دسته‌ها
اخبار

طراحی پلان آنلاین مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. به‌همین علت نورگیری و تهویه مستقیم آشپزخانه بسیار مهم و حیاتی است. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. ازاین‌رو بهتر است فضای آشپزخانه را از تابش نور شدید محافظت کنید.

  • طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد.
  • در مرحله ی اول برای رسم یک پلان باید با کارفرمای پروژه یک جلسه برگزار کنید و تمام نیاز های کارفرما را به صورت دقیق یادداشت کنید.
  • یک برش افقی فرضی از ساختمان است که از ارتفاع تقریبا معادل ۲/۳ ارتفاع طبقه از کف انجام می گیرد تا طرح و جزئیات داخل ساختمان را نشان دهد.
  • چرا که آن چیزی که به یک سازه روح و نشاط میدهد چیزی نیست به جز معماری داخلی.
  • شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید.

طراحی نقشه های ساختمانی یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش معماری می باشد . البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. برای طراحی نقشه ساختمان مسکونی ۲۰۰ متری ، نمای مدرن پیشنهاد می شود.

طراحی های انجام شده از طریق ثبت سفارش

در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها و … شرکت آرکا بهره مند گردید. مهندس نقشه بردار به جمع آوری، آماده سازی، ذخیره سازی، پردازش، مدیریت، تحلیل، تلفیق، بازیابی و انتقال داده های مکان مرجع می پردازد. سیستم های سازه های فولادی به دسته های سیستم قاب خمشی، قاب های ساده به همراه مهاربند و قاب ساده به همراه دیوار برشی، قاب خمشی به همراه مهاربند و قاب خمشی به همراه دیوار برشی بتنی، قاب خمشی به همراه دیوار برشی فولادی تقسیم بندی می شوند. یک چیدمان نسبی طبق اصول و قواعد چیدمان، با قصد نمایان شدن ایرادات و اصلاح آن‌ها. در سازه فلزی نیز مشخصات تیراهن و ورق های تقویتی بادبندها و تیر های فرعی سقف بررسی و محاسبه می گردد. برنامه بنیاد برای نشان دادن اندازه و عمق پایه است ،ارتفاع برای نمایش نمای جلویی است.

یک نقشه ساختمان حرفه ای و اصولی، اولین گام برای احداث یک پروژه ساختمانی می باشد. طراحی ساختمان برای تمامی پروژه های ساختمانی لازم و ضروری است که توسط یک معمار یا مهندس ساخت انجام می گردد. یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید.

عملکردی بودن و در عین حال زیبا بودن فضای زندگی رابطه مستقیم با روحیه و احساسات انسان در بلند مدت دارد. روابط فضایی در طراحیپلان ساختمانتوجه بسیاری نیاز دارد تا به درستی شکل بگیرد زیرا تاثیر آندر طول زمان در زندگی ساکنین کاملا مشخص است. با گذر زمان نیازهای انسان ها تغییر کرده است و بهترین حالت طراحی نقشه خانه ( طراحی پلان) زمانی اتفاق می افتد که کاملا شخصی سازی شده و براساس نیاز فرد و یا افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. امروزه تنوع زیادی در نوع سقف ها و اسکلت های ساختمانی وجود که باعث سبک تر شدن ساختمان شده و در طراحی سازه ساختمان بسیار موثر است . از سقف هایی که بسیار رایج شده اند می توان به سقف کوبیاکس ، یوبوت و عرشه فولادی در سازه های فلزی اشاره کرد. از این رو کارفرما پس از تایید ی تهیه شدن نقشه معماری ممکن است متقاضی نقشه ی طراحی دکوراسیون داخلی، و همچنین طراحی نقشه نمای ساختمان و محوطه سازی باشند.

نقشه خانه یک طبقه

به عنوان مثال نمایی از ساختمان یک فروشگاه مواد غذایی که به شکل سبد طراحی شده یا فروشگاه کیف که به شکل کیف دستی طراحی شده بسیار شگفت انگیر و مسحور کننده است. در واقع برای اینکه در طراحی جزئیات داخل ساختمان مشخص شوند پلان آن ترسیم می‌شود. وقتی به طراحی نقشه ساختمان اقدام می‌کنید، محیط های لازم در ساختمان را باید تعیین کنید. طراح خوب کسی است که این محدودیت ها را شناسایی و جایگزین مناسبی برایشان پیدا کند.

اگر منظره ی طبیعی کوه، رودخانه یا هرمنظره جذاب دیگری در هر سمت پلاک قرارگرفته باید بدانیم که چگونه دید به این منظره را به داخل خانه بکشانیم. دوستداران تمام چیزهای طبیعی موظفند از دنج بودن در یک فضای داخلی ویلای روستیک دلپذیر لذت ببرند. زیبایی ساده و بی‌نظیر طراحی ویلا روستیک بیش از حواس را ارضا می‌کند، بلکه با محیط آرامش‌بخش خود روح را تسکین می‌دهد.

لازم است تا حین ترسیم نقشه به نور ورودی هم توجه کافی را داشته باشید. پلان به بیننده نمای برشی افقی از ارتفاع حدود 2.3متر نسبت به کف ساختمان ساخته شده می‌دهد؛ به عبارت دیگر می‌توان پلان را طرح یا دیاگرامی با اندازه و نسبت‌های مشخص نسبت به مقادیر اصلی یک بنا فرض کرد که با هدف نمایش جزئیات از دید بالا رسم می‌شود. بنابراین بدیهی است که رسم هم‌چون طرحی از یک ساختمان، اتاق و … باید بر اساس مراحل و اصول خاصی صورت گیرد تا نتیجه نهایی کاربردی و سودمند باشد. پیش از بیان مراحل و نکات طراحی پلان ساختمان بهتر است ابتدا انواع پلان و سپس مفهوم عرصه را شرح دهیم.