دسته‌ها
اخبار

بر این اساس با این گیاه شکننده رفتار کنید!


سبزیجات بسیار خوشمزه، اما بسیار شکننده، تقریباً هر مشکلی که ظاهر می شود، می تواند باعث پیچ خوردن برگ های گوجه فرنگی شود. وضعیت تغییر شکل برگ ها و قهوه ای شدن نوک آنها را می توان با گریه نوزاد تشبیه کرد که چیزی را از دست می دهد یا به آن عادت ندارد. چگونه به گیاه، که شاخ و برگ آنها شروع به سوزاندن می کند کمک کنیم؟ اجازه بدید ببینم…

چرا برگ های گوجه فرنگی من پیچ خورده و قهوه ای می شوند؟

پیچش برگ گوجه فرنگی رژیم آب را بهبود می بخشد

تبلیغات

این نوع تغییرات در شکل و رنگ برگ گیاه ممکن است پاسخی به عوامل مختلفی باشد و اغلب در نتیجه شرایط نامساعد محیطی باشد. گوجه فرنگی یک سبزی شکننده است و اگر چیزی در اطراف آن به شدت تغییر کند، گیاه بلافاصله واکنش نشان می دهد. برخی دلایل رایج برای پیچ خوردگی و قهوه ای شدن برگ گوجه فرنگی وجود دارد که اولین آنها استرس محیطی است. دلایل احتمالی این واکنش بسیار زیاد است، این می تواند رطوبت ناکافی، آبیاری ناسازگار یا گرمای بیش از حد باشد. یکی دیگر از عواملی که می تواند پاسخ این گیاه حساس را تحریک کند، نوسانات شدید دما در دوره بیست و چهار ساعته است که شب ها سرد و روزها گرم هستند. علاوه بر این، زم، که نور خورشید کافی نباشد، یا به طور متناوب، بیش از حد و شدید باشد، این امر می تواند ظاهر سالم تر آن را بدتر کند. یکی دیگر از عوامل نامطلوب که باید در نظر گرفت کمبود مواد مغذی یا عدم تعادل در ،اصر خاک است. گوجه فرنگی برای داشتن فرم خوب به نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارد و در دسترس نبودن کافی آنها می تواند به صورت بدتر شدن شرایط برگ ظاهر شود. و در نهایت، PH من، یا سطوح ناکافی آهن یا منیزیم می تواند به این مشکل کمک کند.

چگونه پیچ خوردگی برگ را روی گیاهان گوجه فرنگی درمان می کنید؟

حلقه شدن برگ های گوجه فرنگی آزمایش خاک برای افزودن مواد مغذی را انجام می دهد

تبلیغات

کلید درمان پیچ خوردگی برگ های گوجه فرنگی، رسیدگی به علل زمینه ای است، اگرچه ممکن است بسیار متنوع باشند. بیایید این کار را با برخی از این اقدامات شروع کنیم:

  1. آبیاری متعادل را حفظ کنید: خاک آنها را با آبیاری عمیق و مکرر مرطوب نگه دارید. با این حال، مراقب باشید بیش از حد آبیاری نکنید، زیرا می تواند باعث پوسیدگی ریشه و متعاقباً افزایش پیچ خوردگی برگ شود. برای حفظ رطوبت و تنظیم دمای خاک، مالچ پاشی در اطراف گیاهان خوب است.
  2. مراقب نور کافی خورشید باشید: مطمئن شوید که گوجه فرنگی های شما روزانه حداقل شش تا هشت ساعت نور کامل خورشید دریافت می کنند. آنها را از نوسانات سریع دما محافظت کنید، گیاهان را در طول بعدازظهرهای گرم سایه بزنید و آنها را بپوش،د تا به آنها در تحمل دمای پایین شب کمک کنید.
  3. بهبود شرایط خاک: به طور مرتب سطح pH و محتوای مواد مغذی را با آزمایش خاک تعیین کنید. در صورت ،وم، زم، که در محدوده بهینه 6.0 تا 6.8 برای این گیاهان نیست، pH را تنظیم کنید. در مواقعی که نیاز به افزایش برخی از مواد مغذی وجود دارد، از اصلاحات ارگ،ک یا یک کود متعادل استفاده کنید.

آیا باید برگها را با پیچ خوردگی برگ برید؟

چرا برگ‌های گوجه‌فرنگی من پیچ‌خورده می‌شوند، روزانه به مدت 68 ساعت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند

پیچ خوردگی برگ های گوجه فرنگی ممکن است روی ،مت بزرگی از شاخ و برگ گیاهان پخش شود و باغبان، هستند که می پرسند آیا ،مت های سبز آسیب دیده را هرس کنند. در بیشتر موارد، بهتر است برگها را روی جای خود بگذارید، زیرا آنها همچنان به سلامت و رشد کلی گیاه کمک می کنند. آنها ممکن است بیمار به نظر برسند، اما با این وجود، این برگ ها به عملکرد خود ادامه می دهند و گیاه را با محصولات فتوسنتز تغذیه می کنند و از گرمای شدید حوالی ظهر محافظت می کنند.

همچنین بخو،د: زرد شدن برگ های گوجه فرنگی: اما چرا؟ دلیل اصلی را پیدا کنید و گیاهان را احیا کنید!

چگونه ویروس پیچ خوردگی برگ را به صورت ارگ،ک درمان می کنید؟

پیچ خوردگی برگ گوجه فرنگی آلودگی به ویروس باعث افزایش سلامت گیاه می شود

هنگامی که پیچ خوردگی برگ های گوجه فرنگی توسط ویروس ایجاد می شود، این یک بیماری جدی است و عفونت ممکن است به سرعت گسترش یابد. اصولاً هیچ درم، برای عفونت‌های ویروسی وجود ندارد، اما توصیه‌های مفیدی برای مدیریت علائم و کاهش اثر بیماری وجود دارد:

  1. حذف گیاهان آلوده: بهتر است گیاه، که به شدت تحت تاثیر ویروس پیچش برگ قرار گرفته اند را حذف کرده و از باغ دور نگه دارید. آنها را دور از گیاهان دیگر دور بریزید، زیرا ممکن است گیاهان بیمار با آنها تماس بگیرند. این اقدام برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس ضروری است.
  2. بهداشت را به شدت رعایت کنید: اقدامات بهداشتی خوب مست،م تمیز ، ابزارها و نرده های گیاه به طور منظم است. این امر گسترش ویروس را از سطوح آلوده تا حد زیادی متوقف می کند.
  3. م،عان طبیعی را دعوت کنید: ،ات مفید مانند کفشدوزک و توری را در باغ خود جذب کنید تا از آفاتی که قادر به انتقال عفونت های ویروسی هستند تغذیه کنند. اگر گل هایی مانند گل همیشه بهار را بکارید که ،ع مفیدی هستند، می توان از بسیاری از آفات جلوگیری کرد.
  4. افزایش سلامت گیاهان: برای بهبود سلامتی گیاهان تلاش کنید و در نتیجه توانایی مقاومت در برابر عفونت ها را افزایش دهید. توجه بیشتر به آبیاری و تغذیه متعادل، تقویت گیاهان و پایداری بیشتر آنها در برابر بیماری های ویروسی است.

چرا برگ‌های گوجه‌فرنگی من آن‌ها را مالچ می‌کنند تا رطوبت را حفظ کنند

با این نوع مراقبت، می تو،د به گیاهان گوجه فرنگی خود کمک کنید تا سرزندگی خود را بازیابند و آنها با برداشت فراوان سبزیجات قرمز خوشمزه پاسخگوی تلاش های شما خواهند بود.

همچنین بخو،د: کود کلسیم DIY برای گوجه فرنگی: چگونه درمان خانگی به کمبود و پوسیدگی شکوفه ها کمک می کند؟


منبع: https://deavita.net/tomato-leaves-curling-want-help-unravel-cause-cure-fragile-plant-295623.html