دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس-سایبان سید

البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. حتما در طراحی نقشه ساختمان، یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق والدین (اتاق‌خواب مستر)، بزرگ‌تر از سایر اتاق‌ها طراحی کنید. حداقل فضای استاندارد و کافی برای اتاق‌خواب والدین به علت وجود تجهیزات بیشتر، حدود ۱۵ مترمربع است که می‌تواند بسته به زیربنای مفید واحد مسکونی، حتی تا ۳۰ مترمربع و بیشتر هم طراحی گردد. پیشنهاد می‌کنم در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی که مساحت زیربنای مفید آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم به‌عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. این پلان دارای دسترسی از سمت جنوب و سازه آن اسکلت بتنی می باشد.ساختمان در 3 طبقه زیرزمین،همکف و اول طراحی گردید است.در طبقه اول این نقشه ساختمان دو واحد مستقل دو خوابه قرار دارد. طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس 250 متری با طراحی شیک و زیبا ،مدرن بوده و نمای آن کلاسیک می باشد.

  • به طبع شرکتی که پروژه های دکوراسیون داخلی بیشتری داشته باشد از تجربه بالاتری نیز برخوردار است .
  • در برخی موارد ممکن است کارفرماها از استفاده نقشه ساختمان دوبلکس پرهیز کنند.
  • اولین مرحله برای طراحی یک بنا این است که سایت پلان و موقعیت زمین را داشته باشیم، مرحله ی بعدی این است که درباره ی اقلیم و استانداردها و ضوابطی که مورد نیازمان خواهد بود مطالعات را انجام دهیم.
  • طبقاتی که به صورت تیپ اجرا می شوند می توان در یک پلان با عنوان پلان تیپ طبقات نمایش داد.
  • نقشه های معماری که توسط تیم پلان کده طراحی و ترسیم می گردد طی 1هفته، آماده ی تحویل و ارسال به کارفرما می باشد.

به دلیل این‌که در آشپزخانه‌ های غربی مرد و زن در طول شبانه روز به فعالیت و کار می ‌پردازند و فقط برای صرف غذای خود از آشپزخانه کاربرد دارند و آشپزخانه آن‌ ها به غیر از باز کردن غذاهای فست فود و کنسرت‌ها هیچ‌گونه کاربردی ندارد. به همین جهت است که از این طریق آشپزخانه اپن می ‌تواند برای آن ‌ها مؤثر واقع شود. تا حد امکان، درب اتاق خواب والدین باید از اتاق خواب فرزندان خانواده فاصله داشته باشد. آشپزخانه باید به شکل مستقیم با فضای نشیمن، پذیرایی و ناهارخوری در ارتباط باشد. در تصویر فوق نمونه از جدول مساحت ها و مشخصات پروژه مسکونی مشاهده می کنید. تاسیسات الکتریکی ساختمان که شامل تمام مسائل مربوط به سیم کشی ها ، کابل ها و اطلاعات الکتریکی برق ، تلفن و ..

وظایف مهندس نقشه کشی ساختمان چیست؟

حال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافی محل ساختمان لازم است که اقدام به نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد و از این طریق میزان شدت تابش نور خورشید را بکاهد و با در نظر گرفتن پنجره ‌ها با ارتفاع و عرض مناسب نور وارد شده را کمتر کند. سالن پذیرایی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟بهتر است بدانید که در نظر گرفتن سالن پذیرایی برای میزبانی مهمان می باشد. اغلب افراد در نظر دارند که در این محیط به واسطه نقشه ساختمان با عرض ۸ متری یک فضای بزرگ در نظر گرفته شود و در تلاشند تا در این فضا از مبلمان کمی رسمی‌تر استفاده کنند. بانوانی که در یک ساختمان مسکونی فعالیت دارند، به راحتی و سادگی بیشتری برای پخت و سرو غذاها به منظور طراحی مناسب آشپزخانه دارند و همین امر می ‌تواند احتمال کمتری از آن ‌ها را برای نظافت آشپزخانه در نظر بگیرد.

طراحی نقشه های فاز دو معماری

اما پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر نیازمند خدمات عدهٔ زیادی از افراد حرفه‌ای و آموزش دیده که تحت نظارت یک معمار باشند، است. یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید. شما با رسم پلان یک سازه تا حد زیادی متوجه‌ی قابلیت اجرای طرح های از پیش تعیین شده‌ ی ذهن خود، خواهید شد. بنابراین ترسیم پلان را جدی بگیرید تا یک نتیجه‌ی عالی، طبق سلیقه‌ی خود رقم بزنید.

در ادامه، لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی و جنوبی را با هم بررسی می‌کنیم. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود. سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود.

زیرا در فرآیند ساختمان سازی باید مواردی از جمله، تعیین مکان تاسیسات برق و مکانیکی ساختمان، طراحی ساختمان و… مشخص باشد. طراحی نقشه های ساختمانی شامل انواع ساختمانها با کاربری های متنوع می باشد که می توان به فضاهای آموزشی ، اداری ، تجاری ، مسکونی ، فضاهای کودک ، فضاهای تفریحی و ورزشی اشاره کرد که هر کدام پیچیدگی ها و برآورده کردن نیازهای خاص خود را می طلبد . سلام برای طراحی و محاسبه ساختمانی ویلایی ( دوطبقه بالای پیلوت ) به متراژ هر طبقه 185 متر مربع ( جمعاً 550 متر مربع ) در شهر ارومیه با موقعیت استقرار شمالی و درصد اشغال اخذ شده برای تهیه نقشه 75 درصد چقدر هزینه می گیرید . در نقشه کشی ساختمان مسکونی به تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه بیشتری می شود. اولین کاری که برای شروع طراحی نقشه ساختمان لازم است کروکی و مشخصات زمین است در ابتدا عوارض و مشخصات زمین مثل گذرها ( حدود اربعه) ، شیب زمین ، جهت شمال و جنوب ، محل قرارگیری ساختمان و همسایه ها مورد بررسی قرار می گیرند. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.

در طراحی نقشه های مسکونی حفظ حریم های خصوصی و عمومی بسیار مهم است. الف) پلان ساختمان ویلایی که ساز و کار مسکونی داشته یعنی پلان ویلایی مسکونی که افراد اسکان دائمی در آن دارند. پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (ویلا، آپارتمان و هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود. در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد. یعنی از نقطه شروع خلق پروژه تحلیل کامل صورت بگیرد و تمامی محدودیت‌ها و پتانسیل‌های پروژه بررسی شود.

طراحی تأسیسات ساختمان که شامل طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می شود. پی یا فونداسیون انواع مختلفی دارد ممکن است به صورت نواری یا منفرد باشد. که در این نقشه جزئیات دقیق فونداسیون و ستون ها نمایش داده می شود. در این مرحله نقشه ای از تیرهای اصلی و تیرهای فرعی سقف ساختمان و ستون ها ترسیم شده، که جهت تیرهای اصلی و فرعی و تعداد آن ها مشخص می شود، و منظور از آکس بندی ستون ها این است که ستون ها در یک ردیف به طور دقیق قرار بگیرند. مشاوره طراحی را هم انجام خواهند داد که همگی مشمول هزینه خواهد شد. در گذشته ایرانیان برای ساخت شهر و خانه های خود از نقشه های مدون و پیشرفته ای در زمان خود استفاده می کردند که نظر بسیاری از دانشمندان و جهانگردان را امروزه به خود جلب نموده است و در شگفتی نحوه مهندسی فضاهای باستانی هستند.

می دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی مانند، برای همین توصیه می کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید. پله ها بر خلاف ظاهر ساده یکی از پیچیده ترین بخش ها در طراحی پلان کف هستند. اگر بخواهید بخشی از راه پله ها را در پلان کف تغییر دهید ممکن است مجبور شوید طراحی خود را از ابتدا شروع کنید و چهارچوب پلان خود را به طور کلی مورد بازنگری قرار دهید.

اما آیا به غیر از دانشجویان آموزش دیده رشته های مهندسی و معماران مجرب، افراد عادی هم می توانند از آن برای طراحی یک پلن ساده استفاده کنند؟ مسلما خیر. تولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و…. در رابطه با موقعیت قرارگیری بالکن ها بدترین موقعیت در واحدهای آپارتمانی می باشد که تراس در کنار پذیرایی و با دسترسی مستقیم در رابطه با پذیرایی طراحی شده باشد. به ‌عنوان نمونه فکر کنید برای این‌که بتوانید به تراس راه پیدا کنید، لازم است که از پشت مبل های چیده شده پرده محیط پذیرایی را کنار بزنید و از تراست استفاده کنید. اگر فرزندان غیر هم‌جنس در یک فضا هستند لازم است که اتاق خوابه جدا برای آن‌ها طراحی شود. البته برخی از افراد بسیار در راستای در نظر گرفتن تلویزیون اشتباه می‌کنند و ممکن است که تلویزیون را در فضای پذیرایی قرار دهد.