دسته‌ها
اخبار

چطور متوجه شویم نقشه ی خانه مان نقشه ی مناسبی است؟بهترین نقشه خانه مستطیلی

7- خیلی از کارفرماها، ویلا ها و آپارتمان‌هایی که می‌سازند برای سکونت خودشان نیست بلکه قصد ساخت و سپس فروش آن را دارند. اگر از این منظر به ساخت بنا بنگریم هم باز به این نتیجه می‌رسیم که حتی در این شرایط هم باید طرح و نقشه خوب و اصولی را بسازند تا پس از اتمام پروژه بتوانند آن را به فروش برسانند. اگر یک ویلا و یا یک آپارتمان زیبا و با رعایت اصول معماری و ضوابط مهندسی بسازند هنگام فروش می‌توانند قدرت چانه زنی بیشتری با مشتری داشته باشند و معامله را به سرانجام برسانند.

  • نحوه محاسبات سازه و ستون گذاری برای تامین پارکینگ‌ها بسیار مهم است، با توجه به تعداد پارکینگ‌ها ستون‌ها بایستی تا حد امکان موازی باشند و با فاصله‌های حدودی4 الی 7.5 متر نسبت به یکدیگر قرار گیرند تا سازه ای بهینه و سبک داشته باشیم.
  • عموماً این مدل ساختمان‌ها به محیط خارج از ساختمان دید داشته و بیشتر از یک نما دارد.
  • هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد.
  • گاهی اوقات می خواهیم قسمتی از فضای داخلی ساختمان و جزئیات اجرایی آن را به نمایش بگذاریم که از مقطع استفاده می کنیم، مقطع یک صفحه برش بوده که ممکن است ساختمان را در طول یا عرض برش داده و صفحه برش را به صورت نمای داخلی نمایش دهد.
  • چون به طور کلی کارفرما بعد از تمام شدن نقشه کشی ساختمان برای اخد جواز های مورد نیاز اقدام میکند.

طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. پیشنهاد جدی من به شما این است که در طراحی نقشه ساختمان‌هایی که مساحت مفید آن‌ها کمتر از ۱۳۰ مترمربع است، به‌هیچ‌عنوان سه اتاق‌خواب طراحی نکنید.

طراحی و اجرا صفر تا صد ساختمان شما با متخصصین هیرادانا

طراحی پلان ساختمان اولین فاکتور مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد که اساس طرح ساختمان است.در طراحی نقشه معماری ساختمان فاکتورهای مختلفی تاثیر می گذارند از جمله تعداد و نوع و سن کاربران استفاده کننده از آن محیط و کاربری آن ساختمان. طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد. طراحی محوطه و فضای سبز هم مانند نمای ساختمان به صورت سه بعدی و انیمیشن ارائه می گردد. برای شروع یک پروژه ساختمانی پس از مطالعات اولیه نیاز به طراحی نقشه معماری است امر نقشه کشی ساختمان آن قدر حائز اهمیت است که سابقه چند هزار ساله در تاریخ معماری ایران و جهان دارد. طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند .

طراحی های انجام شده از طریق ثبت سفارش

در مورد محل قرار گیری اتاق ها از ایشان سوال کنید که آیا اتاقی را برای مهمان مد نظر دارند و یا تمام اتاق ها برای استفاده ی شخصی می باشد زیرا اتاق های مهمان معمولا در نزدیکی ورودی قرار داده می شوند. مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد. در نظر گرفتن محل پارکینگ ها و تعداد آن ها بسیار مهم است و تاثیر مستقیم در پلان ستون گذاری فضا دارد. در زمان تهیه نقشه های اداری باید شرایط تهویه هوای محیط را در نظر گرفت.

۳. معرفی پلان موقعیت و پلان شیب بندی بام

در انتهای زمین هم معمولاً فضاهای خصوصی ساختمان، یعنی اتاق‌خواب‌ها طراحی می‌شود. برای تأمین نور و تهویه طبیعی اتاق‌خواب‌ها، حتما باید یک نورگیر در انتهای ساختمان طراحی شود. نقشه ساختمانی که در سه طبقه طراحی شده است شامل طبقه زیرزمین ،همکف و اول است. در طبقه زیر زمین ،پارکینگ قرار دارد.طبقه همکف و اول نیز هرکدام به یک واحد مستقل 3 خوابه اختصاص یافته است .این پلان دارای طراحی اختصاصی نما و دکوراسیون داخلی است .