دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان مسکونی بهترین پلان اینجاست

پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد. نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند. در آرین پاراکس با وجود آرشیو گسترده نقشه های ساختمانی در ابعاد مختلف هیچ گونه نقشه آرشیوی به مالکین عزیز ارائه نمی گردد در واقع نقشه از ابتدا و طبق خواسته های کار فرما ترسیم می گردد. الف) پلان ساختمان ویلایی که ساز و کار مسکونی داشته یعنی پلان ویلایی مسکونی که افراد اسکان دائمی در آن دارند.

  • برای دانلود فیلم باکیفیت و فایل پی‌دی‌اف آموزش ستون‌گذاری ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.
  • پلان ها جهت ایده برداری منتشر شده اند و اسراری از سوی آیچوب برای ساخت آنها صورت نگرفته .
  • حتما در طراحی نقشه ساختمان، یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق والدین (اتاق‌خواب مستر)، بزرگ‌تر از سایر اتاق‌ها طراحی کنید.
  • از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است.

ضمنا باتوجه به کاربردی بودن است قسمت بهتر است در ارتباط با ورودی و بالکن باشد. برای مثال در کاربری مسکونی نور جنوب برای آشپزخانه نامطلوب می باشد و برای پذیرایی و اتاق خواب بسیار مطلوب است. بعد از اتمام طراحی نقشه های محاسبات سازه نوبت به طراحی نقشه های برق و مکانیک می رسد که به طور همزمان با هم پیش می روند و هیچ ارجحیتی نسبت به یک دیگر ندارند.

منظور از مقطع ساختمان چیست؟

معمولا طراحی نقشه ساختمان پایه و اساس هر پروژه ی ساختمانی بوده است. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است.

مراحل طراحی نقشه معماری یک ساختمان مسکونی

علی رغم اینکه متأسفانه بعضاٌ به این موضوع اهمیت نمی دهند؛انتخاب طراحی نقشه ساختمان مسکونی می تواند روی وضعیت روانی و رفاهی خانواده شما تبعات مثبت یا منفی داشته باشد.پس در این امر نهایت دقت را داشته باشید. شما در جلساتی که با مهندسان معمار خود برگزار می‌کنید، در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا خواسته‌ها و ویژگی‌ها و فضا هایی را که در ساختمان و ویلا مورد نیازتان است، بیان کنید. علاوه بر این نکاتی را در رابطه با ارتباط بین فضاها، مانند چگونگی ارتباط فضای نشیمن و آشپزخانه و… را با معمار خود در میان بگذارید؛ تا در نهایت او نیز طبق سلیقه و خواسته شما نقشه کشی ساختمان و یا ویلای شماره‌ را انجام دهد. حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید.

۱. پلان یا نقشه ساختمان چیست؟

به امید خدا بعد از این که مجددا فعال بشه از طریق سایت دسترسی به خدمات رو ایجاد میکنیم. متاسفیم که نمی تونیم همراهی تون کنیم و امیدواریم نتیجه خوبی بگیرید از طراحی منزلتون. معمولا برای طراحی یک واحد مسکونی مستطیل با کشیدگی کمتر می تواند نقشه ی بهتری به شما بدهد، البته به یاد داشته باشید که این مساله به مهارت طراح بستگی زیادی دارد. تاسیسات ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی توسط مهندسین تحصیل کرده و مجرب با بیش از 5 سال سابقه کاری… بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد.

در مورد آشپزخانه که قلب تپنده هر خانه‌ای است، پیشنهاد می‌شود که حداقل مساحت آن، از ۱۰درصد زیربنای مفید واحدمسکونی کمتر نباشد. به‌طورمثال، در آپارتمانی با زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع، آشپزخانه باید مساحتی در حدود ۱۵ مترمربع داشته باشد. در طراحی پذیرایی دقت کنید که استفاده‌کنندگان از این فضا و میهمانان، دید مستقیم به فضای کار آشپزخانه نداشته باشند تا کسی که در آشپزخانه مشغول فعالیت است (مخصوصاً در زمان حضور میهمان در منزل) معذب نباشد.