دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران

طراحی پارکینگ نیازمند پیش‌بینی فضا برای تعداد خودروهای پارک شده است و باید بر اساس داده‌های دقیق صورت گیرد. هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد. اما معماری به عنوان حرفه‌ای که امروزه می‌شناسیم، یک مفهوم نسبتاً مدرن است که از اواسط قرن شانزدهم معنای امروزی را به خود گرفت و آن را وام دار معماری فرانسوی، ایتالیایی و یونانی است.

  • ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود.
  • این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود.
  • این ساختمان شش طبقه در محله کهریزک و در جنوب غربی پایتخت که به سرعت درحال توسعه می باشد، واقع شده است که عمدتاً خانواده های کم درآمد ساکن آن هستند.
  • در این پروژه سیستم راهروها و پلهای ارتباطی ای که در ساختمان انبارها در ساوانای جورجیا وجود دارد به عنوان الگوی مناسب حل کردن بسیاری از مسائل مربوط به جانمایی و سیرکولاسیون انتخاب شده با وجود این که سایت پروژه برخلاف ساختمان انبارها تخت و کاربری آن مسکونی است، سیستم راهروها به خوبی جوابگو هستند.
  • پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم.

اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. مهندسان و مشاوران معماری ما در شرکت خط و خاک با بهره‌مندی از دانش و تجربه کافی می‌توانند با طراحی پلان، طراحی نما، مدل‌سازی سه‌بعدی، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه‌سازی، ساخت انیمیشن پروژه‌های معماری و بسیاری موارد دیگر، همواره شما را در ساخت پروژه‌های ساختمانی و معماری همراهی کنند. همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند. به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد.

تعامل با طبیعت در معماری ساختمان مسکونی

پنجره های با فاصله، کرکره ها و دالان ها در خانه های کولونیال بارز و برجسته هستند. اتاق ها در این سبک معماری به صورت مربعی شکل بوده و نمای کل خانه حالتی مستطیلی دارد. همیشه در مورد خانه های سنتی حسی نوستالژیک وجود دارد و خانه های کولونیال از جمله خانه هایی هستند که با نمای کلاسیک خود زیبایی را به تصویر می کشند. سبک کولونیال از سال 1600 رونق گرفت و بر پایه ساخت و ساز یکپارچه و معماری متقارن می باشد. سازه ای بسیار زیبا که در سال ۱۹۶۳ برای خانواده شیتز ساخته شد و سپس توسط جیمز گلدشتاین خریداری شد.

اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود. پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . به عنوان نمونه شیوه و شکل ساخت محدوده ای که قرار است در آن فعالیت های ورزشی انجام شود با بنایی که مقرر است در آن استراحت توام با آرامش واقع شود تفاوت های بسیاری دارد،این تاثیرپذیری و تاثیرگذاری حکایت از تعامل دوسویه اما پنهان سبک معماری با روحیات و خلقیات انسان ها دارد. اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت نئوکلاسیک اجرای سبک معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد.

طراحی ساختمان

در واقع تشبیهات، استعاراتی هستند که از واژه هایی چون، مانند و همانند برای بیان این روابط استفاده می کند. تشبیهات و استعارات، تشخیص امکان ارتباط میان الگوهاست، مقایسه ها روابط عینی را مد نظر قرار دارند. یوناس سالک برای احداث ساختمانی تحقیقاتی به نام خود، نمونه های ساخته شده این بنا را در سراسر آمریکا مورد مطالعه قرار داد. او از ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسلیواینا در زمان فعالیت روزانه بازدید به عمل آورد و با کاربران آن به گفتگو پرداخت و از مشکلات آن آگاه شد. پس از این، معماران زمانی که بیشتر با پروژه آشنا و از مسائل آن آگاهی پیدا می کنند کم کم برخی از تصورات و ایده ها را با اهمیت تر و مناسب تر از بقیه تشخیص می دهند. سرانجام شباهت ها و جذابیت های بالقوه و دسته بندی ایده ها شکل می گیرند و بر پایه این ملاحظات مسیر قطعی انجام گرفتن فعالیت ها در آینده مشخص خواهد شد.

، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود. این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند. آن ها دریافتند که ساکنان این منطقه، اغلب بالکن های یکنواخت بلوک های جدید را با پانل های رنگارنگ شیشه یا سنگ تراشی پوشش می دهند و مکان های شخصی سازی شده ای را برای آویزان کردن لباس و نگهداری وسایل ایجاد می کنند. آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. ورودی دوم اداره در گوشه ای از بلوار اصلی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح ورودی پارکینگ به محل کار، به اندازه یک پله، با شکلی عادی می باشد. همچنین این آجرکاری موج گونه دسترسی به سطوح بالایی ساختمان، جایی که ورودی بخش اداری است را فراهم می کند.

یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند. لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد. نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن…

راه‌اندازی کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد

ایجاد فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است. طراحی ساختمان دوبلکس بخاطر ساختار و نوع طراحی آن ها با خانه های معمول تفاوت هایی دارد که در یک طراحی تخصصی بیشتر می توان به جزئیات توجه نمود. SketchUp یکی از بصری ترین بسته های نرم افزاری طراحی موجود است، یادگیری آن آسان است- بنابراین شما لازم نیست که متخصص CAD باشید تا بتوانید با آن کنار بیایید. اگرچه می توان با استفاده از آن سازه های معماری کاملی ایجاد کرد، اما عملکرد نرم افزاری آن مشابه Allplan و Revit نیست. این نرم افزار می تواند امکان ادغام برنامه های CAD خارجی را نیز فراهم کند. تیم فنی ما در شرکت خط و خاک باسابقه اجرای پروژه‌های متعدد، از ابتدا تا انتهای پروژه‌های ساختمانی در کنار شما خواهند بود و متبحرترین مهندسان و کارشناسان عمران که آن‌ها نیز دارای سابقه‌ای درخشان می‌باشند، طراحی نقشه‌های سازه و تأسیسات ساختمان شما را به عهده می‌گیرند.

تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد. زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد. مسأله برگزیدن فرمی مناسب برای یک کانسپت در مقایسه با نقدی که خود کانسپت در طول شکل گیری آن انجام می پذیرد در سطح پایین تری از اهمیت قرار می گیرد. در چنین دیالوگی انتقادی، مهم ترین سوال می تواند چنین باشد که آیا این ایده مناسب چنین پروژه ای هست؟ در نهایت خود کانسپت و راهکاری که ارائه خواهد کرد باید متناسب با نیازهای پروژه و آمیخته با فعالیت های بنا باشد.

برای مثال استاندارد پنجره در معماری به این گونه است که نباید از شیشه های رفلکس در ساخت آن ها استفاده شود. رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. نرده های دست ساز، تیرهای سقفی نمایان و المان های چوبی پر زرق و برق حسی از گرما و صمیمیت به فضای چنین خانه ای می بخشند و محیطی دنج و آرام برای ساکنین فراهم می نمایند.