دسته‌ها
اخبار

چگونه نقشه یک ساختمان را بخوانیم؟ شهر معمار

پیمانکار کسی است که به یک گواهی یا مدرک دیپلم در پیمان کاری معماری رسیده است و خدماتی را در قالب مرتبط با آماده‌سازی مدارک ساخت سازمان ارائه می‌کند. یعنی از پیمان کاران توسط طراحان معمار استخدام می‌شوند در حالی که برخی از آنان ممکن است به‌طور مستقل مشغول به کار باشند. در حال حاضر (تابستان 99) ما ارائه خدمات آنلاینمون رو موقتا متوقف کردیم.

  • با این حال در شرایط خاص که به خاطر محدودیت های زمین مجبور به رسم پلان هایی با دیوار های زاویه دار هستید خلاقیت داشته باشید و با ایده هایی نو سعی کنید تا این زاویه ها زیبا جلوه کنند.
  • تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد.
  • گام بعدی در آرین پاراکس طراحی نقشه معماری است در این مرحله با توجه به خواسته های کارفرما کار طراحی شروع می شود در نقشه معماری جانمایی فضاهای داخلی مثل اتاق خواب ، آشپزخانه ، سرویس ها و … مشخص می شود در زیر چند نمونه نقشه معماری جهت آشنایی بیشتر شما قرار داده شده است.
  • این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود.

بعد از اینکه کلیات طراحی پلان طبقات انجام شد و قبل از اینکه سراغ انجام اصلاحات و طراحی موارد جزئی‌تر برویم، باید با توجه به شکل پلان طبقات و طراحی پلان پارکینگ، ستون‌گذاری پلان ساختمان را انجام دهیم، لازم است که پس از ستون گذاری، حتما جانمایی را با مهندس سازه چک نماییم. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در سال 1389 در تهران تاسیس شده است و با کادری مجرب با سابقه درخشان با تکیه بر اصول و مبانی مهندسی در زمینه طراحی و اجرا از صفر تا صد در خدمت شما هموطنان و کار فرمایان عزیز می باشد. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. طراحی نقشه ساختمان در مقاله‌ی پیش رو به نحوه‌ی ترسیم نقشه ساختمان در علم معماری می‌پردازیم.

۲- کنترل کردن نور طبیعی

در هنگام طراحی نقشه ساختمان، باید به ابعاد و حداقل مساحت فضاهای داخلی پلان معماری توجه کنید. فارغ از تعداد اتاق‌خواب‌ها و مساحت زیربنای واحد مسکونی، استانداردهای زیر را در طراحی نقشه ساختمان مسکونی رعایت کنید. علاوه بر دو مورد بالا، تعیین سبک طراحی معماری و ساختمان نیز باید قبل از طراحی نقشه کشی ساختمان مشخص شود.

پلان ویلایی مدرن

به صورتی که حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز افراد ترجیح می دهند که بسیار حساب شده قدم بردارند و پیش از هر تصمیم اجرایی از جزئیات آن طرح اطلاع داشته باشند. و با چه بودجه‌ای قرار است عملیات نقشه کشی طراحی داخلی ساختمان اجرا شود. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم.

۳- به هر قیمتی واحد سه‌خوابه طراحی نکنیم!

جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. طراحی نقشه سه بعدی از ساختمان بهترین روشی میتواند باشد که پروژه را با بهترین جزئیات به تصویر بکشد. نقشه کشی ساختمان در رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک بسیار پر کاربرد است. بر خلاف آنچه که عوام تصور می کنند ، فاز صفر معماری بسیار در روند توسعه ی طراحی نقشه های معماری و طراحی داخلی ساختمان موثر می باشد . در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند. برای این نقشه ساختمانی ، نمای کلاسیک (نمای رومی) پیشنهاد می شود.