دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان مسکونی بهترین پلان اینجاست

از اساسی ترین مراحل ساخت یا بازسازی خانه، طراحی نقشه یا پلان ساختمان است. اگر پلان منزل شما مناسب نباشد، و ساختمان را بر مبنای نقشه ای نامناسب بسازید، مشکلاتی همراه شما خواهد بود که رهایی از آن ها گاهی غیر ممکن است! اگر در شرایطی هستید که نقشه ی خانه تان طراحی شده اما در خوب بودن آن شک دارید، یا نمی دانید چطور باید آن نقشه را بسنجید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی های یک نقشه ساختمان خوب را برایتان شرح دهیم. ما در این مقاله به بررسی مبحث نقشه کشی ساختمان و ویلا ، هزینه‌های آن و ضوابط شهرداری در طراحی و نقشه کشی ساختمان در شمال کشور می‌پردازیم. همان طور که می دانید بهترین نرم افزار برای رسم نقشه های معماری نرم افزار اتوکد است که سالیان سال است معماران از آن برای نقشه کشی استفاده می کنند.

  • و سپس از روی نقشه آماده شده، اقدام به نقشی کشی ساختمان و طراحی کند.
  • لطفا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنیم و در صورت تمایل و عقد قرارداد، طراحی پروژه‌تان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
  • در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد.

شامل اتاق‌های خواب والدین و فرزندان، اتاق مطالعه و کار است، در طراحی پلان ساختمان باید عرصه خصوصی در ارتباط با دیگر عرصه‌ها باشد و دارای دسترسی مناسب به سرویس‌های بهداشتی باشد. ما در شرکت آرین پاراکس قبل از طراحی پلان ساختمان روابط فضایی محیط را بررسی می کنیم و طبق آن طراحی کنیم. بررسی سایت و محدودیت های سایت طراحی بسیار مهم است چراکه مستقیما در طراحی پلان تاثیر گذار است.

انواع نقشه طراحی ساختمان

۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود.

ایده برای طراحی پنجره ویلای مدرن

این موضوع شاید برای فضایی مثل پذیرایی تا حدودی درست باشد، اما برای بسیاری از فضاهای داخلی اینگونه نیست. اتفاقاً در خیلی از موارد باید شدت نور ورودی به داخل فضا کنترل شود تا ایجاد مزاحمت نکند. دقت داشته باشید که میزان و شدت نورطبیعی وارد شده به فضاهای داخلی پلان، باید کاملا متناسب با مساحت و نوع کاربری آن فضا باشد. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد. به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. پس از طراحی معماری فاز یک پروزه، مهمترین قدم، طراحی فاز یک سازه آن است که بتوان استخوان و پیکره اصلی سازه بنا را جهت تامین فرم ارائه شده، ایجاد نمود.

3- هنگامی که یک پلان نادرست در محل پروژه شروع به ساخته شدن می‌شود و از اول به آن فکر نشده باعث می‌شود که در طول پروژه به فکر برطرف کردن نواقص و معایب آن بیفتید. این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود. 2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت. زمانی که یک ساختمان با نقشه و پلان بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند. سایت رادآرشیتکت علاوه بر طراحی پروژه‌های اجرایی، با آموزش‌های کاربردی و پروژه‌محور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند.

نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند. نقشه تمام دوبلکس طراحی شده و برای مقاومت بیشتر بنا از سازه بتنی در آن به کار رفته است.دسترسی از جنوب دارد و نمای ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است. نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. شما می توانید درخواستتان را در این صفحه ثبت کنید تا همکارانمان با شما تماس بگیرند. با توجه به مساحتی که ذکر کرده اید، به نظر می رسد هزینه ی طراحی در بازه ی بین 250 الی 350 هزار تومان باشد.

تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم. مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم. در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به این نکته توجه کنید که تراس‌هایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان طراحی می‌شود، بیشتر جنبه نمایی پیدا می‌کند و از کارآیی آن کاسته می‌شود. این تراس‌ها را باید به‌گونه‌ای طراحی کرد که در زمان استفاده ساکنین، به نمای اصلی ساختمان خدشه‌ای وارد نشود. حتماً ساختمان‌هایی را دیده‌اید که به دلیل فرهنگ متفاوت ساکنین هر طبقه و برحسب نیاز آن‌ها برای استفاده از بالکن، چه نمای زشت و نامتوازنی پیدا کرده‌اند.

ساختمان‌هایی هستند که در اطراف خود، دارای محوطه‌ای باز بوده و از ساختمان‌های پیرامون خود فاصله دارند. این ساختمان‌ها به صورت تک واحدی و در تعداد طبقات کم، طراحی می‌گردند. پله ها بر خلاف ظاهر ساده یکی از پیچیده ترین بخش ها در طراحی پلان کف هستند.

دکوراسیون داخلی به بررسی عوامل مختلفی مثل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، دیوار، سقف کاذب و دیگر عامل های کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان، مبلمان خواهد پرداخت. مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند. از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.

در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد. کلیک کنید و جزییات بیشتر از طراحی آپارتمان مسکونی را مشاهده کنید. طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس 250 متری با طراحی شیک و زیبا ،مدرن بوده و نمای آن کلاسیک می باشد. بخش اول طراحی معماری ساختمان که شامل پلان‌ها و طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان می‌باشد.