دسته‌ها
اخبار

معماری و ساختمان معمارنتسایت معماری وشهرسازی معاصرایران

این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. به منظور سهولت در تردد ماشین‌ها، طول و عرض ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ بسیار مهم است. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود.

3- معمار سایت معمار سایت مسئول نظارت بر کلیه فعالیت ها در محل ساخت ساز، از ابتدای پروژه تا انتهای آن است. معماران سایت می توانند به کارگران ساختمانی دستورالعمل های لازم برای اجرا را بدهند، قرارداد ساخت را تهیه کنند و روی حفظ کیفیت و ایمنی در طول پروژه نظارت کنند. شرکت خط و خاک متشکل از تیمی مجرب و حرفه‌ای است که با به‌کارگیری جدیدترین سبک‌ها (مدرن و کلاسیک) و متدهای طراحی ساختمان، بنایی زیبا، منحصربه‌فرد و باکیفیت به شما تحویل می‌دهد. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

  • یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند.
  • از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.
  • طراحی معماری صنعتی نوعی از طراحی ساختمان است که پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت و پس از گذشت سال ها با شرایط روز دست خوش تغییراتی شده است تا به شکل امروزی که شناخته می شود.
  • یک ساختمان می تواند همزمان مکانی برای انجام یک فعالیت و سمبلی برای آن باشد.

سپس مشاوره و بررسی‌های لازم جهت دریافت تأییدیه از شهرداری و گذراندن مراحل قانونی انجام خواهد گرفت. پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید.

فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰

تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است. فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است. با توجه به اهداف معماری پایدار، با شناخت آثار مخرب این صنعت، می توان در هدایت پیشرفت های این عرصه و انطباق آن ها با ظرفیت های طبیعی تلاش کرد. در این راستا دانشگاه های معتبر دنیا با توجه به ماهیت فعالیت های خود وارد عمل شده و دوره های تحصیلات تکمیلی این تخصص را راه انداخته اند. موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست. گرایش عمومی به استفاده از منابع و نمونه های معماری پیشین، چه تاریخی و چه متأخر به جای نمونه های بومی هم عصر، از زمان ظهور لویی کان در دهه ۶۰ به عنوان یک طراح فرمها مجدداً مورد توجه قرار گرفت.

قیمت اوراق مسکن ۱۴۰۱ در تهران و شهرستان ها

یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند. لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد. نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن…

ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

برای مثال استاندارد پنجره در معماری به این گونه است که نباید از شیشه های رفلکس در ساخت آن ها استفاده شود. رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. نرده های دست ساز، تیرهای سقفی نمایان و المان های چوبی پر زرق و برق حسی از گرما و صمیمیت به فضای چنین خانه ای می بخشند و محیطی دنج و آرام برای ساکنین فراهم می نمایند.

کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد. جیواوباتا در بحث پیرامون طرح پیشنهادی اش برای موزه هوا فضا در واشنگتن بر اهمیت داشتن این مطلب که در پروژه های معظم، حل کردن کدام مسأله اساسی تر است تأکید می کند. اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. تأکید زیاد بر این جان مایه ها و ریشه های اصلی، برخلاف یک نگرش فلسفی دیگر، درباره خلاقیت در معماری است که اتفاقاً در قرن بیست هم طرفداران زیادی داشت.

ارتفاعات جنوبی مشهد، ظرفیت طبیعی فوق‌العاده و بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آنگونه که باید، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند. یک راه عملکردی (پراگماتیک) عبارت است از بررسی برنامه و مشخص کردن سلسله مراتب موجود با این فرض که اصلی ترین مسأله (جوهره) آن است که در این سلسله مراتب، در جای نخست باشد. در نهایت نتیجه چنین بررسی ای می تواند در غالب تحلیلی از برنامه و یا یک دیاگرام گرافیکی ارائه شود. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند. لویی کان با نوشته ای این نکته را یادآور می شود که مشکل برقراری ارتباط بین یک ساختمان منسجم در ذهن و طراحیهای اولیه، بین دانشجویان عمومیت دارد.

طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است. پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد.