دسته‌ها
اخبار

آنلاین سازه طراحی معماری ساختمان در فاز صفر، یک و دو طراحي

ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم. شرکت توسعه مهندسی نیکان ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرا سالن کنفرانس و همایش و خدمات مدیریت بهره برداری به صورت EPC که توسط طراحان و مشاوران گروه نیکان قدم به قدم در کنار شما هستیم. برندهای لوکس با ساختمان برند یا ساختمان مارک دار به صنعت ساختمان می آیند زیرا به مراتب مشتری با برندی که یک فرهنگ پایدار ایجاد کرده و آن را با خریدار در میان گذاشته، احساس نزدیکی بیشتری داشته و حس اعتماد بسیار بیشتری نیز نسبت به سایر محصولات و خدمات به آن برند دارد. لطفاً جهت اطلاع از خدمات این بخش از صفحه برندینگ ساختمانبازدید فرمایید.

  • فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد.
  • نمونه دیگر جستجو برای کانسپت های جوهره گرا را می توان در آثار جان پورتمن مشاهده کرد.
  • با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند.
  • بیشتر نرم افزارهای سه بعدی که به آنها اشاره کردیم به شما کمک می کنند مدل خود را طراحی کرده و سپس آن را واقعی کنید.
  • این ها (ایده های رایت و الکسندر) در مجموع در حکم چیزی مانند کتاب مقدس ایده ها برای طراحان ساختمان هستند.

علاقه به یادگیری رایانه و نحوه ی استفاده از برنامه های کاربردی داشته باشد. تمام حقوق این سایت برای © 2022 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند.

به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود. با اینکه انواع مختلفی از معماران در صنایع و مشاغل مختلف وجود دارد، اما در هر صورت هدف همه آنها برنامه ریزی و طراحی تمام اجزای یک سازه است. ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و… با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند.

برنامه های رایانه ای نقش اساسی در کمک کردن به مهندسان ایفا میکند.همانطور که واضح است یک مهندس نقشه کشی ساختمان هم از این قاعده مستثنی نیست. این کار برای نظارت بر پروژه در طول اجرای آن در تمام مراحل با توجه به شرایط و برنامه ها کار می کند. قبل از شروع پروژه در زمین ، نحوه اجرای ساختمان را توضیح دهید و اشتباهات را نشان دهید. 6- مطالعات و تحقیقات در مورد موقعیت ساختمان به طور کلی از نظر دانش سایت و ویژگی های توپوگرافی چاپ شده بر روی آن. ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود.

یکی از بارزترین مصالحی که هم در نمای ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی این خانه ها استفاده می شود انواع سنگ است. علاوه بر آن پنجره هایی که ارتفاع آن ها از سقف تا کف می باشند زیبایی چنین خانه هایی را دو برابر کرده است. معماری واقعی این خانه ها بسیار ساده است و اتاق های ساده و بزرگ در آن دیده می شود. فضای خانه های روستایی به اعضای خانواده این اجازه را می دهد که از زندگی در فضایی بزرگ و دور از هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند. این سبک از معماری نیز مانند سایر سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و مورد پسند واقع می شود.

تهیه آمار و ارقام پیش از طراحی که شامل تجزیه و تحلیل هزینه ها، مطالعات و تحقیقات مربوط به زمین و اثرات زیست محیطی هستند. ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند. این بنا از یک قاب فولادی ساخته شده است و ساخت آن یک سال به طول می انجامد.

کانسپت

خصوصیت عملکردی فضا، به دنبال صفت های فرمال فضا می آیند و وقتی ما اتاق را ساختیم خود به خود عملکرد را تعیین کرده ایم. بنابراین در معماری یعنی در ساختن فضاها، ما به منظور دستیابی به فانکشن باید از فرم شروع کنیم. فرم چه در موسیقی، چه در معماری و چه در شعر، بعدهای ذهنی را می نمایاند و تنها راه ممکن برای انتقال مفهومی خاص از سوی آفریننده اثر به استفاده کننده و مخاطب است. در واقع سنگین ترین وظیفه ای که برای معمار می توان قائل شد آفرینش فرم است چرا که معمار بایستی در این مرحله با به کار گرفتن ماده، زیبایی بیافریند یعنی سخت ترین موجودیت را برای انتقال ظریف ترین معناها بکار گیرد. ۱۰ نکتۀ مهم برای شروع طراحی معماریاجازه دهید دستانتان کار را انجام دهند.

(طراحی شده توسط گروه معماری آینه)

متأسفانه بسیاری از دانشجویان در ترسیم و طراحی ایده مورد نظر خود اکراه دارند. پروسه ترسیم و طراحی باید در مراحل ابتدایی کار آغاز شود تا طرح پیشنهادی و کانسپت آن بتوانند دائماً نقد و اصلاح شوند. در تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی هستند که عناصر گوناگونی در یکجا گرد هم می آورند. در معماری، کانسپت مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی، شرایط محیطی و باورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی از روند طراحی معماری را شکل می دهند. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

Revit با تمرکز بر روی مدل های کامل و یکپارچه، به کاربران این امکان را می دهد که به صورت سه بعدی و چهار بعدی در ساختارهای خارجی و داخلی طراحی کنند. معماری ساختمان مسکونی “Ishtika Aalaya” واقع در Chandigarh، هند می باشد. این اقامتگاه آجری از اشتیاق مشتریان به خانه ای خاکی الهام گرفته شده است. آب و هوای مرکب این مکان ایجاب می کند که ساختمان در اکثر فصول سال خنک تر باشد و در زمستان های سخت به نور کافی خورشید نیاز دارد. بنابراین هر موضوعی نیاز به صرف زمان دارد.مواجه کردن خودتان با انواع مختلف چالش های طراحی، باعث می شود ذهنتان باز شود و مهارت حل مسئلۀ شما بهبود یابد.این روشنفکری موجب افزایش خلاقیت شما می شود. با مقایسه بین پلانها و فضاهای داخلی می توان شباهت های زیاد بین آن دو را دید.

بدون شک معماری و دکوراسیون داخلی با یکدیگر متفاوت می باشند، اما ارتباط این دو تنگاتنگ می باشد. در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد بررسی قرارگرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت داده می شود. آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي… با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود. بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است.