دسته‌ها
اخبار

مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان-سایبان سید

از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم.

این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد. نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن… اشکال سیال با ظاهری عجیب که معمولا با متریال هایی نور را بازتاب می دهند از ویژگی های سبک ساختارشکن هستند. رنگ های شفاف واشکالی عجیب و غیر معمول که گاهی اوقات نشانه هایی از سبک کلاسیک دارند از ویژگی های سبک پست مدرن می باشند. کلیسای جامع فلورانس، موزه لوور پاریس و کلیسای سن پیتر در رم از مهم ترین بناها به سبک رنسانس هستند.

  • ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند.
  • بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد.
  • شرکت گروه معماری معتمد و همکاران در طراحی ظرافت و دقت خاصی دارد و تعهد از ویژگی‌های این تیم بوده است.

همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد.

معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند. معماری هنر نو عمر کوتاهی داشت و در این مدت کوتاه پاریس از این سبک بسیار استفاده کرد. ایده‌آل‌های مختلفی در معماری وجود دارد و معمارانی موفق هستند که بتوانند با ایده آل‌های مختلف و متفاوت کار کنند. ایده آل‌ها در واقع نهایت اهداف و والاترین رؤیاهای یک معمار هستند. بنابراین، بکارگیری آن‌ها قطعاً تأثیر مثبتی در طرح کلی پروژه خواهد داشت. ایجاد فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است.

ضرورت تکنولوژی ساخت؛ واردات یا تولید؟

هر خانواده می تواند در قطعه زمین خود پروژه خود را در چارچوب مقررات شهرک توسعه دهد. از شاخصهای آسایش حرارتی ثابت بودن دمای مناسب محیط است ،تغییر مداوم دمای داخلی حس خوبی را در کاربرا ن ایجاد نمی کند. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند.

طراحی فنی سازه، یک دید کلی از میزان هزینه‌ها و ظاهر و ساختار کلی سازه ساختمان ارائه می‌دهد. سپس مشاوره و بررسی‌های لازم جهت دریافت تأییدیه از شهرداری و گذراندن مراحل قانونی انجام خواهد گرفت. پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد.

ساختمان های در حال اتمام کار تهران

نکته بعدی این است که گاهی اوقات معماران و یا کارفرماها ترجیح می دهند که چند سبک معماری یا دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب کنند و این به خلاقیت و سلیقه معمار یا کارفرما بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می کند. معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. این دوره به عنوان پلی بین مدرنیسم و پست مدرنیسم عمل می کند. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است.

یکی از مهمترین وظایف یک معمار، شناخت جامعه و فرهنگ سازی برای آن جامعه است. این شناخت در گروه متعهد و جوان معتمد و همکاران به بهترین شکل صورت گرفته و نمود آنرا در طراحی های ارائه شده از سویشان می توان ملاحظه کرد. شرکت MMG Office تخصص در طراحی و اجرای کارخانه و مجموعه های صنعتی دارد و از این رو برای صنف ما مشاور همکار بسیار مطلوبی می باشد. طراحی برج واحه چین به منظور ایجاد یک محیط مسکونی و تجاری در لبه منطقه مالی جیانگ‌بی آغاز شد.کلان شهر نانجینگ چین به سرعت در حال رشد است.

هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مبلمان کردن صحیح و اصولی پلان، به طراحان کمک می کند که ایراداتی را که پلان آن ها دارد بینند و آن ها را اصلاح کنند.

اگر آن را دوست داشته باشیم نفس کار به بزرگترین تفریح و مایه لذت ما بدل خواهد شد. کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید. حال اگر در فضایی کار کنیم که به جای تقویت ، موجب کاهش روحیه و پتانسیلهایمان گردد یا در خانه ای زندگی کنیم که احساسات و عواطف ما را تحریک نکند ، به هیچ هیجان و شعفی دست نیابیم ، آن دفترکار یا خانه تنها یک چهاردیواری است.