دسته‌ها
اخبار

انواع طراحی نقشه ساختمان مسکونی به همراه تصاویر نما و دکور + دانلود رایگان

سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند. قادر هستید همین الان از طریق شماره تماس های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید. چون، جزئیات ساختاری یک ساختمان کوچک امکان دارد در ذهن افراد بماند. که به جرات میتوانیم بگوییم دارای سابقه ای چند هزار ساله در معماری ایران و جهان است. با وجود تعدد گسل های فعال در ایران باید همه سازه‌ها بهترین کارکرد را در برابر بلاهای طبیعی همچون زلزله های احتمالی داشته باشند.

  • اگر منظره ی طبیعی کوه، رودخانه یا هرمنظره جذاب دیگری در هر سمت پلاک قرارگرفته باید بدانیم که چگونه دید به این منظره را به داخل خانه بکشانیم.
  • کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید.
  • در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند .
  • ترسیم یک ساختمان ابتدا تهیه شده و تصویب آن از طرف اداره محلی مربوطه صورت می گیرد.
  • با مطالعه این کتاب نکات بسیار مهمی درباره طراحی ساختمان‌های مسکونی و اینکه چطور باید پروژه‌های اجرایی خودتان را طراحی کنید، یاد خواهید گرفت.
  • نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند.

آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد. پس از دریافت اطلاعات مهم از دستور نقشه و نیازهای اولیه کارفرمای محترم طراحی پلان آنلاین آغاز می شود ترسیمات اولیه مطابق با اطلاعات دستور نقشه شروع شده و محدوده طراحی مشخص می شود. گروهی بر اساس جا نمایی لکه های فضایی کار را شروع کرده و گروهی بر اساس آکس بندی و طراحی پارکینگ طراحی را انجام می دهند که هر دو روش می تواند نتیجه مطلوب کارفرما را داشته باشد. با توجه به نیاز روز که بر مبنای داشتن حداکثر تعداد پارک خودرو می باشد، توجه ویژه ای به طراحی پارکینگ می شود. این بخش مهم‌ترین و اولین قدم در طراحی پلان ساختمان است که با توجه به کاربری عرض زمین، تعداد واحد و پارکینگ و ..

هنگامی که در حال رسم نقشه با این نرم افزار هستید فضا ها را در ذهنتان به صورت سه بعدی تصور کنید به گونه ای که گویی در حال قدم زدم در آن فضا هستید این کار به شما کمک میکند با ذهنی باز تر طراحی کنید و نقشه ای که رسم می کنید قابل اجرا باشد. طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد. در نقشه کشی ساختمان مسکونی به تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه بیشتری می شود. در شرکت آرین پاراکس مرحله بعدی جلسه با کارفرما و بررسی خواسته های ایشان است در واقع قبل از شروع نقشه کشی ساختمان کلیه خواسته های کارفرما بررسی خواهد شد و در مورد آن بحث و تبادل نظر می شود. اولین کاری که برای شروع طراحی نقشه ساختمان لازم است کروکی و مشخصات زمین است در ابتدا عوارض و مشخصات زمین مثل گذرها ( حدود اربعه) ، شیب زمین ، جهت شمال و جنوب ، محل قرارگیری ساختمان و همسایه ها مورد بررسی قرار می گیرند. برای مثال برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی، در فدم اول قسمت هایی از دکوراسیون اتاق خواب والدین، دکوراسیون اتاق بزرگسال و کودک و نوزاد و حتی دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه، دکوراسیون پذیرایی و نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه باید بررسی و تحلیل شود.

طرح منظره:

به عنوان مثال اتاقی برای حیوانات، محلی برای آبتنی آن ها، فضایی برای نگهداری پرنده، اتاق کار شخصی و… کارفرما تمام نیازهای خود را در قالب یک فایل آماده کرده و در جلسه اولیه با خود همراه داشتند. طراحی پلان این ساختمان بر اساس نیازهای پایه کارفرما ، ویژگی های سایت، محدودیت های شهری و تخصص طراحان انجام شد که حاصل کار بعد از چندین بار رفت و آمد رضایت کارفرما و مشاور را به همراه داشت. هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود.

یک معمار و طراح ساختمان، شخصی است که درکشیدن نقشه پلان ساختمان آموزش دیده همچنین در طراحی و نظارت در ساختمان نیز حرفه‌ای است. به‌طور حرفه‌ای تصمیمات یک معماری یا طراح ساختمان امنیت عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌باشد تا بتواند مدرک عملی معماری را به دست آورد یا یک طراح ساختمان حرفه‌ای و مدرک دار باشد. در اکثر حوزه‌های قضایی دنیا به کار بردن لفظ «معمار» به‌طور قانونی محفوظ است. طراحی ساختمان به‌طور وسیع بر پایهٔ نامه‌های معمارانه، مهندسی و تکنیکی بر می‌گردد. تمام پروژه‌های ساختمانی نیازمند سرویس‌های طراح ساختمان است که معمولاً یک معمار یا مهندس ساخت که دارای مدرک باشد، است. در پروژه‌های کوچکتر و ساده‌تر معمولاً به یک فرد حرفه‌ای و دارای مدرک نیاز نیست و طراحی این پروژه‌ها معمولاً زیر دست یک طراح ساختمان، نقشه‌کش یا یک طراح داخلی و پیمان کا ر می‌باشد.

دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است. این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید. سازه ساختمان در این نقشه تلفیقی از اسکلت بتنی و اسکلت بنایی است .دسترسی ساختمان از سمت جنوب و غرب می باشد و دارای سه اتاق خواب است . این نقشه منزل ویلاییدارای سطح دسترسی از شمال به عبارتی درب به ساختمان است.طراحی نقشه منزل به صورت دو طبقه و شامل زیرزمین و همکف است. در کشور ما به طور کلی بهتر است تناسبات و هندسه ی کلی پلان خانه به صورتی باشد که کشیدگی ای در راستای جهت شرق و غرب بر آن حاکم باشد، این کشیدگی شرقی-غربی نقشه باعث ایجاد نکات متنوعی می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

تماس با ما

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون نظام‌مهندسی و دریافت آموزش‌های رایگان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. باید دقت کنید که فضای نشیمن از نور مستقیم و با شدت زیاد برخوردار نباشد و نور کاملاً کنترل‌شده به داخل این فضا بتابد. سلام دوست گرامی، متاسفانه علیرغم این که خیلی علاقه داریم بتونیم همراهی تون کنیم، در حال حاضر (آبان 99) امکان پذیرفتن پروژه های جدید رو نداریم. ضمن این که کیفیت طرح نهایی شما به شدت بستگی به خلاقیت و تخصص طراح آن دارد. همچنین می توانید در بخش نظرات همین مطلب سوالات دیگر خود را مطرح کنید.

آیتم‌هایی نظیر فیلتر ورودی، نورگیر بودن، داشتن جای کمد دیواری و… در طراحی اتاق خواب‌‌ها باید در نظر گرفته شود. اتاق خواب والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر فاصله مناسب را داشته باشند. شامل آشپزخانه، نشیمن و غذاخوری می‌شود و این عرصه بهتر است دارای محیط آرام، متراژ مناسب برای قرارگیری تلویزیون و دیگر وسایل باشد.

همانطور که گفته شد ، طرح ها و پلان های فاز یک ، شالوده ی همه ی مراحل بعدی می باشند که بایستی همه ی درخواست های کارفرما اعمال شود و همچنین در کنار برآورده شدن علایق و سلایق کارفرما، بایستی ضوابط و مقررات شهرداری ، آتش نشانی و تمام استانداردهای مد نظر نیز رعایت بشود . در انتها طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری ارسال و بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری ، آتش نشانی نیز باشد که از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک ، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود . فاز صفر معماری شامل مطالعات معماری اعم از بررسی نیازمندی های کاربر فضا ، شناخت اقلیم ، پتانسیل های جغرافیایی و منطقه ای ، شرایط اجتماعی و فرهنگی ، معماری بومی منطقه ای و همچنین بررسی های وضعیت خاک و ژئوتکنیک منطقه میباشد .