دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان ویلا و آپارتمان در مشهد طراحی نقشه

در طراحی نقشه آپارتمان پس از جانمایی پارکینگ نورگیری بسیار مهم است در تامین نور توسط پنجره یا نورگیری انجام می شود. رعایت کردن یکسری از عوامل در طراحی پلان ساختمان باعث به حداقل رساندن هزینه های اجرای آن می شود. 2- نقشه کشی در تعمیرات و بازسازی نیز کاربردی است و هر گونه تغییر نقشه را پس از برداشت نقشه ساختمان می توان انجام داد تا با خیالی راحت عملیات ساختمانی را اجرا کرد. که از 25 سال پیش تا همین امروز مشغول به فعالیت در حوزه طراحی نقشه ساختمان، نظارت و اجرای ساخت و ساز ها بوده است.

  • مسلما برای طراحی نقشه کشی هر بنا با کاربری متفاوت، می بایست ساختمان نیز طبق ضوابط و اصول نظام مهندسی انجام شود.
  • این پلان برای نمایش هدایت آب بارندگی روی پشت بام به داخل ناودانی ها است.
  • مساحت مفید واحد مسکونی و تعداد اتاق‌خواب‌ها، دو عامل کلیدی است که درصورت تمایل به طراحی نشیمن خصوصی، باید حتما به آن‌ها توجه داشت.
  • در آرین پاراکس صفر تا صد طراحی ویلا و آپارتمان های مسکونی انجام می شود.
  • در این بین حداقل ارتفاع چاله آسانسور 1.5 جهت به دست آوردن طول پیش روی ۶۰% طول زمین + 2 متر را حساب می‌کنند.

آیا به دنبال یکطراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۱ تا ۱۰ متر می گردید؟ در این بخش قصد معرفی طراحی نقشه ساختمان مسکونی را داریم که با عرض ۱۱.۸ متر طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی جنوبی به مساحت ۱۱.۹×۳۰.۲ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا نمایید. هرچند این نکته نیز را خاطرنشان می کنیم اصولا کپی برداری از هیچ پلانی درست نیست ، چرا که هر پلان معماری بسته به نیاز و خواسته های کارفرما می تواند طراحی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد.

ویژگی های برنامه تفصیلی.در زیر مشخصات این طرح آورده شده است.

بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. عرصه‌ در واقع به تعدادی از فضاهای موجود در یک بنا گفته می‌شود که در عین کاربردهای متفاوت بهم وابسته هستند و موقعیت هر کدام در طراحی پلان ساختمان مشخص می‌شود. تیم آرین پاراکس همواره برای عرصه بندی فضاها اهمیت ویژه ای قائل است . اگر فضای کافی برای محوطه سازی ندارید طراحی بام ساختمان گرینه مناسبی برای شما خواهد بود. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد.

در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد. پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود.

انواع فارسی بر نجاری برای برش چوب (کدام یک مناسب کار شماست؟!)

دسترسی از شمال و جنوب باعث خاص بودن این نقشه شده است و نما و دکوراسیونی که برای این ساختمان طراحی شده بسیار به نقشه جذابیت بخشیده و صرفه جویی زیادی در هزینه ها در پی دارد. نقشه این ساختمان که در عرض 10 متر توسط تیم خانه معمار طراحی شده است ،دارای سه طبقه و اسکلت بتنی می باشد. طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد. پلان مسکونی سه طبقه دارای دسترسی از جنوب ( ورودی از حیاط ) می باشد.سازه ی اجرا شده در این پروژه سازه بتنی است.این طراحی شامل طبقات زیرزمین،همکف و اول می باشد.

در این بخش به نکات مهم و کاربردی که یک ویلای مسکونی را به فضایی دنج، آرام و زیبا تبدیل می کند بسنده می کنیم و چند مورد از طراحی ویلاهای لوکس گروه معماری هیرادانا را در تایید این موارد قرار داده ایم . برای آنکه که یک ویلا را به فضایی شاخص و خاص تبدیل کنید ، بایستی در طراحی نقشه های معماری، به عرصه های عمومی و خصوصی فضاها توجه ویژه ای شود . چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید .