دسته‌ها
اخبار

جوامع مسکونی یکپارچه – RMJM


زمان ،نی مطالعه: 3 دقیقه

جوامع مس، یکپارچه چیز جدیدی نیست، منشاء آنها را می توان در واقع به تمدن های اولیه و توسعه برنامه ریزی شهری جستجو کرد. در طول تاریخ، عوامل مختلف و نیازهای اجتماعی بر ایجاد و تکامل جوامع مس، تأثیر گذاشته است. در فرهنگ باست، این جوامع با تمرکز مرکزی بر مسکن، زیرساخت ها و فضاهای جمعی که جمعیت رو به رشد را در خود جای می دادند، طراحی می شدند. طرح این شهرها اغلب شامل شبکه‌ها، خیابان‌ها و مناطق مس، تعیین‌شده بود. این امر تا دوران می، ادامه یافت، جایی که جوامع مس، هنوز حول یک هسته مرکزی متمرکز بودند. با این حال، هدف این جوامع ایجاد امنیت، استفاده کارآمد از زمین و احساس اجتماع در داخل دیوارهای شهر بود.

در جامعه امروزی ساختارها و امنیت کالبدی، به م،ای دیوارهای قلعه، دیگر یک ضرورت نیست، اما تمایل ما به احساس اجتماعی هرگز کاهش نیافته است. این روزها نمونه های خیره کننده ای از ایجاد جوامع مس، یکپارچه وجود داشته است. در سال‌های اخیر نوآوری‌های قابل توجهی از نمونه خسته‌کننده آن چیزی که با شنیدن عبارت «جمعیت‌های مس،» به ذهن خطور می‌کند، وجود داشته است. در عوض، کافه‌های یکپارچه، مراکز کودک و موارد دیگر برای اطمینان از رعایت بالاترین استانداردهای ضروری برای زندگی و بهترین کیفیت زندگی گنجانده شده‌اند که منجر به برجسته شدن مفهوم جوامع مس، یکپارچه شده است. طبق استانداردهای امروزی، «برای اینکه واقعاً در یک جامعه ادغام شوید، باید به خدمات و ارتباطات فراتر از دیوارهای خانه خود دسترسی داشته باشید. باید مکان هایی برای رفتن و کارهایی برای انجام دادن داشته باشید. شما باید بتو،د جایی که می خواهید زندگی کنید، اما همچنین باید بتو،د بازی کنید، کار کنید و یاد بگیرید. شما باید با سایر اعضای جامعه خود تعامل داشته باشید.» (1).

در بسیاری از پروژه‌های بزرگ، RMJM اخیراً برای تصور گام‌های بزرگ بعدی در جوامع مس، یکپارچه کار کرده است. اما مزایای یک “جامعه مس، یکپارچه” معاصر چیست؟ “مرکز سلامتی” ،ه بلگراد، بلگراد، صربستان

ناگفته نماند که جوامع مس، یکپارچه حس تعلق و روحیه جامعه را تقویت می کنند. در مورد آب‌نمای بلگراد، امکانات مش، و فضاهای اشتراکی به این م،ی است که ،نان فرصت‌های بیشتری برای تعامل اجتماعی، شبکه‌سازی و ایجاد روابط م،ادار با همسایگان خود دارند. و در کنار این، جامعه دارای امکانات رفاهی جامع در نزدیکی خانه های ،نان است. ویژگی‌های مش، مانند پارک‌ها، مراکز تن، اندام، است،های شنا، امکانات ورزشی، مسیرهای پیاده‌روی، کافه‌ها، و فروشگاه‌های رفاه نمونه‌هایی از این هستند که چگونه امکانات مش، می‌تواند افراد مختلف را در یک جامعه مس، گرد هم آورد. و علاوه بر این، چنین دسترسی راحت به امکانات می تواند باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بیشتر تجربه کلی و کیفیت زندگی شود.

علاوه بر این، جنبه هایی مانند دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی یکپارچه شده است. به طور خاص، با توجه به جامعه مس، یکپارچه بدفورد واترفرانت، مهدکودک و امکانات پزشکی در محل آنها یا در نزدیکی آنها وجود دارد. این امکان دسترسی راحت به خدمات آموزشی و مراقبت های بهداشتی با کیفیت، صرفه جویی در زمان و کاهش مسافت رفت و آمد را برای ،نان و خانواده های آنها فراهم می کند. این به ،ه خود تعادل کار و زندگی را برای والدین در جامعه بهبود می بخشد و حتی می تواند بهبود بخشد. جامعه مس، یکپارچه از نظر استراتژیک در نزدیکی مکان های اصلی کار قرار دارد و به همین دلیل زمان کلی رفت و آمد برای ،نان را کاهش می دهد. این نزدیکی می‌تواند به افراد کمک کند تا با زمان بیشتری برای خانواده، فعالیت‌های اوقات فراغت و فعالیت‌های شخصی به تعادل بهتری بین کار و زندگی دست یابند.باغ تا،، مکه، ،ستان سعودی

هنگامی که به پروژه دیگر جامعه مس، RMJM، باغ تا، نگاه می کنیم، «پایداری جذاب» در طراحی این جوامع به یک عمل عادی تبدیل می شود. RMJM برای ارائه یک توسعه نمونه در سطح جه، که از نظر تجاری پایدار، پر جنب و جوش و متصل خواهد بود، مأموریت یافت. این توسعه با تراکم بالا که به ،وان یک جامعه باغ شهری در قلب شهر تا، تصور می‌شود، زندگی شهری و قلمرو عمومی را با اتصالات کلیدی شهر به محله‌های اطراف در هم می‌آمیزد. پاسخ متنی به اقلیم تکمیل کننده رویکرد انبوه سازی کارآمد و منطقی، نماها و کاربری های متنوع زمین است که در یک گردش منظر با اولویت مقیاس انس،، ارتباط با طبیعت و مادیات از طریق زبان معماری آن، قرار می گیرد.

علاوه بر این، وظایف تعمیر و نگهداری، مانند محوطه سازی، مدیریت ،، و نگهداری عمومی مناطق مش،، توسط مدیریت جامعه انجام می شود. این برای تضمین تداوم شیوه های پایدار کلیدی است. جوامعی مانند این، شیوه های پایدار را در اولویت قرار می دهند. زیرساخت های کارآمد انرژی، برنامه های بازیافت، فضاهای سبز و ابتکارات سازگار با محیط زیست. این تعهد به پایداری هم به نفع ،نان و هم برای محیط زیست است و سبک زندگی سبزتر و دوستدار محیط زیست را ترویج می کند.


منبع: https://rmjm.com/integrated-residential-communities/