دسته‌ها
اخبار

از 8 اشتباه رایج اجتناب کنید و خانه ای کاربردی و دنج بسازید!


خانه ما مطمئناً جایی است که باید در آن بیشتر احساس راحتی و آرامش کنیم. بعد از یک روز طول، و پرمشغله، همه به استراحت و زمان برای خود و خانواده‌شان نیاز دارند، و این کجا لذت‌بخش‌تر از خانه شماست؟ اگر هنوز احساس می کنیم که چیزی در خانه ما کاملاً درست نیست و انتظارات و نیازهای ما را برآورده نمی کند، باید علت را پیدا کنیم و سعی کنیم مشکل را برطرف کنیم. گاهی اوقات ما احساس می کنیم در خانه نیستیم – چه به دلیل فضای داخلی خسته کننده یا یک بازسازی نه چندان خوب خانه. اما اغلب، مشکل در چیدمان نادرست مبلمان است. ما همیشه از آن آگاه نیستیم، اما می‌تواند بر ادراکات ما و احساس ما نسبت به مکان تأثیر بگذارد. اگر شما هم احساس می‌کنید که خانه‌تان برای اینکه واقعاً راحت باشد، فقط به کمی بهبود نیاز دارد، بررسی کنید که آیا در چیدمان مبلمان فقط اشتباهی انجام نمی‌دهید. به منظور کمک به شما، ما 8 مورد از رایج ترین اشتباهات چیدمان مبلمان را که هر صاحب خانه مرتکب می شود، گردآوری کرده ایم. بررسی کنید که آیا شما نیز اشتباهاتی مرتکب شده اید یا اگر می خواهید خانه خود را مبله کنید، ممکن است بتو،د از آنها اجتناب کنید و یک فضای داخلی زیبا و دنج ایجاد کنید!

اشتباهات چیدمان مبلمان

اشتباهات چیدمان مبلمان مشکلات رایجی که افراد با آن روبرو هستند اجتناب از اشتباه در چیدمان

تبلیغات

انتخاب و ،ید مبلمان برای خانه ما می تواند یک تجربه بسیار هیجان انگیز باشد. سپس ،متی می آید که باید تصمیم بگیریم که چگونه آن را مرتب کنیم تا کاربردی و راحت باشد، ظاهر خوبی داشته باشد و فضای مثبتی را برای ما و عزیزانمان ایجاد کند. همه ما تلاش می کنیم خانه خود را مانند یک لانه دنج جلوه دهیم و نه انبار کالا. بیایید به رایج ترین اشتباهات چیدمان مبلمان و نحوه رفع آنها نگاهی بیندازیم.

1. مبلمان بیش از حد

اشتباهات چیدمان مبلمان زیاد مبلمان در یک اتاق مبل صندلی کابینت

تبلیغات

یکی از رایج ترین اشتباهات مبلمان، قرار دادن مبلمان زیاد در یک اتاق است. باید تعادلی بین اندازه اتاق و مقدار مبلمان ایجاد شود. به خصوص در یک اتاق کوچک، تعداد زیادی مبلمان مختلف، احساس فضای باریک تر و بی نظمی را ایجاد می کند. نکته اصلی راحتی و عملکرد است. اگر مبلمان را برای یک اتاق کوچک انتخاب می کنید، بهتر است که چند منظوره باشد، مانند قفسه کتاب با میز تاشو، میز کناری چند سطحی یا کنسولی که به یک میز ناهارخوری بزرگ تبدیل می شود. چنین محصولاتی باعث صرفه جویی در فضا می شود و آن را شلوغ نمی کند. طراحان داخلی توصیه می کنند که یک ،صر کلیدی را انتخاب کرده و ،یبی پیرامون آن بسازید. به ،وان مثال، اگر ،صر اصلی مبل است، لازم نیست دو صندلی راحتی در طرفین داشته باشید. یک صندلی راحتی یا یک چهارپایه پف کرده و یک میز قهوه کوچک می تواند برای حفظ تعادل و احساس وسعت کافی باشد.

2. مبل رو به در نباشد

مبل قرار داده شده با پشت به در مبلمان اشتباهات چیدمان

اشتباه بعدی که شاید تا به حال متوجه آن نشده باشید مربوط به جایی است که مبل رو به رو است. اگر رو به در و پنجره اتاق باشد، به احتمال زیاد با نشستن روی آن احساس بهتری خواهید داشت تا اینکه پشتتان به آنها باشد. آگاهانه یا ناآگاهانه، وقتی پشت خود را به سمت ورودی می‌برید، نمی‌تو،د به طور کامل استراحت کنید و استراحت کنید. ممکن است این احساس را داشته باشید که به زودی یک نفر وارد اتاق می شود. مردم همیشه باید بر آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد نظارت کنند. بنابراین، اگر مبل مدرن کامل شما در چنین موقعیتی قرار دارد، به احتمال زیاد به نوعی احساس بدی دارید، فقط تا به حال از این دلایل صرفاً رو، آگاه نبودید. در این صورت، بهتر است راهی برای جابجایی مبل پیدا کنید تا رو به در باشد.

3. فشار دادن مبلمان به دیوار

فشار دادن کابینت مبل مبلمان به دیوار خالی مرکز در یک اتاق

مثل این است که ما عادت کرده ایم همه وسایل را کنار دیوار بگذاریم. اما این همیشه یک موقعیت برد-برد نیست، به خصوص وقتی در مورد اتاق های بزرگ صحبت می کنیم. برای مثال، قرار دادن مبل روی دیوار تنها زم، ایده خوبی است که اتاق نشیمن خیلی کوچک باشد. اگر خانه بزرگی دارید، بهتر است مبل و سایر مبلمان را در مرکز اتاق نشیمن خود، حداقل 20 تا 25 اینچ (50 تا 60 سانتی متر) از دیوارها قرار دهید. این باعث ایجاد فضای تنفسی می شود، و اجازه دهید با آن روبرو شویم، یک مرکز خالی از اتاق به نوعی ناخوشایند به نظر می رسد و ظاهری ناتمام به اتاق می دهد.

4. مشکل در حرکت در اتاق

چیدمان مبلمان فضاهای باریک فضای کافی برای جابجایی ندارد

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام تج، اتاق باید به آن توجه کرد، فضاهایی برای حرکت در اطراف آن است. در هیچ زمان و هیچ موقعیتی نباید ،ی مجبور به انجام حرکات زیگزاگی پیچیده، چرخیدن در میان مبلمان یا این شانس باشد که زمین بخورد و بیفتد. همه چیز در خانه شما باید امن باشد و شما باید به همه چیز دسترسی عادی داشته باشید. بنابراین به دقت در مورد نحوه چیدمان مبلمان فکر کنید تا حدا،ر راحتی و آزادی حرکت را به شما بدهد. بهتر است بین تک تک مبلمان ها حداقل 28 اینچ (70 سانتی متر) فاصله وجود داشته باشد. مکان هایی که افراد اغلب در آن جابجا می شوند باید حداقل 40 اینچ (100 سانتی متر) عرض یا بیشتر داشته باشند.

5. مسدود ، پنجره ها

مسدود ، پنجره ها کمبود نور طبیعی مبلمان اشتباهات چیدمان تخت جلوی پنجره

پنجره ها منبع نور طبیعی هستند و برای هر خانه ای مهم هستند. هرچه پنجره های بیشتری داشته باشیم، احساس بهتری در خانه خواهیم داشت. به همین دلیل مهم است که هرگز و به هیچ وجه مبلمان بزرگی مانند تخت، میز یا مبل را قرار ندهید که نور را مسدود کند. در غیر این صورت، وقتی نور کافی به اتاق نمی رسد، از نظر بصری کوچکتر از آنچه هست، شلوغ تر به نظر می رسد، ناگفته نماند که یک اتاق تاریک چقدر می تواند ظالمانه باشد. بنابراین، همیشه از فضای آزاد کافی در اطراف پنجره ها و درب بالکن اطمینان حاصل کنید.

6. نداشتن منطقه بندی اتاق

فقدان اتاق منطقه بندی تخت خواب لامپ مبل خا،تری قاب ع، ،ن

ت،یم یک اتاق بزرگ به مناطق برای عملکرد آن ضروری است. یکی از بزرگترین اشتباهات بسیاری از مردم این است که از سازماندهی بصری داخلی از طریق منطقه بندی صرف نظر می کنند. در نتیجه، احتمال زیادی وجود دارد که اتاق شبیه مربای مبلمان شود. برای مثال، ممکن است با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در یک اتاق انجام می‌دهید، به منطقه‌بندی فکر کنید. به ،وان مثال، می تو،د به گوشه ای برای گفت،ای شیرین و چای فکر کنید، یا یک فضای کاری با میز، مک، برای تماشای تلویزیون و غیره. مهم است که فضا را دقیقاً بر اساس نیاز خود اختصاص دهید، بنابراین به دقت فکر کنید که چگونه این کار را انجام می دهید. در واقع، این فقط مبلمان نیست که می تواند به ت،یم یک اتاق کمک کند، پارتیشن ها، پرده ها و حتی نورپردازی نیز اغلب می توانند به انجام این کار کمک کنند. با این حال، برای اینکه اتاق کامل به نظر برسد، باید سایه های هماهنگ آرام را انتخاب کنید.

7. عدم تعادل در چیدمان مبلمان

عدم تعادل در چیدمان دسته مبلمان از یک طرف

شاید یکی از سخت ترین چیزهایی که باید یاد بگیریم رسیدن به تعادل باشد – حتی در مواقعی که خانه مان را مبلمان می کنیم ضروری است. هنگام چیدمان مبلمان در یک اتاق، همه وسایل را در یک گوشه دسته بندی نکنید. احساس یک فضای گوشه نامتعادل را ایجاد می کند. در همه موارد، از قرار دادن مبلمان در یک ،مت از اتاق خودداری کنید. باز هم، تعادل مهم است. همه چیز باید به طور مساوی در سراسر اتاق قرار گیرد، اما فضای داخلی نیز نباید کاملاً متقارن باشد. سعی کنید فضا را پر کنید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که هنوز کاربردی باشد. همچنین مطمئن شوید که فضای کافی برای حرکت در اطراف وجود دارد. بنابراین به ،وان مثال، اگر یک مبل در یک انتهای اتاق وجود دارد، سعی کنید یک مبلمان بزرگ دیگر در انتهای مقابل داشته باشید تا فضا متعادل شود (مبل، کابینت یا صندلی دیگری).

8. گوشه های خالی

گوشه های خالی اتاق اشتباهات داخلی فضا را پر می کند

ما اغلب نقش گوشه ها را در یک اتاق دست کم می گیریم، اما حتی در اتاق های بزرگ نیز می توانند ،صر مهمی در طراحی داخلی باشند. اتاقی که گوشه های آن خالی است می تواند ناهماهنگی و احساس کلی ناراحت کننده ایجاد کند. به همین دلیل است که نباید از گوشه ها غافل شد. در اتاق‌های کوچک‌تر، گوشه‌ها می‌توانند راه خوبی برای صرفه‌جویی در فضا باشند – برای مثال، اضافه ، قفسه‌ها می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهد. راه دیگر برای استفاده از آن فضای گوشه، ایجاد یک گوشه مطالعه در اتاق نشیمن یا قرار دادن یک کابینت گوشه ای دستی در آشپزخانه برای وسایل کوچک است. ناگفته نماند که چقدر ایده وجود دارد که گوشه ها را به لهجه اتاق نیز تبدیل کنند. گل های زیبا یا وسایل تزئینی را در آنجا قرار دهید.


منبع: https://deavita.net/furniture-arranging-mistakes-people-make-avoid-functional-cozy-،me-250585.html