دسته‌ها
اخبار

معماری ساختمان مسکونی خط معمار

این ویژگیها به تدریج به صورت فرضیاتی ذهنی به وجود می آیند که هر کدام در حکم یک درس طراحی هستند. این فرضیات به هم افزوده می شوند تا در نهایت مجموعه آنها هدایت کننده طرح پیشنهادی او باشند. یک مهندس کار درست و خوب باید در محیط کار آرامش خود را حفظ کند و به زیردستان کمک کند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود.

  • ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود.
  • معماران از مفاهیم مربوط به فضا برای حل مسائل و شکل دادن به طرح‌ها استفاده می‌کنند.
  • هر ساختمانی در واقع پاسخی است به آنچه برایش اندیشیده شده و فضای آن مشخص کننده جایگاه انسان هاست.
  • همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید.

تناسب ابن دو در کنار یکدیگر می تواند فضایی زیبا در اختیار افراد قرار دهد. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. یکی از مطالبات اصلی شهروندان آسفالت جاده دستگردان، بین دو جاده ۷۵ متری رضوی و جاده سرخس(بولوار حر) بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده و ظرف ۷۲ ساعت به اتمام خواهد رسید. شهرداری مشهد مقدس براساس اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته حدود 24 هزار و 500 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد.

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. در نهایت می توان گفت ساختمان و طراحی معماری آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک و بزرگ است و طبیعتا کسب مهارت و ارتقا آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گسترده وسیع را داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فراموش نشود که طراح خوب آن شخصی است که بتواند اهمیت نیازهای مختلف را درک کرده و بر اساس نیاز کارفرما، به هر موضوع در حد خود آن، بها دهد. طراح باید بداند که سازه یا که به طراحی پلان ساختمان برای آن می پردازد در چه شرایطی قرار دارد و تحت تاثیر چه نوع عواملی است و در چه نوع اقلیم آب و هوایی قرار دارد تا نوع ساختمان و جهت قرار گیری آن و نوع سقف و … ان برای طراح مشخص باشد و او با استفاده از این اطلاعات اقدام به انتخاب طرح مناسب برای سازه کند . از آنجایی که نوع اقلیم همچون میزان بارش و وزش باد و … تاثیر زیادی بر مصالح ساختمانی دارد پس باید معمار در هنگام طراحی طرح مناسبی ارائه دهد تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندس مجری بتواند این اطلاعات را به صورت دقیق اجرا کند .

نقش تصورات در شکل دادن کانسپت

هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود . در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است. همانطور که گفته شد، فاز یک مربوط به بررسی‌های زمین‌شناختی است که تحت عنوان ژئوتکنیک یاد می‌شود.

–طراحی نقشه تاسیسات برقی و مکانیکی

وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد. ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود. صحبت کردن در مورد نرم افزارهای معماری بدون اشاره به Revit تقریباً غیرممکن است. Revit به عنوان یکی از غول های صنعت معماری، به کاربران اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های ساختمانی ۲ بعدی، مدل های سه بعدی و رندر ارائه دهند.

به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد. همچنین می‌توانید مراحل اخذ مجوز تخریب ساختمان و شروع اجرای ساختمان جدید خود را به تیم حرفه‌ای اجرا و نظارت شرکت خط و خاک بسپارید و از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند شوید. به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده. این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است. ساختمان شش طبقه اندرزگو در هر طبقه خود یک واحد آپارتمان دارد و به گونه ای طراحی شده که امکان زندگی آرام و آسوده را در محله ای شلوغ که با انواع مختلفی از ساختمان با مصالح و ارتفاعات گوناگون پرشده است، فراهم می کند.