دسته‌ها
اخبار

مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان

طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. رعایت اصولی که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، باید مورد توجه قرار گیرند. رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود.

  • در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.
  • معمولا ساختمان های اداری با توجه به ریز فضاهایی که مورد نیازاند، طراحی و اجرا می شوند.
  • داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند .
  • در واقع تشبیهات، استعاراتی هستند که از واژه هایی چون، مانند و همانند برای بیان این روابط استفاده می کند.
  • از SketchUp کمی گرانتر است.۳ds Max برای معمارانی است که می خواهند نمایش های خود را به یک سطح دیگر برسانند.

راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد. این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند.

این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … با مرور اتفاقاتی که در گذر تاریخ از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و دقت نظر در فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که هدف نهایی همه ما، برپایی حکومت عدل گستر است که برای یک جامعه اسلامی و رسیدن به این هدف، عنصر بصیرت لازم است. نام این ساختمان در زبان ایتالیایی به معنی جنگل عمودی است و در سال ۲۰۱۴ ساخته شده. بیشتر از ۶۰۰ درخت بزرگ، ۵۰۰ درخت کوچکتر و ۲۵۰۰ گونه گیاهی در این ساختمان وجود دارند و می توانند روزانه ۲۵ تن دی اکسید کربن هوا را جذب کرده و اکسیژن وارد محیط کنند.

اجازه دهید دستانتان کار را انجام دهند.

این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامه معماری و ساختمان و بین المللی 2A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای موثر و شناخت بهتر جریان های معماری معاصر کشورمان است . توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند. خواهشمند است از هرگونه تماس حضوری، تلفنی و یا از طریق پست با دفتر مجله جهت پیگیری در این زمینه خودداری نمایید و تنها از طریق ایمیل اقدام نمایید.

با آرامش ذهنی شروع به طراحی معماری کنید.

بین آن چه که خوب به نظر می رسد و آن چه که برای خانواده شما کارآمد است باید تعادل برقرار شود. در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد. انتخاب نوع معماری ساختمان یک موضوع کاملاً شخصی است و این به صاحب خانه بستگی دارد که چه نوع سبکی را برای خانه خود بپسندد.

هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید. در طبقه بالا، نورگیرها در بعضی از اتاق های خواب نیز وجود دارد، اما برای ایجاد حریم خصوصی برای ساکنان با شیشه های مات پوشیده شده است. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. تابستان های خشک شهر و زمستان های برفی آن همچنین باعث شد استودیوی محلی نکست آفیس خانه ای را با غلاف های چوبی چرخنده طراحی کند که بتواند در ماه های گرم تابستان به سمت خیابان باز شود و در زمستان به حالت قبل برگردد.

او صریحاً معماری روم باستان و آثار لوکوربوزیه را منابع اصلی الهام خویش برشمرد. گرچه او هیچوقت درباره معاصرینش به صراحت سخنی نگفته بود اما در زمانی که مشغول طراحی ساختمان کتابخانه آکادمی ارکستر بود از کتابخانه طراحی شده بوسیله هیواستابینز در دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان کتابخانه ای بسیار خوب یاد کرد. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند. آنها در مراحل ابتدایی کار دریافتند که دید پرسپکتیوی امتداد گذر فاقد زندگی و رنگارنگی نمونه هایی است که قبلاً بررسی کرده اند. به منظور بازنمائی این پویایی بصری آنها پنجره های مخصوصی مشرف به گذر طراحی کردند.

معمار باید در این بخش از طرح معماری تقسیم بندی شماتیک فضا های مختلف را انجام دهد . طرح معماری یک برنامه ریزی ، تحقیق و نقشه ای از طرحی است که در حال ایجاد است و تمام آنچه که آنها در روند ساخت به آن احتیاج دارند و از تمام جزئیات پیش نویس تهیه شده است تا از بروز مشکلی در حین اجرا جلوگیری شود. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است.