دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. با توجه به سبک کاربری ساختمان اعم از مسکونی، اداری، آموزشی، ورزشی و تجاری باید سه بخش اصلی در طراحی گنجانده شود. طراحی ساختمان بر اساس اصول معماری، مهندسی و تکنیکی صورت می پذیرد.

  • طراحی پلان این ساختمان بر اساس نیازهای پایه کارفرما ، ویژگی های سایت، محدودیت های شهری و تخصص طراحان انجام شد که حاصل کار بعد از چندین بار رفت و آمد رضایت کارفرما و مشاور را به همراه داشت.
  • برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند .
  • معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد.
  • رعایت نکات بیان شده پیرو طراحی پلان ساختمان می‌توانند به طراح در اجرای اصلاحات پایانی کمک کنند.

بحث حریم خصوصی و عمومی فضاها و عرصه بندی فضاهای معماری به خوبی رعایت شده و خبری از پرتی فضا هم نیست. لطفا پلان ساختمان مسکونی که خریداری کردید رو از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره پشتیبانی ۰۹۹۰۲۲۰۱۹۶۱ ارسال کنید تا آن را با دقت بررسی و راهنمایی‌تان کنیم. زمین‌هایی با شکل‌های نامنظم و اصطلاحا زمین‌های قناس، گزینه‌های بسیار مناسبی برای طراحی پلان هستند که با کمی خلاقیت می‌توان بهترین نتیجه را در طراحی پلان چنین ساختمان‌هایی گرفت. حتما پلان‌های طراحی شده خودتون رو به همراه ابعاد و مشخصات دقیق زمین از طریق واتساپ به شماره ۰۹۹۰۲۲۰۱۹۶۱ ارسال کنید تا بررسی شود. به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد. توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید.

انواع نقشه طراحی ساختمان

زیرا تا زمان عدم تهیه ی این موارد، بقیه ی مراحل کار به تعویق خواهد افتاد . پلان ها جهت ایده برداری منتشر شده اند و اسراری از سوی آیچوب برای ساخت آنها صورت نگرفته . کمی بیشتر هزینه کنید و با استخدام یک طراح ماهر، از ایجاد هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید. سلام، استاد گرامی باتشکر و سپاسگزاری از الطاف و محبتتان که در این زمینه مساعدت و یاری می فرمایید. ۱- در قسمت پخ در طبقات می‌توانید حداکثر به اندازه ۱٫۵ متر عمود بر پخ، به عنوان کنسول داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنم در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی که مساحت زیربنای مفید آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم به‌عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. نقشه ویلایی در دو طبقه طراحی گردیده است.موقعیت دسترسی آن از شمال و غرب و با سازه فلزی طراحی گردیده است. در طبقه همکف این ساختمان چهار خواب بزرگ قرار دارد.این نقشه خانه ویلایی را حتما ببینید. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است. نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی ویلایی

در طراحی پلان معماری و ترسیم نقشه‌های فاز یک معماری باید ضخامت تمام دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای اطراف پله را ۲۰ سانتی‌متر و ضخامت دیوارهای داخلی را ۱۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است. این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. سازه ساختمان اسکلت بتنی و ساختمان به صورت دو طبقه ی مستقل همکف و اول می باشد .

۱. پلان یا نقشه ساختمان چیست؟

عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید. یک معمار توانمند کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. در ادامه ۷ نکته کلیدی در طراحی نقشه ساختمان مسکونی را بررسی می‌کنیم.