دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان اجرای نقشه کشی ساختمان در تهران بازدید و مشاوره رایگان

قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است. 8-یک طرح ویلا و یا آپارتمان خوب باید کامل باشد و همه جانبه باید اصولی و خوب باشد یعنی هم باید پلان زیبا و هم نمای خوبی داشته باشد تا در نهایت پروژه‌ای کامل باشد. چون وقتی انسان وارد یک بنا می شود، دریافت های روانی و احساسی که از بنا دارد، هم از منظر بیرئنی است و هم وقتی که در درون آن قرار می گیرد پس هم فرم و نمای آن بنا و هم پلان آن اهمیت دارد که از هر دو زاویه زیبا و کارا باشد. در واقع داشتن یک طرح ویلا و یا آپارتمان خوب یک سرمایه است و باید آن را در دل پروسه سرمایه گذاری قرار داد و به طرح به دید هزینه نباید نگاه کرد چون از یک طرح خوب است که یک بنای خوب خلق می شود و انسان در ارتباط مستقیم با آن قرار می گیرد.

داشتن وید در پلان می تواند فضا را دلباز تر و محیط را برای بازدید کننده جذاب تر نماید. بسته به نیازهای اصلی کارفرما طرح شکل گرفته و همزمان پلان و حجم بنا طراحی می شود. عوامل مختلفی بر روی طراحی پلان ساختمان دو خوابه و بیشتر تاثیرگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به متراژ زمین، کاربرد ساختمان( مسکونی، تجاری، اداری و …)، بودجه، قوانین شهرداری و …اشاره کرد. توجه به استانداردهای طراحی پلان ساختمان موجود که شامل نور کافی، جهت قرارگیری مناسب سایر قسمت‌ها و عرصه‌ها، اولویت بندی موقعیت‌های بنا و …. نکته مهم دیگر در طراحی نقشه های ساختمانی توجه به نیاز های کارفرمای پروژه است که در طراحی این ساختمان به صورت کامل به این نیازها توجه شده است. نشیمن بزرگ ۵۴ متر مربعی ، آشپزخانه ای که به تراس متصل باشد ، در نظر گرفتن اتاق خواب مستری که به فضای تراس دسترسی مستقیم داشته باشد و در نهایت طراحی خانه ای که برای یک خانواده ۵ الی ۶ نفره ایده آل باشد.

  • یک سالن نشیمن به مساحت ۵۶ متر مربع در نظر گرفته شده که بر اساس نیاز و خواسته کارفرما این متراژ منظور شده .
  • بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است.
  • طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد.
  • طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد.
  • طراحی ساختمان برای تمامی پروژه های ساختمانی لازم و ضروری است که توسط یک معمار یا مهندس ساخت انجام می گردد.

در پلان موقعیت محل ساختمان شما هاشور پر رنگ زده و همسایگی ها هاشور کم رنگ، همچنین طراحی حیاط و فضای سبز در پلان موقعیت نمایش داده می شود. گاهی اوقات می خواهیم قسمتی از فضای داخلی ساختمان و جزئیات اجرایی آن را به نمایش بگذاریم که از مقطع استفاده می کنیم، مقطع یک صفحه برش بوده که ممکن است ساختمان را در طول یا عرض برش داده و صفحه برش را به صورت نمای داخلی نمایش دهد. انجام شده این مهندسین مشاور، قابل رویت و بررسی هستند.خدمات ثبت سفارش طراحی پلان آنلاین و یا حضوری در مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران از طریق کلیک بر روی لینک زیر انجام می شود. این سازه ها بر اساس نوع آب و هوای منطقه، شرایط محیطی، نیروی عملیاتی و هزینه اجرای آن تعیین می گردند.

بهترین نقشه ساختمانی ، نقشه هایی هستند که منطبق بر اصول و استاندارد های معماری ، نیازهای کارفرمای پروژه و اقلیم منطقه طراحی شوند. در این بخش به بررسی نقشه ساختمان سه خوابه ای می پردازیم که توسط مهندس خیری برای یکی از کارفرمایان اصفهانی به نام آقای ناصری فرد طراحی شده است. این پلان معماری به صورت فاز یک طراحی شده و سعی شده نیازهای دقیق کارفرمای پروژه در طراحی پلان مدنظر قرار گیرد.در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه می پردازیم. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد. طراحی نما ساختمان بسته به سلیقه کارفرما دارد که شامل سبک های مختلف مدرن ، کلاسیک ، نئو کلاسیک ، ایرانی و سایر سبک ها است.طراحی نما در شرکت آرین پاراکس به صورت سه بعدی ارائه می گردد.

طراحی نقشه های فاز یک معماری

از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم. حتماً باید یک فیلتر (فضای تقسیم) در محل ورودی آپارتمان طراحی کنید. این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. بنابراین توصیه می‌کنم چنین واحدهایی را به‌صورت دوخوابه طراحی کنید تا کلیه فضاها به لحاظ عملکرد، جانمایی و مساحت، از استاندارد و کیفیت مناسبی برخوردار باشد. این ساختمان جنوبی از سمت شرق نیز دسترسی دارد.برای آن لنداسکیپ و استخر زیبایی طراحی شده است. سازه ساختمان بتنی است و نمای زیبا و مدرن آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

طراحی درب ها و پنجره ها

هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد. پس داشتن یک طرح خوب باعث می‌شود تا بتوان خیلی راحت‌تر وارد مرحله اجرا و ساخت ویلا و یا آپارتمان خود شد. ۲- بالکنی که در قسمت نمای اصلی و مخصوصا در قسمت پخ در ساختمان‌های سرنبش طراحی می‌شود، بیشتر جنبه زیبایی و نمای ساختمان دارد و با توجه به محرمیت کم و وجود سر و صدای زیاد و آزاردهنده و… از کارآیی آن تا حد زیادی کاسته می‌شود.

چرا که طراحی نمای ساختمان باید همراه با طراحی نقشه معماری همزمان و در ذهن طراح معمار انجام گیرد. با توجه به محل قرارگیری پروژه و ارزش واحد های تجاری ، در نظر گرفتن حداکثر متراژ مفید تجاری و در عین حال زیبایی بصری بنا در فرم از نکات مهم در طراحی ساختمان های تجاری می باشد. قرار گیری محل دسترسی ها دستگاه پله اصلی، پله فرار و پله برقی از نکات مهم در پلان های تجاری است.

طراحی نقشه دکوراسیون داخلی ساختمان

برای عضویت در گروه ویژه سایت رادآرشیتکت و دریافت آموزش‌های رایگان معماری، همین الان ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. ما نقشه های فراوانی طراحی و آماده کردیم،که شما دوستان عزیز می توانید در کمترین زمان،فوری و آسان نقشه های دوست داشتنی خودتان را تهیه کنید . بخش سوم طراحی تأسیسات ساختمان که در آن به طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی پرداخته می‌شود.

در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت. 3- گاهی برای اخذ مجوز از نهادهای دولتی و اصناف احتیاج به نقشه وضع موجود ساختمان است که تیم آرین پاراکس بعد از بازدید ظرف مدت پنج الی ده روز کاری این نقشه ها را ترسیم می کند. نمای ساختمان از جمله مواردی است که باعث زیباتر جلوه دادن ساختمان شما می شود و برای مالک ساختمان ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد. برای شروع ، یک طرح تک خط با اندازه و چیدمان اتاق های ساختمان با در نظر گرفتن اهمیت و نوع آن ها تهیه شده است. از جایی که نخستین برخورد افراد با یک پروژه ساختمانی از راه دیدن نمای خارجی ساختمان شکل می‌گیرد.