دسته‌ها
اخبار

قواعد و قوانین نقشه کشی ساختمان و اصول آن در شمال کشور وبسایت ایستافرم

در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد. اکثر معماران در هنگام طراحی نقشه ساختمان جنوبی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند.

  • تمام تلاش خود را بکنید تا در نقشه ای که طراحی می کنید دیوار های کج و با زاویه نداشته باشید بهترین دیوار ها، دیوارهایی هستند که زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که در اصطلاح گونیا شده به آن می گویند.
  • برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید.
  • لطفا پلان ساختمان مسکونی که خریداری کردید رو از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره پشتیبانی ۰۹۹۰۲۲۰۱۹۶۱ ارسال کنید تا آن را با دقت بررسی و راهنمایی‌تان کنیم.

به امید خدا بعد از این که مجددا فعال بشه از طریق سایت دسترسی به خدمات رو ایجاد میکنیم. متاسفیم که نمی تونیم همراهی تون کنیم و امیدواریم نتیجه خوبی بگیرید از طراحی منزلتون. معمولا برای طراحی یک واحد مسکونی مستطیل با کشیدگی کمتر می تواند نقشه ی بهتری به شما بدهد، البته به یاد داشته باشید که این مساله به مهارت طراح بستگی زیادی دارد. تاسیسات ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی توسط مهندسین تحصیل کرده و مجرب با بیش از 5 سال سابقه کاری… بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد.

بنابراین (مخصوصا اگر ساختمان در نبش گذر اصلی و شلوغ قرار دارد) بهتر است بالکن اصلی ساختمان در این قسمت طراحی نشود. پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است . این پلان غربی دارای چهار طبقه دو واحدی است .واحد ها در نقشه دو خوابه طراحی گردیده اند .سازه انتخاب شده برای این آپارتمان هم سازه بتنی است .این نقشه را به همراه دو طرف نما در اینجا دریافت کنید. پلان های اجرایی این نقشه با تمام جزئیات به همراه فایل نما و دکوراسیون مخصوص این نقشه مشاهده فرمایید.این نقشه اسکلت بتنی و دارای دسترسی شمال است. در این نقشه که در دو طبقه طراحی شده ،سازه ساختمان به صورت اسکت بتنی است.جزئیات بیشتر و نمای ساختمان را دراینجا مشاهده کنید. انتخاب سازه آن موثر از یک طبقه بودن ساختمان و هزینه کمتری نسبت به اسکلت بتنی برای کارفرما است.

-نقشه مقطع ساختمان

برای مشاهده تمامی دیتیل ها و جزئیات اجرایی اینجا کلیک کنید.نقشه ای که مشاهده می کنید دارای دسترسی شمال و سازه بتنی است. پلان ساختمان دوبلکس واقع در نبش کوچه است و دارای سظح دسترسی از دو طرف جنوب و شرق است .این پلان از شرق به میزان 13.8 و از غرب 15 متر پیشروی دارد.نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است. در هر ساختمانی بسته به نوع و سبک کاربری خود (مسکونی – اداری – تجاری) باید 3 بخش به صورت الزامی طراحی شود.

خدمات طراحی معماری آنلاین چیست؟

معمولا طراحی نقشه ساختمان پایه و اساس هر پروژه ی ساختمانی بوده است. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است.

در شرکت آرین پاراکس برای نقشه کشی ساختمان نیازهای ساختمان و کارفرما مورد بررسی قرار می گیرد و خدمات مهندسی طبق ضوابط شهری و نیاز مالکین محترم ارائه می گردد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود. این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود.