دسته‌ها
اخبار

طراحی با جاه طلبی: Tean Chee Ko


به‌،وان مدیر طراحی RMJM RED، آیا می‌تو،د فرآیند خلاقیت خود را هنگام برخورد با معماری و طراحی توضیح دهید؟
همیشه به ما یاد می دادند که شروع فرآیند طراحی حیاتی ترین است. تصویر کلان برنامه ریزی اصلی بسیار قطعی است. این در مورد مکان سازی است و اینکه چگونه توسعه به حوزه کمک می کند، چگونه منطقه اطراف را بهتر می کند. خود ساختمان ها این ایدئولوژی را ایجاد و پشتیب، می کنند.

ما اغلب متوجه می شویم که احساس اولیه در مورد نحوه نزدیک شدن به یک پروژه دقیق ترین راه پیش رو است. پس از بررسی گزینه های مختلف، ما تمایل داریم که دریابیم که آن واکنش های شهودی قوی بودند. ما به طور مداوم سعی می کنیم یاد بگیریم به شهود خود اعتماد کنیم و کمتر به کار ، با همه جابجایی ها متکی باشیم. با این حال، گاهی اوقات به نظر می رسد که طرح «صحیح» باید از طریق فرآیند فرسایش کشف شود.

البته طراحی فقط به خوبی افرادی است که روی آن کار می کنند. ما خوش شانس هستیم که استعداد خلاق قوی داریم و هر فردی دیدگاه خود را به ارمغان می آورد و روش شناسی هر فرد روز به روز در حال پیشرفت است. ما واقعاً نمی د،م تا زم، که این کار انجام نشود، چه چیزی قرار است ارائه دهیم.

روز به روز شما چگونه است، و از این طریق، تمرکز اصلی کار شما چیست؟
یک روز معمولی نسبتاً پر هیجان است زیرا من درگیر تمام جنبه های تمرین هستم. نبرد این است که تا آنجا که ممکن است برای کار بر روی هر پروژه وقت بگذارید. بیشتر روزها در آن نبرد پیروز می شویم، اما روزهایی هستند که شبیه یک سیرک هستند.

ما برای انجام وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه مرتبط با پروژه های زنده و پیشنهادات کار می کنیم. در آغاز روز، اولویت‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس تیم‌ها و مشاوران را تشکیل می‌دهیم تا بتوانند به طور مؤثر و مؤثر روی آن وظایف کار کنند. معمولاً تصمیمات کلیدی وجود دارد که اجازه می دهد کار به بهترین شکل جریان یابد.

بخش بزرگی از کاری که ما انجام می دهیم هماهنگی داخلی و خارجی با همکاران است. جلسات کلیدی هستند اما موثر بودن جلسات بسیار ضروری است. نتیجه باید اطمینان حاصل کند که تصمیمات گرفته می شود، همه طرف ها می دانند چگونه باید ادامه دهند و همه از اه، مش، آگاه هستند و با هم در جهت آنها تلاش می کنند.مرکز نوآوری Ningbo Yongjiang، Ninbo، چین

برخی از پروژه های اخیر برنده جوایز که روی آنها کار کرده اید چیست؟
مرکز تجارت و نمایشگاه بین المللی نینگبو پروژه بزرگی است که به زودی ساخت آن آغاز می شود و ما مشغول طراحی دقیق نما بوده ایم. همچنین در حال بررسی و هماهنگی با متخصص طراحی داخلی و معماران منظر برای پروژه بوده‌ایم.

علاوه بر این، پروژه NFCC ما در راه تکمیل است زیرا نصب نما به سرعت در حال پیشرفت است. این پروژه در حال حاضر یک نقطه عطف در منطقه با شکل پویای منحصر به فرد خود است و علاقه مردم و مشاغل را در سراسر چین به خود جلب کرده است.

برج ستاد دلی در مراحل بعدی مرحله مستندسازی قرار دارد و ساخت آن در ماه های آینده آغاز خواهد شد. این پروژه شامل دو برج و یک تراس ،ده فروشی است که با پارک مرکزی مجاور سایت درگیر است.

NFCC (مرکز خلاق مد نینگبو)، نینگبو، چین

در این پروژه ها از چه مواد یا روش هایی استفاده می کنید که از محیط زیست پشتیب، می کنند؟
ما موادی را پیشنهاد می‌کنیم که معمولاً در چین استفاده نمی‌شوند، مانند ف،ات آنودایز شده، فولاد ضد زنگ و روکش‌های سفالی. این پرداخت‌ها و مواد طبیعی‌تر و از نظر زیست‌محیطی مفیدتر از پانل‌های رنگ‌شده هستند.

اخیراً ما همچنین پیشنهاد کرده‌ایم که شیشه‌های فتوولتائیک شفاف را در نمای ج،ی یکی از برج‌ها و پره‌های افقی مجهز به پانل‌های PV ادغام کنیم. این صفحه نمایش محیطی شامل باغ های زمست، است و پانل های تهویه خودکار را در کنار افزایش برداشت آب باران ادغام می کند.

اخیراً ما نماهای خود را طوری طراحی کرده‌ایم که شیشه کمتری داشته باشد و مش‌های فولادی ضد زنگ معماری را برای کاهش بهره‌ی خورشیدی ادغام می‌کنیم. ال،ای سرامیکی و پانل های آلومینیومی سوراخ دار نیز به کاهش این امر کمک می کنند.مرکز فناوری و نوآوری خلیج شنژن، شنژن، چین

در نهایت، ساختمان های با کارایی بالا را چگونه توصیف می کنید؟
ما ساختمان های با کارایی بالا را ساختم، می بینیم که همیشه برای استفاده من، است. سرعت تغییر در جهان امروز به این م،ی است که هرگز نمی‌تو،د پیش‌بینی کنید که کدام صنایع و ،ب‌وکارها در هر برهه زم، معین رشد خواهند کرد. بنابراین، ساختمان های اداری نیاز به انعطاف پذیری دارند. به همین ترتیب، عملکردهای ،ده فروشی باید انعطاف پذیر باشند، اما همچنین باید یک تجربه منحصر به فرد ایجاد کنند تا برای مشتری دائماً در حال تغییر فعلی و معتبر باقی بمانند.

اگر ساختمان بتواند در طول عمر خود عملکردی داشته باشد و مورد استفاده قرار گیرد، تأثیر آن بر محیط زیست ذاتاً کاهش می یابد. اگر ساختمان به گونه ای طراحی شده باشد که به کاهش مصرف انرژی و اتلاف، و همچنین ایجاد ذهنیت در مورد پایداری از طریق هدف خود کمک کند، در این صورت یک مباشر برای محیط زیست است.


منبع: https://rmjm.com/designing-ambition-chee/