دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس

اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با ترسیم نقشه‌ی یک سازه‌ی تجاری کاملا متفاوت خواهد بود. زمانی که می‌خواهید کار ترسیم نقشه را شروع کنید باید نیازها و انتظارات خود را از ساخت سازه تعیین کنید. در واقع مهم ترین گام برای اینکه خروجی کار مطابق میل شما باشد این است که بدانید چه می‌خواهید. البته نکات دیگری در ترسیم پلان ساختمان نیز تاثیر گذار است اما این هشت نکته بیشترین تاثیر را در طراحی یک پلان ساختمان دو خوابه و سه خوابه خواهد داشت. واضح است که ورودی واحد بایستی دسترسی مناسبی به نشیمن و عرصه خانوادگی داشته باشد، از طرف دیگر آشپزخانه نیازمند نور و تهویه مناسب و ارتباط با نشیمن و سالن غذاخوری(در صورت وجود) و نیز دسترسی مناسب به ورودی می‌باشد. نکته قابل توجه آن است که موقعیت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد در عین ارتباط با عرصه خانوادگی و نشیمن، نمایانگر سینک و اجاق نباشد.

  • حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید.
  • در کل توجه داشته باشید که یک خانه خوش نقشه بهتر است به شکل یک مستطیل خیلی لاغر نباشد.
  • برای طراحی پلان معماری ساختمان‌تان، لطفا با شماره شرکت تماس بگیرید.
  • در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید.
  • که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود.
  • دکوراسیون داخلی به بررسی عوامل مختلفی مثل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، دیوار، سقف کاذب و دیگر عامل های کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان، مبلمان خواهد پرداخت.

اگر ساختمانی که طراحی میکنید چند طبقه است و فضای کافی دارد حتما بالکن و یا تراسی متناسب با فضا تعبیه کنید. بنابراین طراحی نقشه کار راحتی نیست و حتما باید زمان زیادی را به عنوان یک طراح صرف کنید تا در نهایت یک نقشه ی عالی تسلیم کارفرما کنید. این چیزی است که ما در اینجا در گروه معماری آرکا دوست داریم و بیش از 10 سال است به مشتریان در انجام آن کمک می کنیم. طراحی تأسیسات ساختمان که شامل طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می شود. با این حال برای عموم مردم، اهمیت و جایگاه طراحی در ساختمان سازی چندان واضح نیست!

بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود. جهت ساخت هر بنا اعم از ساختمان مسکونی، اداری، تجاری، محوطه سازی فضای سبز جهت حیاط، بام، شهرسازی، تغییر و یا طراحی دکوراسیون داخلی، بناهای کوچک و بزرگ، در قدم اول یک طرح از بنا و یا فضای مورد نظر بر اساس خواسته ها و محدودیت ها و دغدغه های کارفرما تهیه می شود.

برای طراحی پلان معماری ساختمان‌تان، لطفا با شماره شرکت تماس بگیرید. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است. نقشه این ساختمان در دو طبقه طراحی شده و دارای دو طبقه جداگانه زیرزمین و همکف است .

نقشه ساختمان 3 طبقه

همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود. بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند.

طراحی پلان معماری ساختمان دو طبقه

سازه این نقشه به صورت اسکلت بنایی و دسترسی به آن از سمت جنوب پلان صورت میگیرد (دسترسی سمت حیاط). به طور کلی برای واحدهای مسکونی نیز می توان از نورگیرهای سقفی استفاده کرد؛ زیبایی و ترکیب آن با طرح کلی ساختمان به خلاقیت طراح و کیفیت طراحی بستگی دارد. ضمنا در طراحی نورگیرهای سقفی باید به مسائل اقلیمی نیز توجه شود. برای مثال اگر میزان بارندگی در اقلیم مورد نظر شما زیاد است، باید در طراحی و اجرای این نورگیرها تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود. طراحی سنتی , متریال سنتیتولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و…. در آخر نیز هنگام ستون گذاری به این نکته توجه کنید که ستون ها نباید در وسط فضا ها قرار بگیرند و بهترین مکان ها برای قرار دادن دیوار ها قسمت های گوشه ای و به صورتی هستند که بخشی از ستون داخل دیوار قرار بگیرد.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی مدرن

در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. پروسه خدمات مهندسی به این صورت است که در اولین گام نقشه معماری ترسیم میشود. و سپس از روی نقشه آماده شده، اقدام به نقشی کشی ساختمان و طراحی کند.

این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود. با توجه به نوع سبک معماری در نظر گرفته شده برای پروژه ساختمانی تعیین می گردند. تأسیسات ساختمانی هم از اهمیت ویزه ای برخوردار می باشند که شامل تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی و آسانسور می شوند. اگر هم ساختمان قدیمی است با نقشه برداری ساختمان و تهیه پلان وضع موجود می توان اقدام به طراحی نما نمود. روش لکه‌گذاری پلان در زمان طراحی نقشه ساختمان‌های شمالی تقریباً مشخص است. در این ساختمان‌ها همیشه فضای عمومی اصلی، یعنی پذیرایی و در بسیاری موارد آشپزخانه و گاهی هم نشیمن خصوصی، مشرف به حیاط طراحی می‌شود که از بهترین نور، یعنی نور جنوب برخوردار است.

در طراحی نقشه برق جانمایی و جزئیات سوکت های برق ، تلفن ،آنتن مرکزی ، مشخصات سیم ها ،سیستم های روشنایی و صوتی و … پرداخته می شود. در نقشه های مکانیک ،که شامل تعیین جزئیات سیستم های سرمایشی و گرمایشی،گازرسانی ،آبرسانی ،فاضلاب و … است. حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز اشخاص ترجیح می دهند که حساب شده گام بردارند و قبل از هر گونه اقدام اجرایی از جزئیات آن با خبر باشند . یک سالن نشیمن به مساحت ۵۶ متر مربع در نظر گرفته شده که بر اساس نیاز و خواسته کارفرما این متراژ منظور شده .