دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان طراحی پلان ساختمان طراحی نقشه ساختمان پلان ساختمان آرکا

۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد. برای دانلود فیلم باکیفیت آموزش نحوه محاسبه ارتفاع ساختمان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.

حمام در نزدیکی اتاق خواب‌ها طراحی شود و حتما توجه شود که درب آن از سایر قسمت‌های منزل قابل رویت نباشد. ممکن است طراحی خانه برای فروش ناخوشایند به نظر برسد، زیرا باید مطمئن شوید که نمای کلی، زیبایی و هرچیز دیگری را درست انتخاب کرده اید. اگر می خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید. بر اساس پیوست 2 مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان، کمترین میزان ابعاد مفید چاله آسانسورهای چهار نفره نیمه اتوماتیک عرض 140 و طول 160 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. که با توجه به طبق ضوابط ابلاغی ابعاد مفید چاه آسانسور 200×160 سانتی متر می‌باشد. همچون ابعاد مفید 160×140 سانتی‌متر برای املاک ریزدانه با مساحت سند حداکثر 200 متر مربع و یا کمتر ملاک قرار گیرد.

  • یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید.
  • معمولا برای طراحی یک واحد مسکونی مستطیل با کشیدگی کمتر می تواند نقشه ی بهتری به شما بدهد، البته به یاد داشته باشید که این مساله به مهارت طراح بستگی زیادی دارد.
  • طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود.
  • هرچند این نکته نیز را خاطرنشان می کنیم اصولا کپی برداری از هیچ پلانی درست نیست ، چرا که هر پلان معماری بسته به نیاز و خواسته های کارفرما می تواند طراحی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد.

اگر بخواهید بخشی از راه پله ها را در پلان کف تغییر دهید ممکن است مجبور شوید طراحی خود را از ابتدا شروع کنید و چهارچوب پلان خود را به طور کلی مورد بازنگری قرار دهید. بهتر است طراح و معمار یک پروژه اطلاعات کافی در مورد سیستم های مختلف گرمایش و سرمایش و تاسیسات داشته باشد تا بتواند پیش بینی فضای قابل نیاز در این راستا را نیز انجام دهد. از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است. موقعیت منبع گرمایش یا سرمایش و همچنین جریان هوای ساختمان نیز در این زمینه مؤثر هستند.

یکی دیگر از موارد بسیار تأثیر گذار در هزینه نقشه کشی یک ساختمان یا ویلا کاربری آن است. در واقع ساختمان می‌تواند یک بنای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی یا غیره باشد. مسلما برای طراحی نقشه کشی هر بنا با کاربری متفاوت، می بایست ساختمان نیز طبق ضوابط و اصول نظام مهندسی انجام شود. در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید.

طراحی معماری

نقشه کشی ساختمان در شمال کشور و در هر بخشی اغلب در زمان‌های نه چندان دور به صورت دستی انجام می‌شد که همین باعث می‌شد تا ایرادات و نقایص بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال امروزه نقشه کشی ساختمان و ویلا توسط نرم‌افزارهای اتوکد که نرم افزار کاربردی در بسیاری از رشته‌ها از جمله مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، طراحی صنعتی و غیره است، انجام می‌گیرد و کاربرد فراوانی نیز دارد. بهتر است این عرصه در طراحی پلان ساختمان دسترسی مناسب به ورودی و آشپزخانه داشته باشد. نیاز است فضای مناسب جهت قرارگیری تهویه و نور مناسب، سیستم‌های برودتی-حرارتی و … تعبیه شود. توجه به ورودی ها و مسیرهای دسترسی افراد بسیار مهم است ازجمله محل قرارگیری پله ها و آسانسور در ساختمان. سیرکولاسیون یا مسیر رفت و آمد مناسب و مطلوب در هر ساختمان باید در نظر گرفته شود حتی در چیدمان مبلمان در فضا باید به این امر مهم دقت کرد.

پروژه ساختمان خود را برنامه ریزی کنید یا خانه خود را مبله کنید. فاز 2 معماری ، جزئیات ، بزرگنمایی ها مدل سازی سه بعدی از پروژه ها با 3D مکس و یا CAD حجم سازی و نماسازی با نرم افزارهای تریدی مکس… در این مرحله از فرآیند طراحی معماری ی آنلاین، کارفرما اطلاعات تکمیلی خود را مانند ابعاد، اندازه، محدودیت ها و دغدغه های موجود در طراحی، تصاویری از محل مورد نظر، فایل های لازم برای طراحی و سایر اطلاعات به نظر مهم را برای مهندس ارسال و از طریق واتساپ ارسال می نماید. بنابراین پس از بدست آوردن اطلاعات درباره موقعیت زمین، ابعاد و اندازه ها، اقلیم و ضوابط مربوط به آن منطقه شروع به طراحی نقشه های فاز یک که همان پلان، نما و برش هست مینماییم. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند.

ساختمان ویلایی سه طبقه

از همه مهم تر در مورد سبک مورد علاقه ی کارفرما از او سوال کنید که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند و یا طراحی سبک مدرن را می پسندند. در مرحله ی اول برای رسم یک پلان باید با کارفرمای پروژه یک جلسه برگزار کنید و تمام نیاز های کارفرما را به صورت دقیق یادداشت کنید. این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند. به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

کاربری

مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. رعایت همین اصول و نکات به‌ظاهر ساده، می‌تواند کیفیت طراحی پلان‌های معماری شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. موقعیت دسترسی ساختمان از شمال و در سه طبقه طراحی شده و نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است .

در راستای کاهش زمان و هزینه ی کارفرمایان , گروه تخصصی معماران ما سعی بر آن دارد که خدمات مهندسی خود اعم از طراحی پلان(نقشه ی ساختمان) , نما خارجی و طراحی داخلی را بصورت آنلاین و فقط با دریافت ابعاد ملک و خواسته های مالک , طراحی و در کمترین زمان و نازلترین قیمت ارسال نماییم. کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید. پس از طراحی نقشه ساختمان بصورت دو بعدی و تایید اولیه توسط کارفرما طراحان آرین پاراکس اقدام به مدل سازی پلان و طراحی سه بعدی می کنند. جهت مشاهده پلان های سایر پروژه ها اعم از ویلایی ، مسکونی ، اداری تجاری و نما به بخش پروژه ها زیر مجموعه طراحی نقشه ساختمان مراجعه کنید .

بخش های بزرگ و وسیع مثل فضای اصلی خانه برای گرم و سرد شدن کامل به انرژی بیشتری نیاز دارند ولی دمای اتاق های کوچک مثل خواب شخصی با هزینه کمتری قابل تنظیم است. بنابراین اگر هدف شما مدیریت هزینه‌های انرژی است، اندازه اتاق ها را در نظر بگیرید. عبور و مرور راحت یعنی اینکه افراد و حیوانات خانگی بتوانند به راحتی در میان ساختارها حرکت کنند و همچنین جابجا کردن وسایل نیز به راحتی صورت بپذیرد. کنترل عبور و مرور یعنی توجه به موقعیت صحیح فضاها نسبت به یکدیگر، محل قرارگیری لوازم و وسایل و سایر کارهایی که در زمینه طراحی می‌توانیم انجام دهیم تا عبور و مرورها در خانه بهتر انجام شود. پس از تایید نقشه های فاز یک و تاییدی از جانب کارفرما و بعد از آن تایید شهرداری منطقه ی مربوطه وارد مرحله ی نهایی که طراحی نقشه های اجرایی است میشویم. مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان).