دسته‌ها
اخبار

چگونه با قلم جوهر نقاشی بکشیم؟


نقاشی‌های قلم جوهر یک سبک طراحی محبوب هستند و می‌تو،د با استفاده از روش‌هایی مانند هچ ،، کانتور ،، و استیپلینگ یا ،یبی از این‌ها، طراحی کنید. علاوه بر این، از این قلم ها می توان برای ایجاد خطوط با ضخامت های مختلف استفاده کرد تا به نقاشی بافت بیشتری بدهد.

هنر جوهر و خودکارهای مرکب در طول تاریخ هنر برای آثار هنری مختلف استفاده شده است. همانطور که سبک هنری سازگار است، فضای کافی برای هنرمند برای شخصی سازی طرح های خود باقی می گذارد.

از آنجایی که جوهر یک رسانه به راحتی در دسترس است، به یک مبتدی امکان می دهد آن را بدون نیاز به سرمایه گذاری منابع زیادی برای لوازم هنری امتحان کند. اگر مبتدی هستید که می‌خواهید این تکنیک‌های جوهر را امتحان کنید، این راهنما تمام اطلاعات مورد نیاز شما را دارد.

نقاشی های قلم و جوهر

نقاشی های قلم و جوهر

هنرمندان رسانه های مختلفی دارند که از آنها برای خلق آثار هنری خود استفاده می کنند که یکی از این رسانه های محبوب جوهر است. خودکارهای جوهری یا قلم‌های غوطه‌وری معمولاً برای ایجاد طرح‌های کارتون‌مانند با جزئیات استفاده می‌شوند. یکی از کاربردهای رایج طراحی با قلم و جوهر، مانگای ژاپنی است. هنرمندان جوهر، که به ،وان مانگاکا نیز شناخته می شوند، از این سبک هنری برای خلق کمیک های خود استفاده می کنند.

یکی از اولین هنرهای قلم جوهر که هنوز وجود دارد این است ربودن بریسیس. این کار توسط یک هنرمند ناشناس یون، در حدود 300 سال قبل از میلاد انجام شد. بعدها لئوناردو داوینچی آثار هنری خود را خلق کرد پنج سر گروتسک با استفاده از همان روش در دوران رنسانس.

طراحی با قلم و جوهر نوعی از هنری است که توانسته از حرکات هنری مختلف جان سالم به در ببرد و تا به امروز یکی از گزینه های محبوب سبک هنری است. میکل آنژ، ون گوگ، پیکاسو و رامبراند، معدود هنرمند، هستند که از این سبک از طرح های قلم و جوهر استفاده کرده اند.

رایج ترین رنگ مورد استفاده برای این نوع طراحی جوهر سیاه است. اگرچه رنگ‌های مختلفی از جوهر موجود است، سیاه انتخاب محبوبی است زیرا هنگام استفاده بر روی کاغذ سفید کنتراست بالاتری دارد و وضوح و جزئیات بیشتری به تصاویر می‌دهد.

تکنیک های طراحی قلم و جوهر

تکنیک های مختلفی توسط هنرمندان برای ساختن نقاشی با قلم جوهر استفاده می شود که رایج ترین آنها عبارتند از:

1. جوجه ریزی

هچینگ یکی از اساسی ترین و رایج ترین تکنیک های طراحی قلم و جوهر است. با کشیدن خطوط مستقیم در همان جهت انجام می شود. کشیدن خطوط به هم نزدیکتر به طرح شما جلوه ای از سایه تیره تر می دهد. به طور مشابه، کشیدن خطوط دور از هم باعث سایه روشن آن می شود.

هنرمندان مبتدی ترجیح می دهند از خط کش استفاده کنند تا ظاهری ساختار یافته تری روی خطوط خود داشته باشند. با این حال، اگر دوست دارید خطوط کمی نامرتب باشند، می‌تو،د خط‌کش را رد کنید (جناسی در نظر گرفته شده).

2. جوجه کشی متقاطع

جوجه کشی متقاطع می تواند بسیار شبیه به جوجه کشی معمولی باشد به جز، همانطور که از نام آن پیداست، خطوط از یکدیگر عبور می کنند. این خطوط در جهت مخالف می روند. می تو،د با یک لایه هچینگ معمولی شروع کنید و سپس اقدام به انجام یک لایه دیگر هچینگ کنید اما این بار در جهت مخالف.

هچ متقاطع به نقاشی قلم جوهر بافت بیشتر کمک می کند و سایه را بسیار متراکم تر از جوجه کشی می کند. این عمدتا برای نشان دادن بافت های طبیعی مانند پوسته ها یا پوست خشن استفاده می شود.

3. کانتور

از کانتور برای توجه بیشتر به اشکال استفاده می شود و بر خلاف هچینگ، خطوط کانتور منحنی هستند. این به ایجاد یک سایه عمیق تر کمک می کند و شکل یک شی را نشان می دهد. قرار دادن خطوط نزدیکتر به هم، سایه تیره تری به کانتور می دهد و بالع،. از کانتور نیز می توان برای تغییر شکل چیزی و ایجاد توهم شکل دیگری به آن استفاده کرد.

4. کانتور متقاطع

کانتور متقاطع ،یبی از هچ ، متقاطع و کانتور است، زیرا خطوط منحنی هستند و از یکدیگر عبور می کنند، بنابراین کانتورینگ متراکم تری به طرح می بخشد. این تکنیک جوهر در درجه اول برای نشان دادن اشکال به شکل برجسته تر استفاده می شود.

5. خطوط تصادفی

در طراحی جوهر بافت های زیادی وجود دارد و هنرمندان می توانند از این تکنیک طراحی قلم و جوهر برای ایجاد بافت های هیجان انگیز مختلف استفاده کنند. این به نقاشی جلوه طبیعی و آرامش بیشتری می بخشد. خطوط تصادفی می توانند یک کشش بزرگ از یک خط یا خطوط جداگانه ای باشند که از یکدیگر عبور می کنند یا در مکان های تصادفی منحنی می شوند.

با این حال، تسلط بر این تکنیک نسبت به سایر تکنیک‌های طراحی جوهر ممکن است بیشتر طول بکشد. اما، هنگامی که به آن دست پیدا کردید، می‌تواند آثار هنری درخش، تولید کند که دارای بافت‌ها و سایه‌های شدید است.

6. استیپلینگ

استیپلینگ هنر اضافه ، چندین نقطه ریز به طرح است تا توهمی از بافت و عمق به آن بدهد. نقاط بسیار متمرکز به نقاشی سایه های عمیق می دهند، در حالی که نقاطی که از هم فاصله دارند به ایجاد رنگ های ملایم تر کمک می کنند.

این تکنیک ترسیم جوهر معمولاً با استفاده از یک قلم شیب دار با نوک ریزتر انجام می شود. نوک های بسیار ظریف به طراحان کنترل بیشتری بر روی نقاط می دهد و به ایجاد طراحی ساختارمندتر با قلم و جوهر کمک می کند.

7. گرد

از ال،ای دایره ای برای ایجاد شدت های مختلف سایه در طراحی قلم و جوهر استفاده می شود. ال،ا به ایجاد سایه‌های روشن‌تر کمک می‌کنند که به سایه‌های تیره‌تر یا برع، تبدیل می‌شوند. این تکنیک برای طبیعی‌تر ، نقاشی استفاده می‌شود و به ایجاد بافت‌هایی مانند فلس و شاخ و برگ کمک می‌کند.

8. خطوط ضخیم و نازک

با استفاده از این تکنیک جوهر، تغییر فشار اعمال شده، خطوطی با ضخامت های مختلف و وزن خط متفاوت ایجاد می کند. اعمال فشار بیشتر می‌تواند خطوط ضخیم‌تری به شما بدهد در حالی که فشار کم‌تر باعث ایجاد خطوط نازک‌تر می‌شود. از این خطوط می توان برای دادن شدت سایه به تصویر نهایی استفاده کرد. خطوط ضخیم تر سایه متراکم تری می دهند و بالع،. با این حال، عرض خط تحت رایج ترین تکنیک های جوهر قرار نمی گیرد.

قلم مورد استفاده برای طراحی قلم و جوهر

دختر هندی با قلم جوهر روی کاغذ سفید می نویسد.  لوازم التحریر روی میز چوبی.  آموزش املا و تمرین خوشنویسی.  کارهای اداری در دفتر  دانش آموز نامه می نویسد.  قلم هایی که برای طراحی های قلم و جوهر استفاده می شود.

به غیر از جوهر، یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی خودکار و جوهر، ابزار من، هستند. وقتی ،ت به انتخاب قلم من، می رسد، ممکن است گیج کننده باشد. قلم های مختلفی وجود دارد که نتایج متفاوتی تولید می کند. هنرمندان از چندین نوع خودکار در یک نقاشی استفاده می کنند و سبک شخصی خود را توسعه می دهند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: قلم‌های ریز، خودکار، قلم مو و غیره.

1. قلم های آبنما

قلم‌های فواره‌ای که به ،وان قلم‌های غوطه‌وری نیز شناخته می‌شوند، ممکن است آشناترین خودکار در این فهرست باشند. آنها بسیار متنوع هستند و هنرمند را قادر می سازند تا از رنگ های مختلف برای طرح های خود استفاده کند. ممکن است تسلط بر قلم فواره ای در مقایسه با قلم های دیگر کمی بیشتر طول بکشد، اما به تولید طرح های قلم و جوهر واضح و منحصر به فرد کمک می کند. به مقاله ما مراجعه کنید “نحوه تعویض جوهر خودکار” برای یادگیری نحوه استفاده از خودکار.

بسیاری را خواهید یافت انواع قلم آبنما بیرون وجود دارد، بنابراین از آزمایش ، نترسید!

2. قلم های فاین لاینر

قلم های فاین لاینر دارای نوک های بسیار ظریفی هستند و برای ترسیم خطوط هچ شده یا کانتور با دقت استفاده می شوند. آنها همچنین رایج ترین انتخاب زم، هستند که طرح به جزئیات بیشتری نیاز دارد. از آنجایی که قلم های ظریف خطوط نازک دقیقی ایجاد می کنند، هنرمندان این قلم ها را برای طرح های معماری ساختار یافته تر انتخاب می کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها نسبتاً راحت تر از یک خودکار است و یک انتخاب ایده آل برای یک مبتدی است.

ا،ر قلم‌های ریز ضد آب هستند، به این م،ی که هنرمند می‌تواند پس از طرح اولیه‌شان، مدیوم‌های مختلفی مانند شستشوی آبرنگ یا جوهر را آزمایش کند. آنها همچنین در مقایسه با خودکارهای آبنما از جوهر بیشتری استفاده نمی کنند.

3. قلم مو

قلم‌های قلم مو دقیقاً همان چیزی هستند که از نامشان پیداست: ،یبی از قلم و قلم مو. این خودکارها در مقایسه با یک قلم مو معمولی به هنرمندان کنترل بیشتری بر روی کار خود می دهند. آنها همچنین به آزمایش با عرض و اندازه های مختلف خطوط کمک می کنند. اعمال فشار بیشتر می‌تواند خط ضخیم‌تری به شما بدهد در حالی که فشار کمتر باعث ایجاد خط نازک‌تر می‌شود. این قلم‌ها به ا،ر هنرمندان کمک می‌کنند تا دانش بیشتری در مورد شدت خط به دست آورند و فرصت‌های بیشتری را برای هنرمند فراهم می‌کنند.

انواع کاغذ

هنگامی که قلم من، را پیدا کردید، مهم است که کاغذ خوبی تهیه کنید که من، طرح های قلم و جوهر باشد. به یاد داشته باشید که نوع اشتباه کاغذ همیشه تلاش شما را هدر می دهد.

از آنجایی که جوهر محیطی است که می تواند پاشیده و پخش شود، کاغذی که به اندازه کافی ضخیم باشد که جوهر را نگه دارد ضروری است، زیرا کاغذهای نازک تر باعث لکه شدن جوهر می شود. به این ترتیب، هر کاغذی که ضخیم‌تر از 70 GSM باشد، محل خوبی برای شروع خواهد بود.

شما همچنین می تو،د مقالات درجه یک هنرمند را انتخاب کنید. آنها ساختار باکیفیتی دارند و می توانند اطمینان حاصل کنند که جوهر لکه یا پخش نمی شود، بنابراین نتیجه نهایی بهتری به شما می دهد.

انواع جوهر

جوهرها ،یبی از رنگ‌ها یا رنگدانه‌ها با ،بی مانند رزین محلول در آب، شلاک یا اکریلیک هستند. مخلوط‌های مختلف جوهرهای متفاوتی با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌کنند. انواع مختلفی از جوهر در بازار موجود است. اینجا چندتایی هستند:

1. جوهرهای نوشتن

جوهرهای نوشتاری عموماً از رنگ‌ها ساخته می‌شوند تا رنگدانه‌ها. برای اینکه بفهمید جوهر سیاه شما با رنگ یا رنگدانه ساخته شده است، می تو،د یک قطره را روی یک دستمال مرطوب قرار دهید. اگر جوهر به اجزای رنگ های مختلف ش،ته شود، رنگ است. و اگر مرکب پخش شود و در لبه به خا،تری روشن تبدیل شود، رنگدانه است.

2. جوهر هند

جوهر هند محبوب ترین انتخاب در مورد جوهر است. آنها به راحتی در دسترس هستند و در رنگ های مختلف مشکی هستند. شما می تو،د اینها را به شکل جامد یا مایع پیدا کنید و همچنین می تو،د بین جوهرهای ضد آب و غیر ضد آب یکی را انتخاب کنید.

3. جوهرهای اکریلیک

جوهرهای اکریلیک جوهرهای مصنوعی هستند که با رنگدانه ها و امولسیون اکریلیک-پلیمر سیال ساخته می شوند. آنها سریع خشک می شوند و اغلب ضد آب هستند و همچنین با روکش ساتن خشک می شوند که به نقاشی شما ظاهری براق می دهد.

چگونه با جوهر نقاشی کنیم

هنگامی که تمام مواد را در اختیار دارید و از تمام تکنیک های مختلف طراحی جوهر آگاه هستید، می تو،د شروع به خلق شاهکار خود کنید.

1. ابتدا طرح

اگر مبتدی هستید، طراحی ایده های خود با مداد قبل از طراحی با جوهر کار هوشمندانه ای خواهد بود. این به شما کمک می کند از اشتباهات جلوگیری کنید و ایده واضح تری در مورد اینکه محصول نهایی شما چگونه باید باشد به دست آورید. هنگامی که یک طرح خشن دارید، می‌تو،د با جوهر روی آن بروید و در صورت ،وم جزئیات دقیق را اضافه کنید.

2. از Ink Wash استفاده کنید

شستشوی جوهر یک تکنیک بسیار محبوب در بین هنرمندان است. اگر سبک آبرنگ را دوست دارید، می تو،د همان را با استفاده از جوهر و آب تکرار کنید. هنگامی که طراحی جوهر خود را انجام دادید، آب را به کاغذ اضافه کنید تا شدت سایه ها و گرادیان های مختلف ایجاد شود.

اگر می‌خواهید سایه‌ها شدت بیشتری داشته باشند، می‌تو،د غلظت بیشتری از جوهر اضافه کنید. به همین ترتیب، سایه‌های روشن‌تر و رنگ‌های ملایم‌تر را می‌توان با استفاده از جوهر کمتر به دست آورد.

3. نگه داشتن قلم را یاد بگیرید

روشی که قلم جوهر خود را در دست می گیرید در مورد طراحی های خودکار و جوهر اهمیت زیادی دارد. شل نگه داشتن قلم در انتهای آن به هنرمند کمک می کند تا کنترل بیشتری بر طرح ها داشته باشد. به همین ترتیب، نگه داشتن قلم در زاویه بالاتر، خطوط و منحنی های طبیعی بیشتری را به نقاشی می دهد.

4. از قلم های خشک استفاده کنید

اگر خودکار جوهر یا قلم مو قدیمی دارید که خشک شده است، آن را دور نیندازید. می تو،د از آن به ،وان یک قلم خشک استفاده کنید تا یک قلم مو مانند برای بافت های خود ایجاد کنید. این می تواند به افزودن بافت بیشتر به طرح های شما کمک کند و محصول نهایی حرفه ای تری ارائه دهد.

کامپوزیت دیجیتالی از تابلوی دلاری که با دست طراحی شده روی پس‌زمینه میز.  چگونه با قلم جوهر نتیجه گیری کنیم.

نتیجه گیری نحوه ترسیم با قلم جوهر

طراحی با قلم و جوهر تا به امروز یکی از محبوب ترین سبک های طراحی است. اگر می‌خواهید طرحی دقیق‌تر و منحصربه‌فرد داشته باشید، آنها بهترین رسانه برای استفاده هستند.

با توجه به این نکته، امیدواریم که این راهنما به شما کمک کرده باشد تا در مورد طراحی جوهر و نحوه ایجاد یک طرح جوهر زیبا در خانه خود اطلاعاتی ،ب کنید. نقاشی مبارک!


منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-draw-with-ink-pen/