.

اگرچه زوم کمی عجیب به نظر می رسد. اما یک عملکرد بزرگنمایی داخلی دارد که ممکن است تقریباً همیشه بخواهید از آن استفاده کنید.

طرفداران

  • کیفیت تصویر عالی
  • محدوده بزرگنمایی فوق العاده همه کاره
  • عمق میدان زیبا در حدا،ر فاصله کانونی
  • مقرون به صرفه
  • بزرگنمایی داخلی مفید است

منفی

  • زوم دستی کمی غیر طبیعی به نظر می رسد
  • بسیار حجیم و استفاده از آن ناراحت کننده است

5. Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS

این یک لنز کیت است که با ا،ر دوربین های سونی A7 همراه است. دلیل اینکه ما این لنز را در این لیست ذکر می کنیم این است که علیرغم کیت لنز، این لنز به طرز شگفت انگیزی خوب است و در مقایسه با سایر لنزهای کیت فول فریم مانند لنز 24-105 میلی متری USM کانن یا لنز 24-120 میلی متری نی، بسیار خوب است.

محدوده فاصله کانونی ممکن است کمتر باشد، اما این ،وما چیز بدی نیست. این یکی تصاویر بسیار واضح را با عملکرد فو، خودکار قوی ارائه می دهد و در عین حال از همه تطبیق پذیری ارائه شده توسط ا،ر لنزهای زوم برخوردار است.

بهترین چیز در مورد این لنز برای عکاسی معماری، محدوده دیافراگم آن است. با حداقل دیافراگم F/36 و فاصله کانونی 24 میلی‌متری، از شگفت‌انگیز بودن تصاویر در هنگام ثبت ساختمان‌ها و سازه‌های دقیق و زیبا شگفت‌زده خواهید شد.

طرفداران

  • عملکرد شگفت آور خوب برای یک لنز کیت
  • کاملا مقرون به صرفه برای به دست آوردن مستقل است
  • تصاویر تیز
  • سبک وزن
  • لنز کیت به‌،وان یک بسته استاندارد با دوربین موجود است

منفی

  • در حالی که برای یک لنز کیت بسیار خوب عمل می کند، اما نمی تواند خود را در برابر سایر لنزهای زوم بهتر در بازار حفظ کند.

7. لنز Sony FE 85mm F/1.4 GM

Sony FE 85mm F/1.4 بهترین لنز 85mm است که می تو،د برای هر پایه فول فریم ب،ید. چیزی که این لنز را بسیار خوب می کند این واقعیت است که دارای 11 تیغه دیافراگم است که بیشترین میز، است که تاکنون روی هر لنز پرایم پیدا کرده اید.

این لنز یکی از بهترین تصاویری است که ما در تمام لنزهای پرایم دیده‌ایم و می‌تو،م آن را تضمین کنیم. شارپنس بازتولید شده توسط تصاویری که گرفته می شود چیزی جز دیدنی نیست و دیافراگم F/1.4 جلوه های عمق میدان عالی را نیز ایجاد می کند. به ندرت چیزی در مورد این لنز وجود دارد که بتو،د ایراداتی در آن پیدا کنید.

لنز به خودی خود بسیار بزرگ است، اما به نظر نمی رسد که مشکل چند، باشد. وقتی روی سونی A7 نصب می‌شود، کاملاً متعادل به نظر می‌رسد. استفاده از کنترل دیافراگم اطراف لنز نیز بسیار راحت است. همچنین بسیار بادوام است و این آن را برای شرایط بیرونی ایده آل می کند.

جزئیات بسیار خوبی را در ساختمان ها و سازه ها در انواع شرایط آب و هوایی به تصویر می کشد. یک لنز پرایم عالی برای داشتن دوربین فول فریم سونی.

طرفداران

  • کیفیت تصویر بی عیب و نقص
  • حلقه کنترل دیافراگم برای استفاده راحت است
  • به طور کلی یکی از بهترین لنزهای پرایم 85 میلی متری موجود است

7. لنز پرایم فول فریم سونی 35 میلی متری F2.8 سونار

یکی دیگر از لنزهای سری Sonnar با Zeiss Optics، لنز Sony 35mm F2.8 یکی از مقرون به صرفه ترین لنزهای موجود برای دوربین های فول فریم سونی است. دارای فاصله کانونی با زاویه باز 35 میلی متری با دیافراگم حدا،ر F/2.8. ،یبی کاملا شیک

شما یک فاصله کانونی با زاویه باز درخشان و همچنین محدوده دیافراگم رقابتی دریافت می کنید. حتی در حالت 35 میلی‌متری، این لنز از نظر تئوری به سختی از 50 میلی‌متر عبور می‌کند، و این بدان م،است که شما با این لنز تجربه‌ای واقعی از زاویه دید عریض به دست می‌آورید. بازتولید تصویر تقریباً عالی است، و به سختی چیزی برای شکایت از این جنبه وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های عالی در مورد این لنز جمع و جور بودن آن است. استفاده از آن به دلیل ابعاد و وزن آن فوق العاده است و به سختی به وزن دوربین شما می افزاید. همچنین برای یک لنز فول فریم با قیمت 800 دلار نسبتاً ارزان است. در مجموع، یک لنز پرایم بسیار رقابتی با قیمت بسیار رقابتی.

طرفداران

  • ،یب بسیار خوبی با زاویه دید فاصله کانونی و دیافراگم
  • ابعاد بسیار فشرده
  • طراحی سبک و راحت برای استفاده
  • بازتولید تصویر درخشان
  • نسبتا بادوام نسبت به طراحیش
  • مقرون به صرفه

منفی

  • می تواند با f/1.8 کمی بهتر عمل کند
  • هود لنز کمی سست و استفاده از آن عجیب است

خوب، اکنون این تنها چیزی است که می تو،م در مورد لنزهای سونی پوشش دهیم. اگر سونی دارید، دلایل زیادی برای هیجان دارید. و با یک لنز خوب، می‌تو،د چند ع، معماری شگفت‌انگیز برای خودنمایی بگیرید. بنابراین، بلافاصله پیش بروید و یکی از بهترین ها را برای نیازهای خود ،یداری کنید.

مقالات مرتبط

5 بهترین لنز برای عکاسی خیاب، در حال حاضر

19 بهترین لنز برای عکاسی منظره

7 بهترین لنز برای عکاسی ساختمان امروز

13 بهترین کیت نورپردازی مداوم برای عکاسی بررسی شد

6 بهترین فیلتر محافظ برای لنز | UV، نورگیر

13 بهترین کیت نورپردازی مداوم برای عکاسی

بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری 6
بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری 5
بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری 4
بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری 3
بهترین لنزهای سونی برای عکاسی معماری 1


منبع: https://www.architecturelab.net/best-sony-lenses-for-architecture-p،tography/