دسته‌ها
اخبار

قلم های جوهر نامرئی چگونه کار می کنند؟


قلم های جوهر نامرئی از جوهرهای در حال ناپدید شدن استفاده می کنند که با استفاده از مواد شیمیایی مانند تیمولفتالئین ساخته شده اند و هیدرو،ید سدیم این جوهرها می توانند انواع مختلفی داشته باشند، از جوهرهای فعال گرما گرفته تا جوهرهای فعال شده با اشعه ماوراء بنفش. هنگامی که پیام نوشته می شود، نامرئی می شود و می توان آن را با استفاده از نور UV، گرما یا مواد شیمیایی رمزگشایی کرد.

وقتی به آن فکر می کنید بهترین خودکارهای مرکب، آیا قلم های نامرئی به ذهن شما می رسد؟ ممکن است تعجب کرده باشید که هر زمان که از آنها برای نوشتن پیام های مخفی به بهترین دوستان خود در آن روز استفاده می کردید چگونه کار می کنند.

خوب، خودکارهای جوهر نامرئی به روش‌های جالبی کار می‌کنند، و شما حتی می‌تو،د جوهر نامرئی را فقط با چند وسیله به راحتی در کابینت آشپزخانه خود پیدا کنید. بنابراین، قبل از اینکه مامور مخفی را در خود بیاورید، اجازه دهید نگاهی به نحوه عملکرد این قلم ها بیندازیم.

قلم جوهر نامرئی چیست؟

قلم جوهر نامرئی چیست

قلم‌های جوهر نامرئی به قلم‌هایی گفته می‌شود که از جوهر نامرئی که به ،وان جوهر سمپاتیک یا امنیتی نیز شناخته می‌شود، برای نوشتن و ارسال پیام‌های مخفی استفاده می‌کنند. برخی از جوهرها فورا ناپدید می شوند (به محض اینکه نوک خودکار کاغذ را لمس کرد)، در حالی که برخی دیگر ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملاً ناپدید شوند.

معمولاً به ،وان نشانگر UV شناخته می شود، هر چیزی که با استفاده از یک خودکار نامرئی بنویسید هم شفاف و هم فلورسنت خواهد بود. به این ترتیب، می توان پیام پنهان را تنها در حضور نور UV خواند.

این خودکارها امروزه در بین بچه ها بسیار محبوب هستند. آنها در طرح ها و رنگ های مختلف با نور UV داخلی برای رمزگشایی پیام نامرئی موجود هستند.

تاریخچه جوهر نامرئی

مورخان استفاده از جوهر نامرئی را از زمان‌های دور ذکر می‌کنند، جایی که از آن به ،وان وسیله‌ای برای ارسال پیام‌های پنهان استفاده می‌شد. یکی از رایج ترین روش های ارتباطی بود.

در واقع، شاعران رومی اغلب از جوهر نامرئی برای برقراری ارتباط استفاده می ،د. آنها از شیر تازه برای نوشتن پیام های مخفی استفاده می ،د و گیرنده از پودر زغال برای خواندن آنها استفاده می کرد.

همچنین افرادی در خانواده سلطنتی بودند که با حامیان خود در ارتباط بودند که می خواهند راز خود را حفظ کنند. آنها برای نوشتن پیام ها از جوهر آلوم یا گال استفاده می ،د. زاج با خیساندن کاغذ در آب قابل خواندن می شود در حالی که جوهر گال در محلول سولفات آهن خیس می شود.

البته جوهر نامرئی نیز به بسیاری از عاشقان کمک بزرگی کرد. این یک روش مطمئن برای حفظ ارتباط با معشوق بدون کنار گذاشته شدن توسط مخالفان آنها بود.

علاوه بر این، در طول جنگ‌ها، سربازان این روش را راهی عالی برای برقراری ارتباط با نقشه‌های خود بدون اینکه دشمنانشان متوجه شوند، می‌دانستند. آنها همچنین نوع خاصی از جوهر داشتند که همه آنها معمولاً در بین آنها استفاده می ،د تا گیرنده همیشه ابزاری برای افشای پیام مخفی داشته باشد.

جوهر نامرئی چگونه کار می کند؟

اگر در جستجوی راهنماها بوده اید نحوه استفاده از خودکار خوشنویسی با جوهر، ممکن است با خودکارهای جوهر نامرئی برخورد کرده باشید. اگر آنها عامل مخفی شما را مجذوب خود ،د، بیایید نگاهی به نحوه کار آنها بیندازیم.

قلم‌های جوهر نامرئی از جوهرهایی استفاده می‌کنند که معمولاً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند یا می‌توانند در عرض چند ث،ه ناپدید شوند (معروف به جوهرهای ناپدید شونده). آنها معمولا با استفاده از مواد شیمیایی ی،ی تیمولفتالئین و هیدرو،ید سدیم ساخته می شوند. تیمولفتالئین معمولاً یک ماده شیمیایی بی رنگ است اما هنگامی که با محلول پایه مخلوط می شود، آبی می شود.

به محض واکنش این پایه با دی ا،ید کربن که همیشه در هوا وجود دارد، سطح pH کاهش می یابد و جوهر دوباره نامرئی می شود. سپس باید نور UV را روی کاغذ بتاب،د تا پیام پنهان را بخو،د. و در برخی موارد، حتی گرما و مواد شیمیایی به نمایان شدن مجدد متن نوشته شده کمک می کند.

جوهرهای ناپدید شده معمولاً برای موارد زیر استفاده می شوند:

    • نوشتن پیام برای مدت محدود
    • اه، امنیتی
    • پاس های غیرقابل استفاده مجدد
    • لباس سازی (اندازه گیری)

انواع جوهرهای نامرئی (و راه حل های DIY)

اکنون که ایده ای در مورد نحوه عملکرد خودکارهای جوهر نامرئی دارید، اجازه دهید برخی از انواع رایج جوهرهای نامرئی را که از زمان های بسیار قدیم وجود داشته اند، مرور کنیم. این بخش همچنین به شما کمک می کند تا با استفاده از چند آیتم ساده که در خانه پیدا می شود جوهر نامرئی را در خانه بسازید (روش DIY).

1. گرما فعال شده

جوهر فعال شده با حرارت با استفاده از مایعات آلی خاصی ساخته می شود که پس از خشک شدن نوشته شما را نامرئی می کند. کافی است وارد آشپزخانه خود شوید و بیشتر مواد لازم برای ساخت این جوهر را خواهید یافت. این شامل:

    • سودای شفاف
    • آب لیمو
    • آب سیب
    • آب پیاز
    • شیر
    • آب صابون
    • آب شکر
    • جوش شیرین
    • سرکه

پس از نوشتن پیام با استفاده از یکی از مایعات فوق، می تو،د از هر نوع حرارتی برای خواندن نوشته استفاده کنید. این می تواند یک اتو، یک اتو تخت، یک لامپ 100 واتی یا حتی اجاق مایکروویو باشد. هنگامی که کاغذ گرم شد، مایعی که استفاده می‌کنید به رنگ دیگری تبدیل می‌شود که معمولاً به دلیل خواص اسیدی آن قهوه‌ای می‌شود.

2. شیمیایی فعال شده

جوهر فعال شده شیمیایی اغلب به این م،ی است که جوهر مورد استفاده یک ماده شیمیایی بی رنگ است. تنها زم، رنگ می گیرد که یک ماده شیمیایی پایه اضافه شود. هر دو با یکدیگر واکنش نشان می دهند و در نتیجه به شما اجازه خواندن نوشته را می دهند.

نکته: استفاده از آب کلم قرمز به جای گرما می تواند پیام هایی را که با استفاده از سرکه نوشته شده است (که در غیر این صورت جوهر نامرئی فعال شده با گرما در نظر گرفته می شود) قابل مشاهده باشد.

در اینجا چند نمونه دیگر از مواردی که می توان به ،وان جوهر فعال شده شیمیایی در نظر گرفت، آورده شده است:

    • آمونیاک که توسط آب کلم قرمز ایجاد می شود
    • سولفات مس که توسط یدید سدیم ایجاد می شود
    • آب لیمو که توسط محلول ید ساخته شده است
    • ک،ید سدیم (معروف به نمک) که توسط نیترات نقره ایجاد می شود
    • نشاسته تولید شده توسط محلول ید

3. نور UV فعال شده است

بیایید با یک واقعیت جالب شروع کنیم – قبل از آن اگر می خواستید برای لحظه ای پارک را ، کنید (مثلاً به پارکینگ)، باید یک مهر روی دست خود بگیرید. به این ترتیب، می تو،د بدون پرداخت هزینه اضافی دوباره وارد پارک شوید.

اما از آنجایی که این تمبرها به راحتی قابل تکرار بودند، باعث شد مردم از کل سیستم سوء استفاده کنند. برای مبارزه با این موضوع، شهربازی‌ها اکنون فناوری استفاده از تمبر را ارائه کرده‌اند، اما از تکرار آن جلوگیری می‌کنند. بله، آنها از جوهر نامرئی فعال شده با UV برای ایجاد مهر استفاده می کنند.

امروزه بیشتر قلم‌های جوهر نامرئی از نور سیاه UV با طول موج 380 نانومتر استفاده می‌کنند که خارج از طیف مرئی است. علاوه بر این، قلم ها دارای هر دو ویژگی هستند: نوشتن و رمزگشایی. آنها دارای یک نوک برای نوشتن پیام هستند و با جوهر قابل مشاهده در برابر UV پر شده اند. و ،مت پشتی یا جلد خودکار دارای نور سیاه UV داخلی است که می تواند نوشته را خوانا کند.

جوهر دارای خواصی است که باعث درخشش آن در زیر نور UV می شود و بدون آن نامرئی می ماند. آغازگرهای نوری به ساخت جوهر UV کمک می کنند. این ماده ای است که نور ماوراء بنفش را جذب می کند و نقش یک قلم جوهر نامرئی فعال شده با UV را ایفا می کند. با این حال، سه نوع اصلی جوهر UV وجود دارد، ی،ی نیمه شفاف، مات و نیمه مات – هر کدام حاوی مونومرهای اکریلیک و آغازگرهای نوری هستند که به نور UV پاسخ می دهند.

چند نمونه از مواد روزمره که می توانند به ،وان جوهرهای فعال شده با اشعه ماوراء بنفش استفاده شوند عبارتند از:

    • شوینده هایی که حاوی روشن کننده هستند
    • صابون
    • برخی از مایعات بدن مانند بزاق
    • ضد آفتاب
    • آب لیمو

چگونه پیام قلم جوهر نامرئی خود را پنهان نگه داریم؟

پیام یا متنی که با جوهر نامرئی نوشته شده است ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد. اما چند نشانه (مانند ،اش قلم) وجود دارد که به ما کمک می کند بفهمیم کاغذ مورد استفاده قرار گرفته است. و هر ،ی که درک اولیه از جوهر نامرئی را داشته باشد، ممکن است از مواد مختلف استفاده کند تا زم، که در نهایت کلمات پیام مکتوب شما را بفهمد.

یا، ممکن است پیام را خوانده باشید و اکنون نمی د،د که متن را دوباره نامرئی کنید و خطر افشای آن را دارید. برای جلوگیری از این امر می تو،د کارهای زیر را انجام دهید. اگر پیام شما از نظر شیمیایی رمزگشایی شده بود، و نوشته روی کاغذ اکنون رنگی است (البته قابل مشاهده است)، می تو،د اثر را مع، کنید.

کافی است کاغذ را زیر نور شدید خورشید قرار دهید یا مقداری محلول اسید/سفید کننده روی آن ،ید. این باعث می شود پیام دوباره نامرئی شود.

به همین ترتیب، برای جلوگیری از افشای پیام نوشته شده بدون اطلاع شما، می تو،د قبل از استفاده کاغذ خود را با یک اسفنج مرطوب یا مقداری بخار مرطوب کنید. پس از خشک شدن، پیام را مانند حالت عادی بنویسید و آماده هستید.

چگونه قلم های جوهر نامرئی نتیجه گیری می کنند

چگونه قلم های جوهر نامرئی کار می کنند نتیجه گیری

جوهرهای نامرئی چیزی بیشتر از یک شوخی کوچک سرگرم کننده دارند. آنها در طول تاریخ برای اه، مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند و هنوز هم اهمیت خود را دست نخورده حفظ می کنند. اکنون که همه چیز را در مورد خودکارهای جوهر نامرئی و انواع جوهرهای نامرئی می د،د، چرا آنها را امتحان نمی کنید.

حتی اگر نمی خواهید به خودی خود یک خودکار جوهر نامرئی داشته باشید، ما مطمئن هستیم که آشپزخانه شما حداقل یک ،صر دارد که به شما کمک می کند پیام مخفی خود را بنویسید.

برای یک معلم، این یک فعالیت ک،ی سرگرم کننده است که بچه ها را درگیر می کند. یا اگر برای سرگرمی پیام می نویسید تا آن را برای بهترین دوستان خود ارسال کنید، شادی را با ما به اشتراک بگذارید!

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، مقاله ما را با ،وان «نحوه تعویض جوهر خودکار” خواندن سریع با آن، ما این راهنما را برای امروز جمع بندی می کنیم!


منبع: https://www.architecturelab.net/،w-do-invisible-ink-pens-work/