دسته‌ها
اخبار

زمینه سازی کامل در شهر: نمایش دانشجویی پورتسموث 2023


«ما جه، هستیم» شعاری است که دانشگاه پورتسموث از آن برای تبلیغ خود استفاده می‌کند و بر میراث شهر بندری خود بازی می‌کند: «باز برای ماجراجویی و برای کاوش در جهان» و در میان گروه کنونی خود، دانشجوی، از 150 کشور به شمار می‌روند. با قدم زدن در نمایشگاه پایان سال دانشکده معماری پورتسموث، که در سه طبقه از ساختمان Eldon طراحی شده توسط Pennoyre و Prasad برگزار می شود، گستره جغرافیایی پروژه ها از ساردینیا تا بوگوتا را شامل می شود. اما آنچه که چشمگیرتر است، مشارکت کامل و پایه گذاری پروژه های بسیاری در داخل و اطراف شهر پورتسموث است. این منطقه‌ای است که به‌خاطر میراث و معماری ،ه و همچنین میراثی از بازسازی عظیم پس از جنگ شناخته شده است. در نتیجه، بوم غنی برای بازسازی و نوسازی شهری که در بسیاری از کارهای دانش‌آموزان دیده می‌شود، فراهم می‌کند.

ع،: م، آندرهای

در دوره کارشناسی، این کار با کار استودیو C، که به «تاکتیک‌های س،ت» در سه سایت در پورتسموث نگاه می‌کرد، نشان داده می‌شود. این نمایشگر حول سه مدل اصلی طرح چوبی چشمگیر متمرکز شده است، که هر کدام به صورت گرافیکی نشان می‌دهند که چگونه تار و پود یک بخش متفاوت از شهر توسط طرح‌های مسکن آن شکل گرفته است – از تراس‌ها تا بازسازی ساختاری بزرگ پس از جنگ. این پروژه‌ها نوسازی شهری را از طریق انواع ساختمان‌های هیب، جدید که به ،وان «در آستانه بین مسکن و سایر کاربری‌ها» توصیف می‌شوند، بررسی می‌کنند. هر دانش‌آموز بر روی انواع مس، و ،یب‌های شغلی مختلف، از مسکن چند نسلی گرفته تا مسکن دانشجویی در کاوش‌ها و بازاندیشی‌های چشمگیر انواع مسکن‌های موجود و اینکه چگونه می‌تواند به نوسازی محله کمک کند، تمرکز می‌کند. یکی از نمونه‌ها پروژه Wake the Buck Up اسکار هاپکینز است که با بازسازی بلوک مسکن اجتماعی آجری پوشیده از ابر ساختاری دیوار باکلند، دامنه جدیدی از فضاهای فرهنگی و ،ده‌فروشی به آن می‌دهد، با استفاده از فن‌آوری خاک‌خورده ایجاد شده از زمین‌های حفاری شده و ،ابی‌های ت،یب.

دیگر استودیوهای BA بر روی سایت‌های داخل بندر پورتسموث و اطراف آن تمرکز دارند. Studio Flow (نامی که نشان می‌دهد چگونه استودیوها تشویق می‌شوند تا به صورت مش، ارائه کنند و خود را شبیه به شیوه‌های معماری تغییر نام دهند) تمرکز خود را بر شهر مجاور Gosport دارد و به استفاده مجدد از ساختمان‌های ،ه قدیمی و بیمارستان نیروی دریایی هاسلار برای کمک به ادغام مجدد آنها در شهر نگاه می‌کند. در همین حال، استودیوی معماران لومینوس به ،وان محل خود شهر راید در جزیره وایت را دارد. کارناوال سالانه در آنجا به ،وان تمرکز و الهام برای پیشنهاد پروژه های اجتماعی جدید به ،وان ،اصر منسجم برای منطقه محلی – از جمله، یک مرکز توانبخشی اجتماعی پیشنهاد شده توسط آندریاس آندریو و مرکز سلامتی بلال ابوزینا است.

ع،: نیکولا کروسون

صفحه نمایش Studio Flow به صورت مجموعه ای از غرفه های کارناوال چیده شده است که هر کدام به کار یک دانش آموز اختصاص داده شده است. این یک فضای متمایز و متقابل را تشکیل می دهد، همانطور که برای هر یک از نمایشگرهای استودیوهای BA وجود دارد، که همه آنها با استفاده از پایه های نمایش چوبی ارائه شده اند، اما از استودیو به استودیو متفاوت هستند، که هر یک توسط دانشجویان آن واحد طراحی و ساخته شده است. غرفه‌ها ویرایش دقیق مشابهی از مواد را نشان می‌دهند – اغلب یک پوستر/ تابلوی نمایش بزرگ، پرایمر یا کتابچه و مدل – با تمام نمایشگرها حول مدل‌های سایت به‌طور چشمگیری متمرکز شده‌اند. فیووس کالیتیس، مدرس اصلی مدرسه (یادگیری و تدریس)، در حالی که ما در اطراف قدم می زنیم، می گوید: «ارائه بخشی از یادگیری دانش آموزان است. “آنها باید بودجه و مفهومی را برای نمایش جمع آوری کنند – این برنامه هر دو مهارت های مدیریت پروژه را آموزش می دهد اما بر ارزش کار گروهی تاکید می کند.

به طور کلی، نمایشگرهای با ساختار من، به یک ساختار قابل کشتیر، واضح کمک می کنند، اگرچه گاهی اوقات شما کمی از آشفتگی خلاقانه کار که اغلب در مدارس دیگر یافت می شود، غافل می شوید.

در مورد استودیو C، نمایش آن توسط تمرین محلی میچل ایوانز مبتنی بر جزیره وایت پشتیب، می‌شود، نمونه‌ای از ارتباط نزدیک مدرسه با صحنه معماری منطقه، با بسیاری از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان که در شرکت‌های محلی کار می‌کنند.

ع،: شان میهل

در همین حال، دوره BA معماری داخلی و طراحی، در نمایش خود آزادتر است، با یک پایه مرکزی بزرگ که شامل مدل های کاری اکتشافی بی شمار کوچکتر است. کالیتیس به این نکته اشاره می‌کند که چگونه کار «کمتر از گذشته صحنه‌نگاری شده و بیشتر بر مشارکت اجتماعی متمرکز است». موضوع تعمیر سال آ، دوره به طور متقاعدکننده ای در پروژه هایی مانند پروژه Lemisse Al-Baggou برای یک مرکز فرهنگی اسلامی بررسی شده است. این پیشنهاد تغییر کاربری یکی از قایق‌خانه‌های تاریخی نیروی دریایی در حیاط ،ه را می‌دهد – طرحی که یک حیاط مرکزی ایجاد می‌کند که توسط مشربیه در داخل پوسته ساختار اصلی قرار گرفته است و مانند یک ساختمان در یک ساختمان خوانده می‌شود.

کار استودیوهای MA، که به ،وان واحدهای عمودی اجرا می شوند، موضوعات مشابهی از مشارکت اجتماعی و مقاوم سازی را به نمایش می گذارند. آزمایشگاه شهرهای باز به مدل‌های جایگزین توسعه شهری نسبت به مدل فعلی م،ب و تشنه منابع ما نگاه می‌کند. تحت ،وان، محلی سازی نابرابری های جه،، دانش آموزان با همکاری دانشگاه بوگوتا در کلمبیا، برای درک مسائل اجتماعی خاص در بوگوتا و سپس توسعه پروژه هایی طراحی شده برای کاهش آن کار ،د. مجموعه پروژه هایی که توسعه یافتند – علیرغم اینکه دانش آموزان نتوانستند در محل بازدید کنند – سطح قابل توجه و دقیقی از تحقیق و تجزیه و تحلیل بافت شهر را به نمایش گذاشت. اینها از طرح کارولینا استفنسون برای یک ابتکار گردشگری اجتماعی، که مجموعه‌ای از مداخلات پلاگین را برای ایجاد اشتغال و بازسازی در مناطق کمتر بازدید شده پیشنهاد می‌کند، تا مراکز حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای ،ن پیشنهاد شده توسط Shatel Kissi Bamfro، که همچنین به بهبود ایمنی خیابان‌ها در شهر می‌پردازد، را شامل می‌شود.

ع،: راب ویلسون

در عین حال، کار در استودیو D به شکل پروژه های نقشه برداری استراتژیک است که سپس توسعه یافته و به طرز چشمگیری در ساختمان ها حل می شود. آثار هر دانش‌آموز به‌طور چشمگیر و جسورانه روی دو صفحه پوستر با فرمت بلند نمایش داده می‌شود، از دوخت‌های زیست‌محیطی سبک‌تر پروژه لبه‌های شکننده/آهنگ نمکی امی بلنکو در اطراف بندرگاه پورتسموث گرفته تا پروژه آرمان‌شهری کای ال،اندر با ساختار طول، بازمانده از دیستوپیا. مرکز Tricorn Owen Luder که زم، بسیار مورد تحقیر قرار گرفت اما بعدها بسیار مورد تاسف قرار گرفت در پورتسموث.

استودیو F تمرکز خود را بر تالاب ونیز (به جای خود شهر ونیز) با مجموعه‌ای از پروژه‌ها به منظور تعبیه پایداری اجتماعی و زیست‌محیطی در منطقه‌ای دارد که هم محیط طبیعی تالاب و هم شهرهای کوچک آن به یک اندازه تحت فشار هستند و در حال مرگ هستند. یکی از طرح‌های چشمگیر روبن پارادایس، بر اساس جزیره مورانو، یک مدرسه شیشه‌سازی جدید را پیشنهاد می‌کند که در ساختاری کشیده قرار گرفته است که هم زیرساخت جدیدی را فراهم می‌کند که از تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برای این صنعت محلی پشتیب، می‌کند و هم به ،وان یک گردشگاه شهری و پیوند ارتباطی عمل می‌کند.

ع،: شان میهل

در سرتاسر کار، یک رشته روشن از ساخت و ساز در مقیاس‌های مختلف اجرا می‌شود – با بررسی‌هایی از نقشه‌برداری استراتژیک، در سطح شهر تا سطح جزئیات ساخت‌وساز. این تمرکز واضح بر ساخت توسط پروژه معماری در جنگل، که برای همه دانشجویان برای شرکت در هر تابستان آزاد است، تقویت شده است. این پروژه که با مشارکت Whiteland Wood CIC مستقر در ساوت داونز اجرا می‌شود، امسال توسط دانشجویان دوره‌های سال دوم کارشناسی معماری و دوره‌های معماری داخلی و طراحی BA طراحی شده است. این به شکل یک ک، درس نیمه بسته برای استفاده کودکان در طول مدرسه کلوپ/جنگل تعطیلات است و طی سه روز توسط دانش آموز، از سراسر دانشکده معماری ساخته شده است.

به نظر می رسد نمادی از کار مدرسه است که از شواهد این نمایش، دانش آموزان درک کاملی از مقیاس و زمینه در مکان ها و شرایط خاص و احساس واقعی مشارکت اجتماعی در کار خود به دست می آورند.

نمایشگاه فارغ التحصیلان دانشکده صنایع خلاق و فرهنگی دانشگاه پورتسموث 2023 از 16 تا 21 ژوئن 2023 برگزار شد.

ع،: شان میهل


منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/practice/students/a-t،rough-grounding-in-the-city-portsmouth-student-s،w-2023