دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان اجرای نقشه کشی ساختمان در تهران بازدید و مشاوره رایگان

بعد از مشاهده پیامتون همکارانم لغو شده در نظر گرفتن درخواستتون رو. مساله ی ذکر شده در این مطلب اشاره به این دارد که بهتر است تناسبات نقشه ی خانه، خیلی کشیده نباشد. در این خانه تلاش شده عرصه بندی رعایت شود، و می‌توان با اغماض در این بخش نمره ای نسبتا قابل قبول به این نقشه داد. اما در قسمت بعدی این مطلب که در خصوص دید ها صحبت می کنیم، به این مساله بیشتر خواهیم پرداخت. ابتدا توسطلینک ثبت نام در منوهای اصلی سایت فرم عضویت را تکمیل نمایید و سپس آگهی خود را بعد از مطالعه قوانین توسط لینک درج آگهی ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید.

پیمانکاران معمولاً توسط طراحان معماری استخدام می شوند و یا برخی از آنها به طور مستقل کار می کنند. در این مرحله ریزه‌کاری‌ها و اصلاحات کوچک بدون تغییرات کلی در پلان صورت می‌گیرد. در این قسمت طراح باید به فیلترهای ورودی وداکت‌های تاسیساتی نیز توجه نشان دهد تا خروجی مناسبی داشته باشد. شامل فضاهای باز مانند حیاط و نیمه باز مانند بالکن، نورگیر و … می‌شود.

  • تا مبلمان نشود،نمی توان پی به اشتباهات آن برد؛اینجاست که نقش طراح و یک نقشه ساختمانی مطلوب،نمود پیدا می کند .خانه معمار با بیش از دو دهه تجربه در حوزه طراحی نقشه ساختمان مسکونی به شما تضمین می دهد،که این اشتباهات برای مشتریانش رخ نخواهد داد.
  • که با توجه به طبق ضوابط ابلاغی ابعاد مفید چاه آسانسور 200×160 سانتی متر می‌باشد.
  • لازم است تا حین ترسیم نقشه به نور ورودی هم توجه کافی را داشته باشید.
  • نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است.
  • این نقشه در زمین شمالی جنوبی به مساحت ۱۱.۹×۳۰.۲ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا نمایید.

حتما در طراحی نقشه ساختمان، یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق والدین (اتاق‌خواب مستر)، بزرگ‌تر از سایر اتاق‌ها طراحی کنید. حداقل فضای استاندارد و کافی برای اتاق‌خواب والدین به علت وجود تجهیزات بیشتر، حدود ۱۵ مترمربع است که می‌تواند بسته به زیربنای مفید واحد مسکونی، حتی تا ۳۰ مترمربع و بیشتر هم طراحی گردد. پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است.

نقشه برداری و نقشه کشی ساختمان در تهران

نمونه پلان‌هایی که به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند و امکان مشاهده همه‌ی بخش‌ها و شیوه چیدمان لوازم هم در آن مشخص شده است. با استفاده از نقشه‌های سه بعدی می‌توانید دید بهتری نسبت به ساختمانی که قصد ساخت آن دارید، داشته باشید. در هنگام طراحی نقشه ساختمان مسکونی، باید به سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی (همجواری‌ها و دسترسی‌ها) توجه ویژه‌ای داشته باشید. ازآنجاکه مهم‌ترین و مفیدترین نور در طول روز، نور جنوب بوده و در ساختمان‌های جنوبی این نور از سمت حیاط تأمین می‌شود، حتماً باید توجه کنید که جانمایی فضاهای داخلی در پلان معماری به‌گونه‌ای باشد که فضاهای عمومی و آشپزخانه مشرف به حیاط و اتاق‌خواب‌ها مشرف به خیابان طراحی شود. پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است.

نقشه ساختمان سه طبقه که با سازه اسکلت بنایی پیاده سازی شده است.این نقشه دارای موقعیت دسترسی از سمت شمال است و دو واحد سه خوابه به اضافه پارکینگ را شامل می شود. همه ی ما در ساختمان هایی زندگی می کنیم و دیوارهای آن خواسته یا ناخواسته تاثیر به سزایی در زندگی مان دارد. هر روز بارها بین اتاق خواب، آشپزخانه و سالن اصلی رفت و آمد می کنیم و به راحتی متوجه نکات مثبت و منفی فضایی که در آن زندگی می شویم. نقشه و پلان فضایی که در آن زندگی می کنیم، نقش به سزایی در کیفیت فضایی هر محیطی دارد.

۷- مساحت و اندازه فضاهای داخلی پلان معماری

برای انجام کار اصولی به دفاتر طراحی و اجرای ساختمان مراجعه کنید. مشاوره طراحی را هم انجام خواهند داد که همگی مشمول هزینه خواهد شد. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود.

نحوه محاسبات سازه و ستون گذاری برای تامین پارکینگ‌ها بسیار مهم است، با توجه به تعداد پارکینگ‌ها ستون‌ها بایستی تا حد امکان موازی باشند و با فاصله‌های حدودی4 الی 7.5 متر نسبت به یکدیگر قرار گیرند تا سازه ای بهینه و سبک داشته باشیم. پس از معین کردن محل قرار گیری پله‌ها و آسانسور نوبت به لکه گذاری(یعنی تعیین موقعیت حدودی مکان‌های مختلف) می‌رسد. این قسمت کاملا بسته به مهارت، تجربه و خلاقیت نقشه‌کش است ولی به طور کلی هدف در این بخش در آپارتمان‌ها قرارگیری مناسب عرصه‌های خصوصی در یک طرف و عرصه نشیمن در طرف دیگر است. معمولا در پهنه بندی مسکونی که با حرف R تعریف می شود تا 60 درصد زمین + 2 متر مالک مجاز به ساخت بنا است.

اگر هنگام ستون گذاری با این مشکل مواجه شدید‌که ستون ها در وسط قرار گرفتند در طراحی نقشه ی خود تجدید نظر کنید. اگر هم مجبور به قرار دادن ستون در وسط فضا شدید با یک چیدمان مناسب آن را کاور کنید. گروه معماری آرکابا سال ها تجربه در زمینه طراحی ساختمان، هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود. برای موفقیت در طراحی باید به معماری فیزیکی ساختمان دقت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. اگر می خواهید یک ساختمان را بازسازی کنید در اولین قدم باید به فکر یک طراح ساختمان باشید.

بتن ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به پروژه ساختمانی باید نوع مناسب آن انتخاب گردد. برای ساختمان های کوچک معمولاً این کار توسط یک طراح ساختمان، نقشه کش،طراح داخلیو یا پیمانکار انجام می شود. طراحی برای پروژه های ساختمانی بزرگ نیاز به عده زیادی از افراد حرفه ای تحت نظارت یک معمار دارد. اگر پلان کار به صورت اصولی ترسیم نشود، خروجی یک سازه استاندارد های لازم را نخواهد داشت. موقعیت اتاق خواب‌ها باید در عرصه خصوصی و با دقت بسیار فراوان انتخاب شود.

بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. پیشنهاد می کنیم یکی از مشاوره های سایت در زمینه ی بررسی پلان یک واحد مسکونی را مطالعه کنید.