دسته‌ها
اخبار

کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان

تصمیماتی که یک معمار طراح ساختمان می گیرد در امنیت عمومی مؤثر است. معمار نقشه پلان ساختمان را طراحی می کند و طراحی بر اساس نامه معمار، مهندسی می شود. تکنولوژیست های معماری به عنوان طراحان ساختمان آموزش می بینند و مهم است که به مدارس معماری رفته باشند.

  • چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید .
  • لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
  • گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان ها با کارفرما های متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند.

و پیشرفت علم و تکنولوژی امر نقشه کشی ساختمان در سطح بسیار بالایی انجام میشود. بعد از نقشه کشی فاز دو پروژه پیمانکار قادر است تا برآورد دقیقی از نظر زمان و هزینه نقشه کشی به مشتری بدهد. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود .

طراحی پلان معماری به همراه نما

نمای ساختمان بسته به طراحی پلان، چیدمان فضاها و نحوه قرارگیری باز شوهای طراحی می شود (شکل گیری نمای ساختمان به این عوامل بستگی دارد). شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید. پلان یک صفحه نمایش از فضای داخلی ساختمان، که به صورت دید از بالا است. یعنی انگار ما سقف ساختمان را برداشته ایم و آنچه را که از بالا مشاهده می کنیم پلان ساختمان ما است.

در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در گذشته ایرانیان برای ساخت شهر و خانه های خود از نقشه های مدون و پیشرفته ای در زمان خود استفاده می کردند که نظر بسیاری از دانشمندان و جهانگردان را امروزه به خود جلب نموده است و در شگفتی نحوه مهندسی فضاهای باستانی هستند. چنانچه برای عمل نقشه برداری و نقشی کشی ساختمان در تهران به دنبال بهترین های این حوزه میگردید.

طراحی پلان‌ شامل چه مواردی است؟

اگر به دنبال یک فرد مهندس نقشه کش هستید یکی از دغدغه های شما کیفیت انجام کار است اما زمانیکه با یک مجموعه همکاری می کنید کار طراحی توسط یک تیم انجام می شود و نظارت بیشتری بر روند اجرای کار خواهد بود. شرکت ساختمانی ریبیلدینگ بام یکی از شرکت های برتر ساختمان سازی در شهر تهران است. یک طراحی شیک و همچنین اجرای جذاب ساختمان می‌تواند اثری خاص ویژه و به یاد ماندنی را در یاد و خاطر افراد بیننده زنده کند.

بهترین پلان اینجاست

ساختمان به صورت دوبلکس طراحی شده است که طبقه همکف آن شامل یک واحد پارکینگ و عرصه عمومی ساختمان است و طبقه اول سه خوابه به همراه پنتری و نشیمن می باشد . نقشه این ساختمان با دسترسی از سمت جنوب و در سه طبقه طراحی شده است.سازه این ساختمان مصالح بنایی است. نقشه این ساختمان در 4 طبقه با مصالح بتنی طراحی گردیده است.دارای هفت واحد است و جنس مصالح به کار رفته در نمای این ساختمان تلفیقی از سنگ و آجر است. این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست. بخش دوم طراحی سازهٔ ساختمان بر اساس آیین نامه‌های داخلی یک کشور که از روی آن طراحی نقشه‌های اجرایی کشیده شده و ساختمان (سازه) اجرا می‌شود. نکته مهم دیگری که هنگام طراحی پلان باید به آن توجه کنید ارتباط میان فضاهایی است که بیشتر وقت ما در آنها می‌گذرد، خصوصاً فضاهایی مثل هال، غذاخوری، آشپزخانه و نشیمن.

ترسیم یک ساختمان ابتدا تهیه شده و تصویب آن از طرف اداره محلی مربوطه صورت می گیرد. همچنین این مورد نیز لازم به ذکر است که بهره وری خوب به معنی به کار بردن بیش از حد معقول مصالح ساختمانی نمیباشد، چون در هنگام وقوع زلزله امری اجتناب ناپذیر است. سپس محاسبات سازه و در ادامه نقشه تاسیسات برق و نقشه تاسیسات مکانیک توسط مهندسین مربوطه محاسبه و تهیه میشود.