دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک

در واقع پلان یا نقشه کشی معماری همان نقشه ای است که توسط معمار طراحی می شود و در آن اطلاعات کامل و جامع در مورد ساخت سازه را به تصویر می کشد. پلان معماری انواع مختلفی دارد که شامل پلان موقعیت،پلان مبلمان، پلان طبقات و پلان بام می باشد. ساختمان های بسیار زیادی در جهان وجود دارند که به دلیل سبک معماری و هنر به کار رفته برای ساخت آنها مشهور هستند. بعضی از این ساختمان ها قرن ها پیش ساخته شده اند و برخی دیگر اثر هنرمندان و معماران عصر جدید هستند که با بهره گیری از تکنیک های مدرن معماری آثاری ماندگار را برای نسل های آینده بشر خلق کرده اند. تعداد این ساختمان ها در جهان بسیار زیاد است و حتی در ایران می توان نمونه های بسیاری از این دست سازه ها را مثال زد.

برخی از خانه هایی که با سبک معماری مدرن بنا می شوند نمایی تمام شیشه دارند و ارتباطی تنگاتنگ بین فضای خانه و محیط بیرون در آن ها نمایان می شود. با داشتن یک سبک کلی در ذهن، یک معمار می تواند یک نقشه کامل طراحی کند. در ادامه به معرفی چند سبک رایج معماری و آن چه که آن ها را در زمان خود برجسته کرده است اشاره می نمائیم.

به همین خاطر طراحان می آموزند تا قبل از تشریح ایده های خود برای دیگران نوعی دیالوگ به عنوان مطرحه در ذهن خود برقرار سازند، مشکل دیگر برقراری ارتباط گرافیکی است. شاید بهترین نمونه این موضوع پاسخ لوکوربوریه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه های چوب در مرکز هنرهای بصری در دانشگاه هاروارد باشد. این مرکز یک بخش دانشجویی است که نه تنها برای دانشجویان رشته های هنری بلکه برای سایرین هم قابل استفاده است. این ها (ایده های رایت و الکسندر) در مجموع در حکم چیزی مانند کتاب مقدس ایده ها برای طراحان ساختمان هستند.

  • که پس از انجام مطالعات و پژوهش و انجام فاز صفر معماری و تایید آن به فاز بعد می رسیم.
  • با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید.
  • شما می توانید تصاویر سه بعدی خود را بگیرید و تجربیات معماری VR را توسعه دهید.

طراحی کابینت آشپزخانه بعنوان قلب خانه و یک عنصر مهم در طراحی معماری و طراحی داخلی منازل مسکونی به حساب می آید. آشپزخانه، در درجه اول و مهمتر از همه باید به عنوان فضایی برای آشپزی کار کند. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پیامی به بهانه روز شهرساز، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای بازخوانی اصول مغفول مانده در مباحث شهرسازی، به ویژه شهرسازی انسان‌محور دانست.

او توضیح می دهد که محققین برقراری ارتباط و مشارکت فکری از نیازهای اساسی به شمار می رود، بنابراین اولین مرکز تحقیقاتی را با جایی برای گردهمایی ملاقات و آگاهی از فعالیت های یکدیگر مقایسه کرد. اطلاعاتی همچون داشتن تصویری از فضا بندی ها و فضای شماتیک سازه میتواند در ترسیم فضا ها و حجم سازه موثر باشد , در این مرحله معمار به ارائه عوامل دیگری بر طرح می پردازد و موجب کامل تر شدن طرح مورد نظر میشود و طراحی حجم و فضای سازه در این مرحله تا حد زیادی پیش خواهد رفت و آماده طراحی نهایی میشود . در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد.

پروژه های معماران ایران

دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند. کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد. بخشی از عوامل تاثیر گزار بر کیفیت زندگی انسانها از طریق طراحی درست معماری ساختمان و چیدمان تجهیزات داخلی و تاسیسات قابل حصول هستند و با رعایت استانداردها وبهره گیری از مصالح مناسب می توان بدان دست یافت .

هزار سال معماری جهان

از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است.

از نظر مجموعه ما، کانسپت یک طراحی معماری، آن فرمی است که برای یک کاربری تعریف می شود، برای مثال کانسپت طراحی صورت تمامی انسان ها یک است، همه دو چشم در بالا، یک بینی در مرکز، یک لب پایین آن و …. را در ساختار صورت دارند اما بینهایت صورت در دنیا وجود دارد که به یکدیگر شبیه نیستند. آنچه در یک طرح یکپارچه مهم است، ان است که ردپای یک خط فکری منظم در یک طرح دیده شد، از طراحی المان های جز تا طراحی المان های کل، این امر را مجموعه ما، وفاداری به کانسپت می نامد. در مجموع خروجی یک طراحی معماری مهم است که وقتی در نگاه بهره برداران آن بستر طرح قرار می گیرد، قضاوت جمعی آن بهره برداران، ارزش افزوده آن بنا بواسطه تناسب و نظم قرارگیری المان های مختلف در کنارهم را تحسین نماید. ایده ها تصاویری ذهنی هستند که از طریق مشاهده، تجزیه و تحلیل مطالعات، اندیشه و دانستن برخی روش ها در ذهن انسان شکل، تکامل و موجودیت می یابند. در طراحی معماری در مفهوم کلان، ایده ها پاسخگوی مسائل گوناگونی هستند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن، اهمیت مصالح، دوام، تعامل بین اجسام، مناسب ترین راه های برقراری روابط فضایی و یا چیزهایی از این قبیل.

معماری خانه ویلایی Clifton / دفتر معماری Malan Vorster

از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند.