دسته‌ها
اخبار

روندهای نوظهور در طراحی هتلداری


صنعت مهمان‌نوازی که تحت تأثیر تغییرات و جنبش‌های جه، متعدد قرار گرفته است، برای اینکه بخواهد با جامعه همیشه در حال تکامل ما به‌روز بماند، مجبور شده است نحوه طراحی داخلی خود را دوباره ارزیابی کند. عواملی مانند پایداری، سازگاری با کار و موارد دیگر، روشی را تغییر داده است که مشتریان اکنون انتخاب های خود را هنگام انتخاب یک ،ب و کار ارزیابی و اطلاع می دهند.
از تغییرات کوچک، مانند احساسات و فضایی که یک اتاق هتل ایجاد می‌کند، تا تغییرات بزرگ‌تر، مانند طراحی‌های داخلی که به معماری «عادی جدید» و انرژی‌زا می‌پردازند، طراحی تجربه‌ای متن، با فرد به جای طراحی بسیار مهم شده است. روند.

چند سال گذشته از جنبه‌های مختلف، دوران تحول‌آفرینی بوده است، زم، که در آن بسیاری اهمیت محیط عاطفی را که طراحی داخلی می‌تواند ایجاد کرده و تحت تأثیر قرار دهد، آموخته‌اند. نیازهای عاطفی خانه به همان اندازه مهم شده اند که عملکرد. هنگامی که مردم دوباره سفر را آغاز می کنند، این خواسته ها را با خود حمل می کنند و به همین دلیل طراحی معمولی هتل “پایه” دیگر برای مشتری جذاب نیست. در عوض، بر اساس نحوه تغییر روندهای خانه در طول همه گیری، می توان انتظار داشت که مصرف کننده معمولی ترجیح می دهد برای تجربه لو، تر که بیشتر برای افراد به جای توده ها ارزان تر است، هزینه اضافی بپردازد. به این ترتیب، ما شاهد ،ب و کار برای استراحتگاه‌های لو، بیشتری هستیم که سریع‌تر از سایرین به سطح قبل از همه‌گیری می‌رسند. اتاق‌های مینیمالیستی خالی از کاراکتر بیرون آمده‌اند، زیرا اکنون می‌بینیم که این تم‌های خانگی باعث ایجاد تعدادی گرایش فیزیکی و رو، در طراحی مهمان‌نوازی می‌شوند.

یکی از نمونه های آینده این هتل ها و اقامتگاه های سعدیات است که در منطقه فرهنگی در جزیره سعدیات، امارات متحده ،ی واقع شده است. از 8 قطعه تشکیل شده است، مفهوم طراحی هر قطعه منحصر به فرد است و ،اصری از نما را منع، می کند، که به طور خاص برای ارائه یک محیط صمیمی و منحصر به فرد برای مشتریان خود طراحی شده است. به ،وان مثال، طرح‌های 2 تا 6 با گوگنهایم ابوظبی جدید روبرو می‌شوند و بنابراین مفاهیم نیویورک را با فضایی هیجان‌انگیز به خود می‌گیرند، در حالی که طرح‌های 7 تا 9 رو به لوور ابوظبی هستند و تأثیرات پاریسی دارند که احساسات رمانتیک‌تر و فروکش‌کننده‌تری را القا می‌کنند. چنین تجربه منحصر به فردی طراحی شده است تا نیازهای مسافر مدرن را برآورده کند، که به دنبال اقامتی است که برای فرد فراهم شده است.هتل ها و اقامتگاه های سعدیات، جزیره سعدیات، امارات

در کنار این، ما همچنین می تو،م ظهور طراحی “محلی” را مشاهده کنیم. مفاهیم منحصربه‌فرد هتل با وجود استراتژی هدفمندشان شروع به جلب توجه و قدرد، در سطح صنعت کرده‌اند و راه خود را به جریان اصلی پیدا می‌کنند. طراحی موضعی در فواید و نکات برجسته ای که از فردگرایی به دست آمده از استفاده از هنر محلی تا پایداری از طریق استفاده از مواد محلی ارائه می دهد، چندوجهی است.

مجموعه هتل‌ها و آپارتمان‌های خدماتی 7 ستاره RMJM، واقع در مکه، ،ستان سعودی، نمونه‌ای از تجربه‌ای بی‌نظیر از این قبیل است. موقعیت این پروژه در یک قطعه زمین بسیار استراتژیک و منحصر به فرد در داخل سایت توسعه کلی جبل عمر درست روبروی مسجد حرم (مسجد الحرام حاوی کعبه) است. این مرکز برجسته از ویژگی‌های طراحی منحصر به فرد در خاورمیانه و در عین حال هماهنگی کامل با بافت مکان مقدس حساس بهره می‌برد. علاوه بر این، هدف این پروژه فراهم ، امکانات رفاهی درجه یک برای بازدیدکنندگان از مسجد حرم، با امکانات پشتیب، لازم، برای اطمینان از بازدید راحت، رضایت بخش و به یاد ماندنی از شهر مقدس مکه است.هتل 7 ستاره و مجتمع آپارتمان های خدماتی، مکه، ،ستان سعودی

در کنار این روندها، آشفتگی های دو سال اخیر طرز فکر مردم را در مورد سفر تغییر داده است. کار از خانه باعث شد بسیاری از تعادل بین کار و زندگی درک جدیدی داشته باشند، و بنابراین ما شاهد تغییراتی در آنچه که آنها نیازهای خود را ،یبی می دانند و کار از راه دور به طور فزاینده ای عادی می شود، دیده ایم. سفرهای شرکتی در حال بازگشت به سفرهای کمی طول، تر و کمتر است.
با این وجود، اکنون شاهد تغییرات ظریفی در شیوه سازگاری ،ب‌وکارها برای انطباق با «عادی‌های جدید» هستیم، با ویژگی‌هایی که اتاق‌ها را مجدداً پیکربندی می‌کنند تا مهمانان بتوانند در طول هفته کار کنند و در آ، هفته‌ها بمانند، افزایش تنظیمات اداری در اتاق، و از طرف دیگر، درخواست‌های اتاقی که از هر نیاز کاری پشتیب، می‌کنند و اجازه می‌دهند سفرهای کاری تا آ، هفته‌های طول، ادامه پیدا کند. به تدریج ما شاهد ظهور مفهوم طراحی زندگی هستیم که به نحوه طراحی اتاق های هتل نفوذ می کند. به ،وان مثال، اتاق های جدید ممکن است دارای یک منطقه اداری یکپارچه باشند، با این حال، این کار همیشه ضروری نیست. بنابراین، با ایجاد پارتیشن‌هایی که این حریم خصوصی را از بین می‌برند یا ایجاد می‌کنند، مسافران هتل می‌توانند این تمایز را بین کار و «بازی» ایجاد کنند.

از لو، بودن گرفته تا منحصر به فرد بودن و موارد دیگر، این انتخاب های طراحی در مهمان نوازی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند اما انتظار می رود در چند سال آینده رایج شوند.


منبع: https://rmjm.com/،spitality-design-trends/