دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان

اولین نکته‌ای که برای طراحی نقشه باید بدانید این است که طراحی ها همه یک شکل نیستند. برای مثال در طراحی پلان ساختمان اداری ما با دو گروه از افراد که شامل کارمندان و مراجعه کنندگان هستند طرف هستیم و رفت و آمد دراداره جات بسیار زیاد می باشد و مسلما این نوع کاربری با کاربری آموزشی مثل طراحی مهدکودک بسیار متفاوت می باشد. 1 – اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه را دارید اولین گام نقشه برداری ساختمان است پس از تهیه نقشه وضع موجود مهندس طراح شروع به تغییر نقشه یا طراحی داخلی می نماید.

با توجه به موقعیت قرارگیری پله و آسانسور که گفتیم بهترین موقعیت آن در اینگونه ساختمان‌ها، در وسط پلان است، یک سمت پلان را به قسمت‌های خصوصی مثل اتاق خواب‌ها و حمام و سمت دیگر پلان را به قسمت‌های عمومی و نیمه خصوصی مثل پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه اختصاص می‌دهیم. معمار یا طراح ساختمان در کشیدن نقشه پلان ساختمان آموزش دیده است. این گونه معمار مدرک عملی معماری را کسب می نماید و یا یک طراح ساختمان حرفه ای و دارای مدرک می باشد. اگر خودتان اقدام به طراحی می‌کنید باید بدانید که هر نوع ساختمانی سبک خاص خودش را دارد. طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

  • نقشه سه طبقه ساختمان زیر دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه آن اسکلت بتنی است و از پارکینگ و دو طبقه مانند هم(تیپ) تشکیل شده است.
  • در این بخش به بررسی نقشه ساختمان سه خوابه ای می پردازیم که توسط مهندس خیری برای یکی از کارفرمایان اصفهانی به نام آقای ناصری فرد طراحی شده است.
  • همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد.

2022 © کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت بانی چیدمان درخانه (وبسایت انستودیوز) می باشد. سلام.میشه قسمت دوم این مطلب بذارین.خیلی خیلی جالب بود وکاربردی. در کل توجه داشته باشید که یک خانه خوش نقشه بهتر است به شکل یک مستطیل خیلی لاغر نباشد. لطفا پیش از توضیحات ما به این پلان که نوعی از پلان هایی است که این روزها بسیاری از خانه ها به سبک آن ساخته می شوند نگاه کنید. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. در زمین های مستطیل شکل که ضلع شرق و غرب با هم برابر است میبایست 60 درصد طول را جدا نماییم.

هزینه ی طراحی یک پلان معماری به ازای هر متر مربع 5000 الی 7000 تومان می باشد. اولین مرحله برای طراحی یک بنا این است که سایت پلان و موقعیت زمین را داشته باشیم، مرحله ی بعدی این است که درباره ی اقلیم و استانداردها و ضوابطی که مورد نیازمان خواهد بود مطالعات را انجام دهیم. برای اتاق خواب ها 2.5 متر و برای نشیمن 3 متر و همچنین پاگرد 1.2 متر در نظر گرفته می‌شود. اگر تجربه ی زیادی در زمینه طراحی ندارید پس از اتمام نقشه آن را نزد یک معمار با سابقه ببرید تا با دقت طرح شما را بررسی کند با این کار متوجه اشکالات کار خود می شوید. یک مساله دیگر که در طراحی داخلی اهمیت دارد این است که فضا ها باید به صورتی طراحی شود که قسمت های پرت و بلا استفاده نداشته باشیم و برای تمام قسمت ها یک کاربری در نظر بگیریم. در این مقاله قصد داریم به معرفی پلان ساختمان در علم معماری بپردازیم.

هر یک از اعضای محلی با در نظر گرفتن سلامتی مردم و محیط زندگی ، برخی قوانین را تنظیم کرده اند. و حتی اگر صورتی که بتوانیم زمان وقوع زلزله را پیش بینی کنیم، تخلیه ی ساختمان ها برای حفظ کردن جان مردم نه امکان پذیر است و نه کافی است. مجری طرح نیز براحتی آن را درک می‌کند و کار بی عیب اشکال کامل اجرا میشود. همچنین نبایستی در دریافت تاییدیه جوازهای مرتبط تاخیر صورت بگیرد .

نقشه آپارتمان 4 طبقه

مساحت تراس، ارتباط مستقیمی با مساحت مفید واحد مسکونی دارد و طبیعی است هر چه مساحت واحد مسکونی شما بیشتر باشد، می‌توانید تراس بزرگ‌تری طراحی کنید. در حالت کلی بهتر است مساحت تراس را کمتر از ۱٫۵۰متر مربع در نظر نگیرید و سعی کنید آن را به‌گونه‌ای طراحی کنید که حداقل یک میز صبحانه‌خوری دونفره را بتوان به‌راحتی در آن جانمایی کرد. ورودی اتاق‌خواب‌ها باید حتما دارای فیلتر و فضای تقسیم مستقل باشد و به‌گونه‌ای طراحی شود که درِ اتاق‌ها، از سایر فضاهای منزل قابل رؤیت نباشد. با توجه به ابعادی که ذکر کردید، می توانید طرح مناسبی داشته باشید؛ منتها باید عواملی چون تعداد اتاق خواب ها و محدودیت هایی که ضوابط شهرداری ایجاد می کند را نیز در نظر گرفته باشید. خلاصه ی کلام اینکه، به لحاظ تناسبات، زمین با بر 11 متری میتواند زمین بهتری باشد، اما نقشه ی نهایی ای که طراحی می شود بستگی بسیاری به خلاقیت معمار و طراح آن دارد.

انواع پلان های طراحی گروه فنی مهندسی کهن:

طراحی و اجرای هر بنایی با کاربرد مسکونی با پیروی گام به گام از اصول بالا امکان پذیر است. رعایت نکات بیان شده پیرو طراحی پلان ساختمان می‌توانند به طراح در اجرای اصلاحات پایانی کمک کنند. در طراحی پلان خانه های مسکونی اگر محل قرارگیری سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نزدیک هم باشد میتوان از یک داکت برای این فضاها استفاده کرد و این کار باعث پرت نشدن فضای منزل می شود. در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید. پس از مشخص شدن پهنه بندی ، مالک تقاضای دستور نقشه می کند که بر اساس آن کار تهیه نقشه های مهندسی شروع می شود. در زمان نقشه کشی باید سایر ضوابط شهرسازی از جمله تامین نور و نورگیری ها ، حریم همسایه های مجاور ، تامین پارکینگ و ارتفاع هر طبقه را رعایت نمود در غیر اینصورت نقشه ها مرجوع می شوند و نیاز به اصلاح و ویرایش مجدد آن است تا صدور پروانه ساختمان صورت بگیرد.

علاوه بر این بر اساس بند 3_1_4_4_4 مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، راه پله باید دست کم 110 سانتی متر عرض داشته باشد. ابعاد نورگیر برای اتاق خواب و پذیرایی 3×4 متر برای آشپزخانه 3×2 متر می‌باشد. که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود. در مقطع، ارتفاع طبقات، ضخامت سقف، ضخامت دیوار، بازشوها، مبلمان، دستگاه پله و جزئیات دقیق ساختمان نمایش داده می شود.