دسته‌ها
اخبار

روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری

کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد. جیواوباتا در بحث پیرامون طرح پیشنهادی اش برای موزه هوا فضا در واشنگتن بر اهمیت داشتن این مطلب که در پروژه های معظم، حل کردن کدام مسأله اساسی تر است تأکید می کند. اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. تأکید زیاد بر این جان مایه ها و ریشه های اصلی، برخلاف یک نگرش فلسفی دیگر، درباره خلاقیت در معماری است که اتفاقاً در قرن بیست هم طرفداران زیادی داشت.

طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است. پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد.

  • آذربایجان در سال های اخیر سرمایه گذاری سنگینی برای تبدیل کردن خود به یکی دیگر از قطب های گردشگری اروپا انجام داده و مرکز حیدر علی اف در باکو یکی از نمادهای این سیاست است.
  • اطلاعاتی همچون داشتن تصویری از فضا بندی ها و فضای شماتیک سازه میتواند در ترسیم فضا ها و حجم سازه موثر باشد , در این مرحله معمار به ارائه عوامل دیگری بر طرح می پردازد و موجب کامل تر شدن طرح مورد نظر میشود و طراحی حجم و فضای سازه در این مرحله تا حد زیادی پیش خواهد رفت و آماده طراحی نهایی میشود .
  • مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند.
  • این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند.

سپس مشاوره و بررسی‌های لازم جهت دریافت تأییدیه از شهرداری و گذراندن مراحل قانونی انجام خواهد گرفت. پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید.

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان

جان استوارت در کتابی تحت عنوان خانه هااوسانیان اثر رایت، ۳۵ ایده رایت در باب طراحی و ساخت منازل مسکونی کوچک را نقل کرده است. به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها بیش از ۱۰۰۰ ایده مختلف درباره رفتار و واکنش انسانها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند. این مجموعه ای از نقشه های ساختمانی است که برای اجرای ساخت استفاده می شود و نقشه های سایت توسط یک مشاور طراحی تهیه می شود و سپس مراحل ساخت از نظر تهیه مواد لازم ، طراحی آنها و شروع به اجرا در زمین آغاز می شود. اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. طراحی برج های 150 متری به نام برج ها واحه در منطقه مالی جیانگ بی در نانجینگ چین با رویکرد کاربری مختلط توسط شرکت MVRDV که توسط مناظر سرسبز احاط شده اند طراحی شده است.

زائرسراهای ارزان قیمت مشهد نیازمند اعتبارات ملی است

این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. به منظور سهولت در تردد ماشین‌ها، طول و عرض ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ بسیار مهم است. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود.

تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است. فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است. با توجه به اهداف معماری پایدار، با شناخت آثار مخرب این صنعت، می توان در هدایت پیشرفت های این عرصه و انطباق آن ها با ظرفیت های طبیعی تلاش کرد. در این راستا دانشگاه های معتبر دنیا با توجه به ماهیت فعالیت های خود وارد عمل شده و دوره های تحصیلات تکمیلی این تخصص را راه انداخته اند. موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست. گرایش عمومی به استفاده از منابع و نمونه های معماری پیشین، چه تاریخی و چه متأخر به جای نمونه های بومی هم عصر، از زمان ظهور لویی کان در دهه ۶۰ به عنوان یک طراح فرمها مجدداً مورد توجه قرار گرفت.

ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

ارتفاعات جنوبی مشهد، ظرفیت طبیعی فوق‌العاده و بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آنگونه که باید، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند. یک راه عملکردی (پراگماتیک) عبارت است از بررسی برنامه و مشخص کردن سلسله مراتب موجود با این فرض که اصلی ترین مسأله (جوهره) آن است که در این سلسله مراتب، در جای نخست باشد. در نهایت نتیجه چنین بررسی ای می تواند در غالب تحلیلی از برنامه و یا یک دیاگرام گرافیکی ارائه شود. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند. لویی کان با نوشته ای این نکته را یادآور می شود که مشکل برقراری ارتباط بین یک ساختمان منسجم در ذهن و طراحیهای اولیه، بین دانشجویان عمومیت دارد.

3- معمار سایت معمار سایت مسئول نظارت بر کلیه فعالیت ها در محل ساخت ساز، از ابتدای پروژه تا انتهای آن است. معماران سایت می توانند به کارگران ساختمانی دستورالعمل های لازم برای اجرا را بدهند، قرارداد ساخت را تهیه کنند و روی حفظ کیفیت و ایمنی در طول پروژه نظارت کنند. شرکت خط و خاک متشکل از تیمی مجرب و حرفه‌ای است که با به‌کارگیری جدیدترین سبک‌ها (مدرن و کلاسیک) و متدهای طراحی ساختمان، بنایی زیبا، منحصربه‌فرد و باکیفیت به شما تحویل می‌دهد. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.